Jump to content

Rockstar Social Club


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

3nm7paf2iuzl.jpg

Rockstar Social Club är samlingsplatsen för all statistik man laddar upp från de Rockstar-spel som stöds. Grand Theft Auto IV är ett av dem och nu är det möjligt att koppla sitt Playstation-ID eller Xbox 360-gamertag till hemsidan för att kunna se och visa upp sin spelstatistik. Det kan gälla speltid, antal uppdrag, procent avklarat och andra saker.

En trevlig funktion är ZiT-låtlistan: När du hör en låt på radion i spelet tar du fram din telefon och slår numret som står på sidan 7 i din manual (numret finns i snabblistan efter att du slagit det första gången). Du hör Lazlow svara att "vi skickar snart ett SMS med låt- och gruppnamn". Sagt och gjort får du strax ett SMS där du får låtinfon. Alla låtar du begär info om samlas som smakprov på hemsidan för Rockstar Social Club, och kommer då spelas upp när du loggar in på hemsidan. Där kan du sedan köpa låtarna via Amazon :o

Koppla ditt konsolkonto nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

när man reggar sig måste man registrera sig som 18 år då? Någon som vet? för jag tänkte att eftersom jag skriver sverige som land så kanske den känner av att det bara är rekomenderat 18 år i Sverige? Tänkte fråga här först så slipper jag sabba min chans att regga mig :) /Crille

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när man reggar sig måste man registrera sig som 18 år då? Någon som vet? för jag tänkte att eftersom jag skriver sverige som land så kanske den känner av att det bara är rekomenderat 18 år i Sverige? Tänkte fråga här först så slipper jag sabba min chans att regga mig :) /Crille

Jupp, det måste du. Spelet har ju 18-års åldersgräns, och registrerar du dig och anger att du är under 18 år, då kan du inte registrera dig på nytt före den dag du faktiskt fyller 18 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Kaboooump!

Rockstar Social Club har nu fått featuren "Friends" efter en väldigt lång tid av "coming soon". Vad man gör är att logga in på RSC och gå till Friends, därefter uppdaterar du bara din vänlista genom att klicka på rätt konsolkonto.

Det fungerar även oavsett om du spelar på konsol eller PC, så om du har PS3 (som jag) och vill kolla en viss Xbox-360-persons konto (som VickeXs), går det bra att söka rätt på personen med sökfunktionen. Märkligt nog kräver det att personen godkänner, medan inter-plattform-vänner inte kräver det.

VickeX, adda mig! Jag vill se dina scores :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kaboooump!

Rockstar Social Club har nu fått featuren "Friends" efter en väldigt lång tid av "coming soon". Vad man gör är att logga in på RSC och gå till Friends, därefter uppdaterar du bara din vänlista genom att klicka på rätt konsolkonto.

Det fungerar även oavsett om du spelar på konsol eller PC, så om du har PS3 (som jag) och vill kolla en viss Xbox-360-persons konto (som VickeXs), går det bra att söka rätt på personen med sökfunktionen. Märkligt nog kräver det att personen godkänner, medan inter-plattform-vänner inte kräver det.

VickeX, adda mig! Jag vill se dina scores :)

Mjo, gjort det nu, men det verkar som om man inte kan kolla statsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...