Jump to content

GTA IV Till PC


 Share

Recommended Posts

Som sagt som titen säger.

Jag pratde med EB - Games igår när jag va igår inne och hämtade min förhandsbokade GTA IV.

Och där säger dom att PC-versionen kommer ut någongång mitt under November månad.

Så det är ju inte så långt dit. :)

Men man kan säkert räkna med att det blir försenat som vanligt.

Mer info om senare!

// LittleDreamCatcher

Som alla andra säger så tycker jag att GTA ska spelas på konsol, och PS3 =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som alla andra säger så tycker jag att GTA ska spelas på konsol, och PS3 =)

Håller faktiskt med, efter att ha ändrat en stark åsikt om Gta för PC :)

Det är faktiskt riktigt nice att köra på konsoll, kan svara för PS3 iaf, har aldrig varit en fan av konsoll but Now I am :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC IGN har annars en artikel om GTA kommer till PC och varför det ska/inte ska göra det. Bara spekulationer dock.

Dvs denna: http://uk.pc.ign.com/articles/871/871415p1.html

Det verkar ju som att de tippar att en PC-version är på väg. Rockstar skulle tjäna mer cash än det skulle kosta att porta spelet till PC.

Anyway, it looks like we're in agreement that GTA IV is only a matter of when, not if.

Intressant var den PC-försäljningsstatistik som visades:

III-Över 400000 ex

VC-Över 300000 ex

SA-Nästan 250000 ex

Antar att den ökade piratismen haft ett finger med i spelet.

Håller faktiskt med, efter att ha ändrat en stark åsikt om Gta för PC >_<

Det är faktiskt riktigt nice att köra på konsoll, kan svara för PS3 iaf, har aldrig varit en fan av konsoll but Now I am ;)

Konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant var den PC-försäljningsstatistik som visades:

III-Över 400000 ex

VC-Över 300000 ex

SA-Nästan 250000 ex

Antar att den ökade piratismen haft ett finger med i spelet.

Eller att GTA III var nytt, fräsch och hypat medan VC och SA bara var som expansioner/upphottningar av trean. Jag är ganska övertygad att IV skulle slå försäljningsrekordet stort, en anledning är multiplayer-funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska övertygad att IV skulle slå försäljningsrekordet stort, en anledning är multiplayer-funktionen.

Mhm. Agree a bit. Multiplayer är nästan det enda som man kan tjäna pengar på när det kommer till PC. En del säger att man bara kan köra FPS-spel till konsol, men tittar man på säljarsifforna på CoD4 så visar dem en annan sak.

Promotar dem multiplayer'n så kommer det kunna sälja ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller att GTA III var nytt, fräsch och hypat medan VC och SA bara var som expansioner/upphottningar av trean.

Hur kommer det sig då att det är tvärt om till konsoll och alla spelen efter GTAIII har sålt bättre och bättre och tillochmed ligger på toplistan på konsollerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant var den PC-försäljningsstatistik som visades:

III-Över 400000 ex

VC-Över 300000 ex

SA-Nästan 250000 ex

Antar att den ökade piratismen haft ett finger med i spelet.

Vansinnigt låga siffror. GTA IV sålde 3,6 miljoner exemplar redan under första dagen. Å andra sidan var hypen större till detta spel, men fortfarande kan det inte vara hypen som gör så stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vansinnigt låga siffror. GTA IV sålde 3,6 miljoner exemplar redan under första dagen. Å andra sidan var hypen större till detta spel, men fortfarande kan det inte vara hypen som gör så stor skillnad.

Jo, faktiskt så hänger det mesta på marknadsföringen av spelet. Inte heller så konstigt att fler väljer att köpa GTA: IV då spelfysiken och grafiken är så himla mycket bättre än i tidigare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...