Jump to content

XBOX360: "Disc Unreadable"?


_Neo_
 Share

Recommended Posts

Nej de måste du inte ha, Xbox har själva förlängt garantin till ett par år... Så det är bara till att ringa dem så fixar dem det till dig. Det du måste ha gjort dock är att regga ditt xbox, annars gör dem det åt dig. Sen skickar dem en adresslapp på mail som du klibbar på ett paket och lämnar till UPS.

Telefon

Hjälp via telefon:

020 79 11 33

eller +46 858536524 från en mobiltelefon.

Hörselskadade ((TTY-enhet):

020 79 11 34

Öppettider:

Måndag–fredag: 09:00-22:00

Lördag: 09:00-20:00

Söndag: 09:00-17:00

Hoppas det hjälpte!

Tack för hjälpen! :P Vad händer med sparfiler, finns de kvar sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har fått ett nytt fel nu. När man kör igång spelet står det: "To play this disc put it in an xbox 360 console", skitskumt. Har ringt Microsofts support och jag ska skicka in konsolen. Antagligen kommer de inte hitta något fel och skicka tillbaka den som den är om 3 veckor. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ja då har man fått tillbaka sitt kära Xbox idag:) Fick ett litet brev med om vad dem hade bytt osv och även en månad gratis live! Gick verkligen smidigt och lätt. Enligt mailen jag fick så hade dem fått mitt Xbox på lördag och skickat tillbaka det till mig på måndag!

Tog även två timmar ledigt från jobbet innan så jag kunde gå och hämta det och prova lite:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått ett nytt fel nu. När man kör igång spelet står det: "To play this disc put it in an xbox 360 console", skitskumt. Har ringt Microsofts support och jag ska skicka in konsolen. Antagligen kommer de inte hitta något fel och skicka tillbaka den som den är om 3 veckor. :)

Idag fick även jag tillbaka min konsol. :( Det tog inte så lång tid som jag hade befarat. De har bytt DVD-läsaren, dessutom fick jag en månads live jag med. Ska nog ringa och kräva ett nytt GTA IV eftersom de har erkänt att det var DVD-läsaren det var fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har man snackat med Xbox och skall skicka iväg sin konsol eftersom man får Disc Unreadable efter 15 mins spelande:( Det va tydligen ett känt fel hos dem och inte mycket annat att göra än att skicka in konsolen till dem. Fick mail med en liten adress lapp man klibbar på paketet och sen är det bara att ringa UPS så hämtar dem det. Dock fick man inte skicka den i original kartong pga stöldrisk :confused:

Hur lång tid tror ni att jag kommer få va utan min livskamrat?

Hmm, ringde precis xbox 360 supporten och fick svaret att det absolut inte var något som helst fel på konsollen och att det var vibrationer från själva kåken som fick skivan att vobbla och sedan slå i läshuvudet :/

Vad använde du för magiska ord för att få dem att skicka iväg en fraktsedel till dig?

de sa även att jag fick skicka in 360'n om jag ville men att det skulle ta 3 veckor och att jag antagligen skulle få tillbaks den som ja skickade den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ringde precis xbox 360 supporten och fick svaret att det absolut inte var något som helst fel på konsollen och att det var vibrationer från själva kåken som fick skivan att vobbla och sedan slå i läshuvudet :/

Vad använde du för magiska ord för att få dem att skicka iväg en fraktsedel till dig?

de sa även att jag fick skicka in 360'n om jag ville men att det skulle ta 3 veckor och att jag antagligen skulle få tillbaks den som ja skickade den.

Jag ringde dem bara och infade att mitt Xbox har fått fnatt. Så här gick det till:

-Välkommen till Xbox support det är Martin.

-Hej! Mitt namn är Viktor och jag behöver hjälp med mitt Xbox.

-Okej, vad är det som har hänt?

-Jag skaffade det för ca ett år sedan och nu har det börjat strula. Jag kan spela ett spel i ca 10 minuter och sen bara kommer det fram att den inte kan läsa skivan och jag måste starta om.

-Okej, har det vatt så från början eller?

-Nej de fungerade bra innan men sen har jag inte spelat på flera månader. Har provat med flera spel och har även fått ett spel utbytt då Xboxet gör små hack i det.

-Jag skicka dig en fraktsedel osv..........................

Inget tjat om nått, han sa att om dem inte kunde fixa det så skulle jag få nytt och att garantin va förlängd för att det va ett stort problem. Sen fick jag tillbaka det efter en vecka med ett brev om att DVD läsaren är utbytt och allt har funkat kanon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ringde dem bara och infade att mitt Xbox har fått fnatt. Så här gick det till:

-Välkommen till Xbox support det är Martin.

-Hej! Mitt namn är Viktor och jag behöver hjälp med mitt Xbox.

-Okej, vad är det som har hänt?

-Jag skaffade det för ca ett år sedan och nu har det börjat strula. Jag kan spela ett spel i ca 10 minuter och sen bara kommer det fram att den inte kan läsa skivan och jag måste starta om.

-Okej, har det vatt så från början eller?

-Nej de fungerade bra innan men sen har jag inte spelat på flera månader. Har provat med flera spel och har även fått ett spel utbytt då Xboxet gör små hack i det.

-Jag skicka dig en fraktsedel osv..........................

Inget tjat om nått, han sa att om dem inte kunde fixa det så skulle jag få nytt och att garantin va förlängd för att det va ett stort problem. Sen fick jag tillbaka det efter en vecka med ett brev om att DVD läsaren är utbytt och allt har funkat kanon!

okey , häftigt , får ta och ringa dem igen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick DVD-läsaren utbytt och den fungerar bra. GTA fungerar även fast skivan fortfarande är repig, det måste vara en bättre DVD-läsare helt enkelt. Det tråkiga är att den låter mera och att man inte kan starta konsolen längre genom att trycka på "startknappen". Måste använda handkontrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick DVD-läsaren utbytt och den fungerar bra. GTA fungerar även fast skivan fortfarande är repig, det måste vara en bättre DVD-läsare helt enkelt. Det tråkiga är att den låter mera och att man inte kan starta konsolen längre genom att trycka på "startknappen". Måste använda handkontrollen.

Konstigt? Fick samma sak åtgärdat men kan starta det via "startknappen" utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
Man måste ändå ha skivan i för att spela. Att lägga dom på hårdisken gör bara så att spelet flyter på lite bättre.

Ja, men den snurrar inte. Eller jo, den snurrar i en halv sekund när man startar spelet. Men det är knappast tillräckligt för att ge skivan repor.

Spelet flyter inte på bättre heller, däremot låter 360:it mycket mindre, då skivan inte snurrar.

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...