Jump to content

Bästa Display-inställningarna?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

En sak jag kan rekommendera vilket jag tycker gör spelet mycket "mjukare" inte lika mkt skarpa kanter. Är att ändra från 720 till 1080i. (1080P funkar inte om man inte ha full-HD men det visste du säkert)

EDIT:

jag kör med fulltbrightness, contrast kör jag på något över hälften och på Saturation kör jag fullt på. Beror också som ovan nämnt på just den TV:n du har. Du får ju räkna med att det är ovant i början också...

Redigerad av criille
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag kan rekommendera vilket jag tycker gör spelet mycket "mjukare" inte lika mkt skarpa kanter. Är att ändra från 720 till 1080i. (1080P funkar inte om man inte ha full-HD men det visste du säkert)

EDIT:

jag kör med fulltbrightness, contrast kör jag på något över hälften och på Saturation kör jag fullt på. Beror också som ovan nämnt på just den TV:n du har. Du får ju räkna med att det är ovant i början också...

1080i? Spelet flyter ju inte äns då. :D

Jag kör alltid 720p när jag spelar på vår TV som är HD ready. Bra mycket skönare än 1080i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1080i? Spelet flyter ju inte äns då. :D

Jag kör alltid 720p när jag spelar på vår TV som är HD ready. Bra mycket skönare än 1080i.

Hm då kanske jag har fel endå? Får testa att byta över till 720 igen då... Någon som har fakta på detta, hur det egentligen ligger till mellan 720 och 1080i? Stödjer Gta iv 1080i, det lär det ju göra? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm då kanske jag har fel endå? Får testa att byta över till 720 igen då... Någon som har fakta på detta, hur det egentligen ligger till mellan 720 och 1080i? Stödjer Gta iv 1080i, det lär det ju göra? :D

Uppskalat ja, men inte äkta. Alltså laggar det vid 1080, och 720 is the way to go. Men jag har även märkt att spelet laggar mer när jag kör på 720 än när jag kör på SD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA IV stödjer 1080i (äkta) och 1080p (uppskalat från 720).

1080i är inte att rekommendera, uppdateringsfrekvensen halveras till förmån för 1080 linjer (betydligt mer hack).

Har du en TV som bara stödjer 720 linjer så finns det absolut ingen anledning att välja 1080i.

Använd 720p. :D

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...