Jump to content

Le Parkour


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag bara undrar om det går bra att leka lite Le Parkour i IV om man vill. Alltså klättra upp på ett tak, hoppa till ett annat tak, sidhoppa över räcken etc etc.

Man kan skjuta människor för guds skull!

Vem vill leka Le Parkour, när man kan leka Rambo/Terminator!?

Jag brukar sitta i soffan och vråla högt: Ajl bi bak biotch! varje gång jag skjuter någon med hagelbrakaren.

Mycket roligare än att göra piruetter mellan hustaken... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bara undrar om det går bra att leka lite Le Parkour i IV om man vill. Alltså klättra upp på ett tak, hoppa till ett annat tak, sidhoppa över räcken etc etc.

Om du menar parkour som i parkour så nej. Det skulle inte passa in heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan skjuta människor för guds skull!

Vem vill leka Le Parkour, när man kan leka Rambo/Terminator!?

Jag brukar sitta i soffan och vråla högt: Ajl bi bak biotch! varje gång jag skjuter någon med hagelbrakaren.

Mycket roligare än att göra piruetter mellan hustaken... ;)

>_<<_<

Så jevla wörd på det. :mellow:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bara undrar om det går bra att leka lite Le Parkour i IV om man vill. Alltså klättra upp på ett tak, hoppa till ett annat tak, sidhoppa över räcken etc etc.

Att hoppa mellan hustak och göra andra stunt går men det går verkligen inte att blanda in pk spelet.

Inget spel i världen just nu handlar om det riktiga Le Parkour. Tvivlar på att det kommer också.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att väldigt många var positiva till Le Parkour i IV innan det släpptes. Då lät det "Fan vad coolt om man kan klättra upp på ett tak via brandstegen med polisen efter sig, springa längs med taket och hoppa tre meter till ett annat tak".

Jag tycker då fortfarande att det låter skitkul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att väldigt många var positiva till Le Parkour i IV innan det släpptes. Då lät det "Fan vad coolt om man kan klättra upp på ett tak via brandstegen med polisen efter sig, springa längs med taket och hoppa tre meter till ett annat tak".

Jag tycker då fortfarande att det låter skitkul!

Det är ju bara leta upp en brandtrappa och klättra upp om man nu tycker det är kul, och, som i alla GTA-spel hittills går det att hoppa (och då även mellan hustak)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att väldigt många var positiva till Le Parkour i IV innan det släpptes. Då lät det "Fan vad coolt om man kan klättra upp på ett tak via brandstegen med polisen efter sig, springa längs med taket och hoppa tre meter till ett annat tak".

Jag tycker då fortfarande att det låter skitkul!

Alltså, du måste lära dig en sak. Hur Niko går upp för en stege och hoppar mellan tak är verkligen inte parkour. Hela rörelsemotorn tillåter inte det. Han hoppar bara vanligt och klättrar upp för en stege som man klättrar upp för en stege. Det är inte parkour helt enkelt. Det kommer aldrig gå och vadå många var positiva till parkour i IV innan det släpptes? Det skulle aldrig finnas något parkour i IV oavsett om du vill kalla det för det eller inte.

Om du vill ha parkour ska du antagligen köpa Mirror's Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Nu kanske jag var dum och inte var tydlig nog! Jag vill inte att Niko ska slå 360 summersaults eller assgrinda ner för ett trappräcke! Jag bara undrade hur det fungerade om man blev jagad av polisen och bestämde sig för att ta jakten uppe på taken Le Parkour style. Typ, följer polisen efter en eller stannar de på sitt tak som fegisar om man hoppar till ett annat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Nu kanske jag var dum och inte var tydlig nog! Jag vill inte att Niko ska slå 360 summersaults eller assgrinda ner för ett trappräcke! Jag bara undrade hur det fungerade om man blev jagad av polisen och bestämde sig för att ta jakten uppe på taken Le Parkour style. Typ, följer polisen efter en eller stannar de på sitt tak som fegisar om man hoppar till ett annat?

Tror tyvär inte att det är så mycket takhoppande i GTA IV.

Lite tråkigt imo. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Nu kanske jag var dum och inte var tydlig nog! Jag vill inte att Niko ska slå 360 summersaults eller assgrinda ner för ett trappräcke! Jag bara undrade hur det fungerade om man blev jagad av polisen och bestämde sig för att ta jakten uppe på taken Le Parkour style. Typ, följer polisen efter en eller stannar de på sitt tak som fegisar om man hoppar till ett annat?

På de byggnader där det finns dörrar nertill som man kan gå in i följer polisen efter. Men om du tar en helikopter och landar på random tak så kan trafikpoliserna inte komma upp nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...