Jump to content

Vilket gta-spel har du det starkaste minne av?


Cyper
 Share

Vilket gta-spel har du det starkaste minne av?  

25 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, vilket gta-spel har du starkast minne av?

Jag har extrema minnen av alla, men om jag väljer ett så blir det San Andreas. Det går inte att beskriva. Jag och en fd kompis (vi har ingen bra kontakt längre och har nu olika intressen) lirade SanAn (vi sa så) som fan -04 till -05. Kommer ihåg att jag fick han och skaffa det trots att han inte var någon som gillade spel för övrigt. Vi moddade bilar, gjorde upp en rutt vid SF flygplatsen och tävlade om vem som kunde köra den snabbast då vi tog tid med mobilen. Vi hade två sparfiler som vi körde med för varje person. Det var grymt, sjukt kul. På kvällen gick vi och köpte Jolt Cola (inte x2 utan vanliga jolt den ultimata gta-drycken) och sedan lade vi ut den i snön och i den tjugogradiga kylan. En timma senare hämtade vi våra kalla drycker. Jag har aldrig haft så roligt med ett gtaspel och trots att jag hatar storyn och karaktären i SanAn så fanns det så mycket att göra och allt var så fritt och öppet. Genom att man kunde skaffa ny frisyr och massor av klädesplagg och skor blev ens karaktär så personlig.

Att köra runt i San Fierro - staden jag verkligen tycker om. Fick lite gta3 flashbacks av någon anledning. Förmodligen p.g.a all dimma och den mer gråa nyansen.

Det var underbart att ta på sig cowboy boots, nötta jeans och en plaidkört och springa runt med det där country geväret.. Mount Chilliad, gräs med ljusgul nyans, traktorer och skördetröskor, bränder, cross, fyhjulingar, hopp och stugor. Rock-kanalen och countrykanalen..

Skriv det du tänker på..

GTA2 - ''Blow up pizza hut'' glömmer aldrig det uppdraget och den goda pizzan vi åt den Fredagen. Även hur jag och en polare slaktade lokalbefolkning och åt massvis med dumle.

GTA3 - Utanför bilaffären i Portland, det är mörkt och det regnar. Lyset från lycktorna färgar asfalten röd. Jag äter klubbor.. En buss nerkörd i vattnet, telefonen som bekräftar att min farfar är död.

GTA VC - I miss my japanese boy, negern i blått på en motorcykel, vespa och en krämig hawaiiskjorta.. Farmors TV börjar brinna, farmor dör samtidigt som jag spelar GTA VC också. Hmm..

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från GTA 3 är det mest när vi var runt 10, var hemma hos en polare som jag inte pratar med längre, vi turades om att spela, 1 liv var!

Min tur. Jag springer ner till skroten vid bilaffären som Cyper nämnde, hämtar Ponyn, skriver vapenfusket, sticker till Ammu-Nation, skjuter ner snubben bakom disken, tar haglet och rushar ut till Ponyn, ner till skroten och ställer vanen under kranen. Springer upp till bilaffären, backar in Perennialen i showroomet, larmet piper, hoppar in i Bansheen, och rusar till safehouse och backar in Bansheen i garaget, springer in i huset och sparar. Damn, vad kul vi hade! Sen fick han bredband, och så började han spela teagames.

Från San Andreas är det nog när jag kom ut till Whetstone. Oj, jag gick runt och tog bilder med kameran i en halvtimme. Ahh, good times, good times. Och sen hörde jag om bigfoot, sprang runt i skogen "for days unend" och letade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det GTA-spel jag har starkast minne ifrån är GTA III :D !

Jag minns när jag köpte det på GAME i Örebro. Det var i November 2005. Den korta Bilresan på 8 mil hem blev plötsligt dubbelt så lång (kändes det som!). Jag hade bara GTA 1 innan jag köpte GTA III, när jag äntligen hade kommit hem och spelat GTA III, så kom det fram en känsla jag inte kan beskriva! Jag spelar GTA III fortfarande ibland, men första gången var den bästa. Vice City är bättre, men GTA III slår det på något vis. Idag har jag alla GTA-spel (ska nog beställa IV ikväll), och inget har slagit GTA III än, IV kanske kan det? Men utan GTA III hade jag inte registrerat mig på GTAsajtens Forum.

Redigerad av vicecitylife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det GTA-spel jag har starkast minne ifrån är GTA III :doh: !

Jag minns när jag köpte det på GAME i Örebro. Det var i November 2005. Den korta Bilresan på 8 mil hem blev plötsligt dubbelt så lång (kändes det som!). Jag hade bara GTA 1 innan jag köpte GTA III, när jag äntligen hade kommit hem och spelat GTA III, så kom det fram en känsla jag inte kan beskriva! Jag spelar GTA III fortfarande ibland, men första gången var den bästa. Vice City är bättre, men GTA III slår det på något vis. Idag har jag alla GTA-spel (ska nog beställa IV ikväll), och inget har slagit GTA III än, IV kanske kan det? Men utan GTA III hade jag inte registrerat mig på GTAsajtens Forum.

Om du har spelat San Andreas kommer GTA IV uppenbarligen att bli en liten besvikelse.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det GTA-spel jag har starkast minne ifrån är GTA III -_- !

Jag minns när jag köpte det på GAME i Örebro. Det var i November 2005. Den korta Bilresan på 8 mil hem blev plötsligt dubbelt så lång (kändes det som!).

Bor du i nästan örebrotrakterna ... spooky :doh:

Mitt starkaste minne är nog när jag skaffade VC, surfade runt på gtasajten och läste en massa innan jag skaffade det. Funderade, skulle min dator klara det?? Fan, måste jag köpa ett nytt grafikkort? Åkte till siba och gick till hyllan där jag visste att det skulle stå flera exemplar av VC som det alltid gjort tidigare, WTF??? Slut!!! gick vidare till game. Nooooooo, vad är det här?! slut överallt? In på cdon.com och skickade en beställning, nu skulle det nog gå iaf. Kollade brevlådan det första jag gjorde när jag kom hem, Yippie!!! Installerade, datorn klarade sig bra, åkte runt i staden och var imponerad av hur bra allt var! Sprang runt och smög på folk, försökte ta mig över till den andra stora ön som ju var mycket coolare, blev glad när jag lyckades :doh:

Nu blev jag sugen på att installera det igen ju! ^_^

Redigerad av påskharen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA. Det var utan tvekan det mest avancerade spelet vi hade på datorn under flera år, och alla vi fem barn i familjen - inklusive syrran som då var ~7 år - tyckte det var skitkul. Vi ville komma vidare och klara av banorna, men man får ju inte spara så de "datoromgångar" á 30 minuter vi bestämt som datorregel fick skrotas lite då och då när man kommit långt, men så hände det ju också att när man klarat Bent Cop Blues på fem timmar fick man inte spela mer under några dagar. Eftersom datoromgångarna blev så vansinnigt långa och man aldrig kan bli av med polisen (om man inte dör, blir haffad, skaffar en sällsynt Police Bribe eller åker in i en Auto) så hördes sirénljudet konstant hela dagarna. När man gick och lade sig hörde man fortfarande polissiréner.

Det måste vara den härligaste datoråkomma jag fått :>

För övrigt har jag så mycket minnen från Vice City och så lite minnen IRL från den tiden jag spelade det, att man kan undra om jag verkligen gjorde något annat om dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har då underbara minnen från nästan alla spelen, förutom GTA III som jag bara spelat en gång, hade nämligen ingen dator på den tiden. Köpte ps2 i början av 2004 och har kört alla mina GTA på ps2.

Vice city - Minns alla dom gångerna jag och min bästa kompis turades om att skapa så mycket förödelse som möjligt, och hur fruktansvärt frustrerande det var att bli busted. IRL-minne är att vi brukade äta såna där campino-kolor, och så var det sommar när vi spelade som mest.

San Andreas - Detta har jag ägnat säkert flera 100 timmar med, ensam och med kompisar.

Första minnet var när jag kom hem till min kompis Johan. Det var december 2004, några dagar innan julafton och det var kallt och stormigt ute, men varmt och skönt inne på hans rum.

Det första jag såg ingame var när Johan körde cross i skogarna utanför whetstone, upp o ner för kullarna och på radion spelades "one step forward, two step back".

Sen dess har jag varit kär i san andreas, minnena är extremt många. Spelar det fortfarande, minst en gång i veckan, men nu på sommaren blir det lite mer.

GTA LCS - Blev jag rätt besviken av först, hade förväntat mig ett san andreas i GTA III miljö, och blev aldrig riktigt fäst vid det, även fast jag varvade det.

GTA VCS - Tänker jag på låten "heart of glass" med Blondie. Hade för övrigt inte hört den sen introt i tv-serien Heja Björn som gick för många herrans år sen.

Spelet var fantastiskt medans det var nytt, varvade det med Johan sommaren 2007. Så åt vi kladdkaka och mjölk.

GTA IV - är det spel jag längtat mest efter i hela mitt liv. Ett av dom starkaste minnena var när jag precis matat in skivan i ps3:an, och ser att "Grand Theft Auto IV" kommer upp under spelikonen. Jag tog en snus, hällde upp ett glas cola och spelade hela kvällen. Tiden bara susade iväg, spelade säkert till 6 den morgonen.

Första gången man körde på en människa var också härlig, fysiken allså :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...