Jump to content

Drifta i GTA IV?


 Share

Recommended Posts

Tjena Nico-wannabes (jag iaf)

Jag har köpt spelet men inte hunnit testa särskilt mycket då jag åkte iväg på onsdagsmorgonen och är borta helgen ut.

Men en sak jag verkligen fattade tyckte för dirket var bilkörningen , i och med den fina bilfysiken anser jag att de borde gå att drifta ? tips på tekniker , någon som har lyckats?

Eftersom samtliga av mina försök till drifting med Sabre Turbon slutade med 180 sladd och blodig/bucklad passagerar dörr behöver jag tips :)

1.När vi ändå är inne på bil området undrar jag ett par saker:

2.Finns det möjlighet att Köpa/Styla bilar likt San Andreas?

3.Kommer man att ha möjlighet att ha garage i sina safehouse?

4.Vad är taxi nummret?

5.När man ringer 911 , vad händer? jag ringde och bad om polis.. men inte fan kom de någon polis till mig.

6.Om man inte låst upp alla 3 öar , men väljer att spela multiplayer på en stadsdel/ö man inte låst upp.. funkar det eller får man 6 stars på sig dirket?¨

tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det går att "drifta" ganska bra.

2. Nej.

3. Inte garage, men en parkeringsplats med plats för två bilar.

4. Vet ej, men oftast går det ju att vissla till sig nån taxi i närheten. Under vissa delar av spelets gång kan du även få skjuts av Romans bilar genom att ringa honom.

5. Ibland fungerar det inte för mig heller, men det är nog bara så att polisbilen inte kommer exakt dit man står. Det ska komma en polisbil när du ringer efter en.

6. Det går att spela multiplayer på områden som du ej låst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Nico-wannabes (jag iaf)

Jag har köpt spelet men inte hunnit testa särskilt mycket då jag åkte iväg på onsdagsmorgonen och är borta helgen ut.

Men en sak jag verkligen fattade tyckte för dirket var bilkörningen , i och med den fina bilfysiken anser jag att de borde gå att drifta ? tips på tekniker , någon som har lyckats?

Eftersom samtliga av mina försök till drifting med Sabre Turbon slutade med 180 sladd och blodig/bucklad passagerar dörr behöver jag tips :)

1.När vi ändå är inne på bil området undrar jag ett par saker:

2.Finns det möjlighet att Köpa/Styla bilar likt San Andreas?

3.Kommer man att ha möjlighet att ha garage i sina safehouse?

4.Vad är taxi nummret?

5.När man ringer 911 , vad händer? jag ringde och bad om polis.. men inte fan kom de någon polis till mig.

6.Om man inte låst upp alla 3 öar , men väljer att spela multiplayer på en stadsdel/ö man inte låst upp.. funkar det eller får man 6 stars på sig dirket?¨

tack

Om du frågar mig är det påtok för låg väghållning för att kalla bilfysiken bra. Men jag svarar på frågorna jag kan svara på:

2(blir väl fråga 1?!): Vad jag minns så nej, nu är jag bara på andra ön, men det verkar inte vara möjligt. Sen har rockstar sagt det själva om jag inte minns helt fel.

3: Man har inte garage, man har gula parkeringszoner som finns på andra ställen också, och där sparas bilarna när du sparar.

4: Ingen aning, men Roman kan man ringa när man gör honom tillräckligt glad, och då skickar han en bil.

5: Man kan välja polis, ambulans eller brandbil, och ibland kommer dom inte, men då får man testa ringa igen.

6: Så långt har jag inte kommit, så kan inte svara på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Achilles_81, det räcker att skapa en topic. Man får inte fler svar utan snarare irritation av att posta samma sak flera gånger.

Flyttade hit Merkkys svar och raderade resten. :)

Välkommen till internet, där man aldrig ska klicka på knappen två gånger.. :naughty:

Vad jag menar är att han förmodligen inte menade att göra två topicar, utan klickade på knappen för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

jag som trodde att man fick mer svar ju mer trådar man skapade =)

Det som de flesta ursäkta utrycket "köttnackar" inte förstår är att jag råkade skapa tre trådar. Eftersom det stod "Error" på första som jag försökte skapa. Därför skapade jag en ny , sry att ja inte hade en aning om hur man tog bort trådarna

men men åter till ämnet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

jag som trodde att man fick mer svar ju mer trådar man skapade =)

Det som de flesta ursäkta utrycket "köttnackar" inte förstår är att jag råkade skapa tre trådar. Eftersom det stod "Error" på första som jag försökte skapa. Därför skapade jag en ny , sry att ja inte hade en aning om hur man tog bort trådarna

men men åter till ämnet

Det är lugnt, man blir lite paranoid ibland bara, sorry. Och vanliga medlemmar kan inte radera topics eller posts, och ja åter till ämnet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går väl inte att direkt i ordets rätta benämning drifta, om man inte gör det på våt väg, off-road eller med punktering.

Appropå stylade bilar så ska du kika i japs-kvarteren om du gillar japansk styling... Hittade en "VIP"-stylad stor japansk sedan där, het som fan.

De stylade "Mustangerna" däremot är inte speciellt snygga. ;) Text i rutan och en enorm vinge bak, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...