Jump to content

Vilken typ av TV spelar ni på?


Sniper
 Share

Spelar ni på HDTV eller "vanlig" SDTV?  

92 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm RGB scart??? Vad gör den till 360n och hur mkt kostar den ??

Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn.

Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet!

Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn.

Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet!

Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD.

Jag har ingen HD utan en vanlig bildrörs TV, så blir nog o inhandla en sån oxxå då.

Kostade 149 kr på Kjell och Company, sladden ser inte ut som den på bilden, utan det är en vanlig kontakt som går från 360n till tvn.

Bilden blir skarpare, speciellt texter. När jag spelade Dead Rising med den gamla sladden kunde jag inte läsa texten i spelet!

Är bara nödvändig om du har en gammal tv, dvs inte HD.

Läste även nånstans om nån VGA kabel man kunde köpa till XBOX 360 oxå ? men gäller de om man har Platt tv då bara eller ?

Är det RGB man ska ha om man kör på vanlig bildrörs TV ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen HD utan en vanlig bildrörs TV, så blir nog o inhandla en sån oxxå då.

Läste även nånstans om nån VGA kabel man kunde köpa till XBOX 360 oxå ? men gäller de om man har Platt tv då bara eller ?

Är det RGB man ska ha om man kör på vanlig bildrörs TV ?

VGA kan du koppla in i datorskärmen, men vet inte om alla skärmar stödjer det.

Har du en vanlig tv så är RGB-scarten i princip det ända som kan ge bättre bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VGA kan du koppla in i datorskärmen, men vet inte om alla skärmar stödjer det.

Har du en vanlig tv så är RGB-scarten i princip det ända som kan ge bättre bild.

Ok vet du om dom säljer det på EB games? ska köpa mitt xbox där. Undrar även blir det mycket stor skillnad eller ? med den Scarten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok vet du om dom säljer det på EB games? ska köpa mitt xbox där. Undrar även blir det mycket stor skillnad eller ? med den Scarten.

Jag tyckte skillnaden blev relativt stor. Innan behövde jag verkligen koncentrera mig när jag skulle läsa något, men nu ser jag allt direkt. Jag har inte spelat GTA IV med den gamla sladden, men skulle inte vilja byta tillbaks till den. Om du inte har råd med LCD-tv eller planerar att köpa en så är sladden värd alla kronor.

EB har den säkert, men de flesta affärerna säljer sladden för runt 260 kr. Tror det är den här. Min sladd är svart, men jag antar att de är identiska i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ingen platt datorskärm du kan spela på då, för det funkar väl? 1280x1024 är bra mycket skarpare än bildrörs-tv.

Dock måste skärmen ha stöd för HDCP, vilket många lite äldre plattskärmar inte har (trust me, I found out the hard way...).

Själv lirar jag på våran HDTV för tillfället. Men den kan man ju tyvärr inte ha för sig själv i all evighet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nog värst och spelar på en 14"'s SDTV. Har inte råd med någon större tv och den större tv'n vi har är ändå bara 28"'s SDTV, och jämt uppbokad av resten av familjen. Jag tycker dock att det ser helt okej ut. Antagligen för att jag är van och för att tv'n inte är stor nog för att märka några markanta skillnader mellan HD och SD. Det enda jag stör mig på är att radarn och ikonerna däri blir så små. Allt annat är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nog värst och spelar på en 14"'s SDTV. Har inte råd med någon större tv och den större tv'n vi har är ändå bara 28"'s SDTV, och jämt uppbokad av resten av familjen. Jag tycker dock att det ser helt okej ut. Antagligen för att jag är van och för att tv'n inte är stor nog för att märka några markanta skillnader mellan HD och SD. Det enda jag stör mig på är att radarn och ikonerna däri blir så små. Allt annat är okej.

Du hade kunnat fått min gammla ITT 26" tv från början på 80-talet för en 50 lapp :confused:

Var en lyx tv på 80 talet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...