Jump to content

Fördelar och nackdelar för stunting i IV.


VickeX
 Share

Recommended Posts

Ja. Så vad finns det för fördelar, respektive nackdelar för stunting i GTA IV?

Det är ju definitivt stuntbart, oja.

Bumps med bil: Möjligt

Bumps med mc: Möjligt

Full bakåtvolt med mc: Äntligen möjligt

Man kan fortfarande bumpa med motorcyklarna, och nu kan man äntligen göra riktiga bakåtvolter med dom.

Nackdelar är väl att man ramlar av lite lättare, och att det är lite svårare att styra (både bil och motorcykel), men det är mest märkbart på mc då dom i tidigare spel kunde ta mycket skarpare kurvor (right?).

Så, vad tror/tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan längre inte använda Packer (Den lastbilen som bl.a används för att transportera bilar, du vet) för att stunta då dom tagit bort att 'rälsen' går ända ner till marken.

Just det. Att jag glömde det (:lol), det som var det jag tänkte på när jag startade topicen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad i helv..!

hur vågar dem!?

:blink:

Det undrar jag också. Visst, det kanske är lite konstigt att metallen hela tiden släpas nere i backen, men numera finns det ju ingen funktion alls i dom, och dom skulle enligt mig lika väl kunna ersatt dom nya Packers med polismotorcyklar, eller någon annan trevlig bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ Parkour är jävligt trevligt.

- Motorcyklar i luften. Man har omänsklig kontroll på dom. Det är fult

Omänsklig kontroll? Det har då inte jag märkt av. Man kan vinkla dom lite åt sidan / upp och ner. Som i San Andreas.

Och jag är lite skeptisk till Parkour. Hur menar ni egentligen? Att hoppa ner från ett tak? Njeah. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
http://youtube.com/watch?v=K7GYK52-Dus - Haha, det ser så fult ut! :)

Och ptja, vad sägs om att komma upp på tak?

Komma upp på tak? Brandstege, helikopter? Visa mig någonting annat isf?

Edit: Jo du har rätt i att det ser lite konstigt och overkligt ut. Men vafan. Stunting är ju skitoverkligt. Testa grinda med en motorcykel i verkligheten, eller hoppa 500 meter för att sedan landa och ha full kontroll för att sedan kunna hoppa och göra en massa snea bakåtvolter för att sedan landa fint och behålla kontrollen. Mjeh. GTAStunting har aldrig varit verkligt. :P:confused:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket av en utmaning är det att ta närmsta helikopter upp på restaurangtaket?

Det är ingen utmaning. Och det är det jag menar. Det är dom enda sätten att ta sig upp. Möjligt att det finns andra sätt. Men hur spännande blir det att kolla på? Ta en bil för att kunna hoppa upp på ett tak, för att sedan kunna hoppa upp på en taktrumma(?) för att sedan komma upp dit man vill. Exiting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är skittråkigt att kolla på. Men extremt roligt att sysselsätta sig med.

Okej. Då är vi överens. :confused: Det jag ville få fram var att det inte var någonting för stuntingfilmer, då det bara skulle bli långtråkigt att titta på. Och skulle man i editeringen klippa för att få det att se snyggare och roligare ut så skulle man kunna fejka. Och det blir bara konstigt.

Men att det kan vara kul att sysselsätta sig med ibland kan jag väl hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

asså...IV's physics i luften ser störd ut och så får jag också säga att det där med bakåtvolt med MC inte är en fördel...tycker det där innan var en stor grej som gjorde GTA till GTA.

edit: funkar rads method i IV förresten

Redigerad av Spiderz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...