Jump to content

För lätt att bli av med wanted-level


Adriian
 Share

Recommended Posts

Det är somsagt synd att man inte kan gömma sig på riktigt... alltså hoppa in i containrar eller in i buskage, polisen vet tyvärr fortfarande exakt var du är om du är innanför området.

Nja, inte riktigt. man kan gömma sig så länge Poliserna inte ser vart man tar vägen. Jag har gjort det och de hittade inte mig.

Men problemet är att det är meningslöst för Poliserna stannar kvar tills de hi9ttar en så att gömma sig spelar ingen roll. Till sist måste man ge sig ut från gömstället ändå.

Men gömma sig från polisbilarna är en annan femma. När jag ser på kartan att en Polisbil är påväg mot där jag är så kör jag in och gömmer mig bakom ett och ser hur Polisbilen bara körförbi, sedan kör jag vidare. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slå mitt rekord på att vara under 6 stars wanted-level i 15 minuter. Min längsta jakt någonsin, dessutom på marken. Helt sjukt säger jag bara.

Jag tycker dom fixat det galant. Jag brukar ofta dra mig efter 3-4 stjärnor bara för att få njuta av polisjakter. Visserligen är polisbilarna alldeles för sega ibland, men jag tycker dom fixat det bra. Sedan är det som Henki sa lite för lätt att bli efterlyst, tyvärr. Ett ljuddämpat vapen skulle fixa allt, men sådant finns inte så..

Jag är 90% säker på att man under missionet med Playboy X (

uppdraget innan man kommer till Alderney

), då man ska göra en

drogaffär, och det är en undercover polis istället. Sedan när man flyr genom taket och via andra hyreshuset, stötte jag på en ljuddämpad pistol i trapphuset där... är somsagt 90% säker, kan inte kolla själv då mitt PS3 inte fungerar...

Har ni precis kommit till andra ön kan ni läsa spoilern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är 90% säker på att man under missionet med Playboy X (

uppdraget innan man kommer till Alderney [<-- Det ska vara Algonquin]

), då man ska göra en

drogaffär, och det är en undercover polis istället. Sedan när man flyr genom taket och via andra hyreshuset, stötte jag på en ljuddämpad pistol i trapphuset där... är somsagt 90% säker, kan inte kolla själv då mitt PS3 inte fungerar...

Har ni precis kommit till andra ön kan ni läsa spoilern.

Det är väl bekräftat att det inte finns en ljuddämpad pistol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag så fick jag min första känsla av att det var för lätt att bli av med poliserna, gjorde uppdraget "snow storm" jag körde som en tok till pay n`spray för att jag trodde det var det rätta, kom iaf dit och då kom det upp en ruta "the cops saw you enter", jaha nu blir jag väl aldrig av med dom tänkte jag, körde ca 300 meter och sen var dom borta, helikopter och alla bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag så fick jag min första känsla av att det var för lätt att bli av med poliserna, gjorde uppdraget "snow storm" jag körde som en tok till pay n`spray för att jag trodde det var det rätta, kom iaf dit och då kom det upp en ruta "the cops saw you enter", jaha nu blir jag väl aldrig av med dom tänkte jag, körde ca 300 meter och sen var dom borta, helikopter och alla bilar.

Du hade tur. Jag hade ett helvete att bli av med dem på det uppdraget. Första gången körde de ikapp mig och boxade in mig och andra gången körde jag runt hela staden som en galning för att bli av med dem. Lyckades när jag körde genom en gränd som de inte kunde komma genom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade tur. Jag hade ett helvete att bli av med dem på det uppdraget. Första gången körde de ikapp mig och boxade in mig och andra gången körde jag runt hela staden som en galning för att bli av med dem. Lyckades när jag körde genom en gränd som de inte kunde komma genom.

Ja om man bara har en vanlig bil (en bil lika snabb som, eller segare än polisbilarna) så får man problem. Då märker man verkligen hur mycket smartare poliserna blivit. Dom boxar verkligen in en och man kan få väldigt svårt att rymma om man har en dålig bil. Med en snabbare bil blir det lättare, men det är fortfarande inte skitlätt när man kommer upp mot tre stjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte kommit dit så jag kan inte svara.

Ja om man bara har en vanlig bil (en bil lika snabb som, eller segare än polisbilarna) så får man problem. Då märker man verkligen hur mycket smartare poliserna blivit. Dom boxar verkligen in en och man kan få väldigt svårt att rymma om man har en dålig bil. Med en snabbare bil blir det lättare, men det är fortfarande inte skitlätt när man kommer upp mot tre stjärnor.

Sedan tror jag mycket ligger i exakt var polisen ligger i början. Om dom ligger bra till och börjar jaga dig direkt och det finns en polisbil till eller en som ligger skapligt nära så kan det bli svårt. Och att köra med en snabb bil i områden som t.ex Bohan är svårt med alla korsningar och dylikt så om tre stjärnor inte är svårt så är fyra det. Jag har flera gånger försökt att komma över N.O.O.S.E-blockeringen på vissa broar där de ställer upp med sina pansarfordon. Det är omöjligt att komma igenom med en liten bil då man måste ha minst en ambulans för att kunna på något sätt komma igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade tur. Jag hade ett helvete att bli av med dem på det uppdraget. Första gången körde de ikapp mig och boxade in mig och andra gången körde jag runt hela staden som en galning för att bli av med dem. Lyckades när jag körde genom en gränd som de inte kunde komma genom.

Tur och tur, ska väl erkänna att jag höll på ett tag med det uppdraget <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur och tur, ska väl erkänna att jag höll på ett tag med det uppdraget :w000t:

Snow Storm var soft. Jag tänkte själv när jag såg att snuten storma in: Hur fan ska jag ta mig ut och kunna få en bil tillgodo och rymma? Men jag sprang helt enkelt bara ut i full fart och försökte undvika så många skott som möjligt. Sen sprang jag mot vattnet som var där och hoppa i, och som tur var fanns en båt vid en brygga. Satte mig i båten och körde iväg, snuten borta :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snow Storm, är det uppdraget där man ska

hämta kokain i det gamla sjukhuset

? Isf hade jag ett helvete att få av mig snuten. Ren och skär tur att jag tillslut hittade en raka att maxa på och inga snutar framför mig som skulle börja jaga.

Haha, samma här. Var så skiträdd att att dö för att göra om uppdraget och hade en-två "liveremsor" kvar. Jakten höll på säkert i runt 6-7 minuter innan jag gladeligen steg ur bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...