Jump to content

"Sidebar" är borta


emo
 Share

Recommended Posts

Vene om det korekta ordet är sidebar men det låter bra i mina öron iaf.

Hur som helst så har den försvunnit och jag har ingen aning om hur den försvann eller hur man får tillbaka den.

Som ni ser på bilden brukar det ju finnas en liten slags meny på vänster sida av din screen men den är totlat borta.. någon?

Plix help.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En första fråga, vad är vene???

Vet inte om detta hjälper men vi kanske kan komma närmare lösningen. ska google också.

Det korrekta ordet är i alla fall explorer-fält. trycker du på visa-knappen så kommer den alternativ upp. välj explorer fält och testa kryssa i någon för att sedan ta bort den. tex sök. Då kommer den vanliga saken upp där med sök och sedan tar du bort den så borde det bli normalt.

Googlade lite:

Kontrollpanelen > System > Avancerat > Kryssa för "Visa vanliga aktiviteter i mappar"

eller

Gå till "Visa", "Explorerfält" och avmarkera alternativet "Mappar" om det är markerat.

eller

Har du testat att trycka på knappen "Mappar" till höger om Sök-knappen i toolbaren?

Detta var vad jag kunde hitta men tror inte det kommer hjälpa

BIG-edit: Lol det första jag testade själv funegrade!

Vektyg>mappalternativ..>aktiviteter>visa vanliga aktiviteter i mappar

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholmare (eller var det Södertälje?), och "vene" säger man var som helst.

Kan jag tänka mig. Menade bara att i skåne är uttrycket hyffsat vanligt, medans jag är oveande om hur det är med det i resten av landet..

Där har du fel. Här uppe säger man det aldrig och jag tror inte jag har hört ordet förut.

Ah, säkert många i din umgängeskrets som vet vad det betyder. Hör efter... =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur som helst så vaknade jag upp idag och såg att den var tillbaka. Jag börjar bli rädd för min dator, känns som den fått eget liv.

Och "vene" betyder pricis som Vice sa; Vet inte (jag skriver som jag talar)

btw, thx kobbe även fasts jag inte behövde hjälpen :unsure:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...