Jump to content

XBOX360: "Disc Unreadable"?


_Neo_
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur lyckas man på mindre än en vecka få skivan så skitig? Min har aldrig lämnat läsaren :)

^_^ Det var små och smala smutsfläckar som såg exakt ut som repor. Innan hade jag försökt rengöra skivan med tröjan, men fläckarna var kvar så jag trodde att det var repor, men så hittade jag ett tips på nåt forum där det stod att de kunde vara smutsfläckar. Lyckligtvis var dom det den här gången... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Är det repor på din skiva? Om det är för det är för djupa repor kan du väl skicka det på slipning?

Stackare :unsure:

Man kan tyda en svag repa som måste vara skapad av xboxet, eftersom det är en perfekt cirkel. Det är typiskt att just GTA ska fucka sig. Har provat med tandkräm, men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har man snackat med Xbox och skall skicka iväg sin konsol eftersom man får Disc Unreadable efter 15 mins spelande:( Det va tydligen ett känt fel hos dem och inte mycket annat att göra än att skicka in konsolen till dem. Fick mail med en liten adress lapp man klibbar på paketet och sen är det bara att ringa UPS så hämtar dem det. Dock fick man inte skicka den i original kartong pga stöldrisk :)

Hur lång tid tror ni att jag kommer få va utan min livskamrat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har man snackat med Xbox och skall skicka iväg sin konsol eftersom man får Disc Unreadable efter 15 mins spelande:( Det va tydligen ett känt fel hos dem och inte mycket annat att göra än att skicka in konsolen till dem. Fick mail med en liten adress lapp man klibbar på paketet och sen är det bara att ringa UPS så hämtar dem det. Dock fick man inte skicka den i original kartong pga stöldrisk :)

Hur lång tid tror ni att jag kommer få va utan min livskamrat?

Det tar ju lugnt mer än en vecka, det beror ju också på hur mycket dom ska göra, man kanske kan kolla upp det med dom eller någopn som fått sin fixad. Men räkna ett tag iaf, jag lämnade in min gamla mobil och det tog fan evigheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar ju lugnt mer än en vecka, det beror ju också på hur mycket dom ska göra, man kanske kan kolla upp det med dom eller någopn som fått sin fixad. Men räkna ett tag iaf, jag lämnade in min gamla mobil och det tog fan evigheter :)

Får väl hoppas på att dem ser direkt att dem inte kan laga det och skickar ett nytt. Är nog det snabbaste jag kan hoppas på... Sjukt drygt att det ska till Tyskland dock, är nog ett par dagar bara där för leverans vise versa...:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah, jag borde också lämna in min. Eller måste man ha någon speciell garanti?

Tror inte du måste ha en speciell garanti, bara du har garanti kvar där du köpte den så borde det gå, testa.

Fick "disc unreadable" åtta gånger under 30min idag. Kanske borde skicka in den?

Om det inte är något med skivan så hade jag lätt skickat in den, måste vara fel på konsolen om skivan är helt perfekt och det kommer upp 8ggr under 30 min..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah, jag borde också lämna in min. Eller måste man ha någon speciell garanti?

Nej de måste du inte ha, Xbox har själva förlängt garantin till ett par år... Så det är bara till att ringa dem så fixar dem det till dig. Det du måste ha gjort dock är att regga ditt xbox, annars gör dem det åt dig. Sen skickar dem en adresslapp på mail som du klibbar på ett paket och lämnar till UPS.

Telefon

Hjälp via telefon:

020 79 11 33

eller +46 858536524 från en mobiltelefon.

Hörselskadade ((TTY-enhet):

020 79 11 34

Öppettider:

Måndag–fredag: 09:00-22:00

Lördag: 09:00-20:00

Söndag: 09:00-17:00

Hoppas det hjälpte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du skall få en skiva riktigt ren och utan några risker så skall du göra följande:

1. Dra igång kranen och låt ljummet vatten rinna ner.

2. Tvätta händerna

3. Ta tandkräm, smeta över hela skivan och sedan skölj av

4. Låt skivan torka ordentligt (lägg den på lite papper eller bara blås)

Detta fungerar till 100%! Om ni inte vågar dra det på GTA skivan så prova med någon annan. Hitta någon piss skiva som knappt spelar, och gör ovan så ska ni få se att det blir som nytt:) :angry:

nix! tandkräm funkar inte. Testa Autosol poleringsmedel för bilar funkar perfekt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...