Jump to content

Flyplan och helikopter


Vice.
 Share

Recommended Posts

Edit: Attans, skrev fel i topictiteln. Morgontrött, ursäkta. Kan en moderator vara vänlig att ändra till: Flygplan och helikopter

Är det bekräftat att de är borta

tack på förhand/Vice

...i GTA IV?

Har inte hängt med i allt som har bekräftats och vad som inte har det.

Och jisses vad besviken jag blir om detta INTE finns med.

Så finns det fakta som säger att det inte kommer att vara med.

Och vet ni om något annat "coolt" kommer att vara med i så fall, som tex vattenskoter?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Attans, skrev fel i topictiteln. Morgontrött, ursäkta. Kan en moderator vara vänlig att ändra till: Flygplan och helikopter

Är det bekräftat att de är borta

tack på förhand/Vice

...i GTA IV?

Har inte hängt med i allt som har bekräftats och vad som inte har det.

Och jisses vad besviken jag blir om detta INTE finns med.

Så finns det fakta som säger att det inte kommer att vara med.

Och vet ni om något annat "coolt" kommer att vara med i så fall, som tex vattenskoter?

Som jag skrev till dig i en annan tråd så kommer helikoptrar finnas. :o

Flygplan var det aldrig tänkt skulle finnas. Det skulle inte passa in i bilden av en storstad. Rockstar tyckte det skulle vara ologiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flygplan kommer inte att vara med, för Rockstar tyckte inte att det skulle passa in i en storstad som LC som bara har en flygplats..

Passagerarflygplan kommer att finnas med, men man kommer liksom i tidigare spel inte att kunna använda dem. Däremot kommer mindre flygplan med plats för bara en och två personer att vara bortplockade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passagerarflygplan kommer att finnas med, men man kommer liksom i tidigare spel inte att kunna använda dem. Däremot kommer mindre flygplan med plats för bara en och två personer att vara bortplockade.

ORLY?

Jag misstror dig inte eller så. Men vad ska man med ett stort flygplan som man inte kan köra? Och vart ska man åka..? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahahopp, så det kommer inte att finnas, surt.

Tack för svaren.... =)

"Passar inte in i en storstad", dåligt argument, man skulle väl kunna flyga från punkt A till punkt B precis som i GTASA. =/

Jo men en helikopter är det ju lite lättare att komma fram med och landa med än en Boeing 747 i en storstad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae.. San Andreas är typ en stor delstat. Liberty City är en stad. Hur många flyg tror du går INOM exempelvis New York? B)

Jo men en helikopter är det ju lite lättare att komma fram med och landa med än en Boeing 747 i en storstad.

Om vi nu ska vara petiga, vet du egentligen hur absurt stort NY är?!

Givetvis finns det mer än en flyplats i NY. Finns säkert 40 st små, där plan flyger emellan. Givetvis inte 747:or men små mindre, privatplan. Tom. den lilla hålan Eslöv i Skåne har en liten flygplats. Så visst hade det funkat.

Förstår egentligen inte problemet.

GTA IV är inte mindre än tex GTASA, och ser man på GTA IV kartan, så är staden uppbyggd av 3 elelr 4:a mindre städer (eller minns jag fel?) precis som GTASA eller VC är.

Så man borde kunna flyga från punkt a till b utan problem.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska vara petiga, vet du egentligen hur absurt stort NY är?!

Givetvis finns det mer än en flyplats i NY. Finns säkert 40 st små, där plan flyger emellan. Givetvis inte 747:or men små mindre, privatplan. Tom. den lilla hålan Eslöv i Skåne har en liten flygplats. Så visst hade det funkat.

Förstår egentligen inte problemet.

GTA IV är inte mindre än tex GTASA, och ser man på GTA IV kartan, så är staden uppbyggd av 3 elelr 4:a mindre städer (eller minns jag fel?) precis som GTASA eller VC är.

Så man borde kunna flyga från punkt a till b utan problem.

Men orka? B)

Nu har Rockstar beslutat att inte ha med flygplan i spelet. Åtminstone inte stora. Sen vet jag inte hur det är med små.. Men helikoptrar finns det så man kommer kunna flyga. B)

Nuf said lixåmh!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går plan inom Los Angeles.

Inom NEW YORK. B)

Men orka. Blir tråkish om vi måste mala sönder varje tråd.. Spelet kommer på tisdag (eller måndag kväll. I lovez nattöppet! :lol:).

Då blir alla frågor besvarade och gtasajtens forum kommer fyllas med kärlek och härlig, söt GTAgemenskap. B)B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inom NEW YORK. B)

Men orka. Blir tråkish om vi måste mala sönder varje tråd.. Spelet kommer på tisdag (eller måndag kväll. I lovez nattöppet! :lol:).

Då blir alla frågor besvarade och gtasajtens forum kommer fyllas med kärlek och härlig, söt GTAgemenskap. B)B)

Annars borde svaren finnas på nätet redan för den som letar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska vara petiga, vet du egentligen hur absurt stort NY är?!

Givetvis finns det mer än en flyplats i NY. Finns säkert 40 st små, där plan flyger emellan. Givetvis inte 747:or men små mindre, privatplan. Tom. den lilla hålan Eslöv i Skåne har en liten flygplats. Så visst hade det funkat.

Förstår egentligen inte problemet.

GTA IV är inte mindre än tex GTASA, och ser man på GTA IV kartan, så är staden uppbyggd av 3 elelr 4:a mindre städer (eller minns jag fel?) precis som GTASA eller VC är.

Så man borde kunna flyga från punkt a till b utan problem.

Därför det passar helt enkelt inte in att ha med flygplan i en storstad. Självklart är riktiga NY otroligt stort, men då får vi inte glömma att detta är LC och inte NY. Detta kommer till storleken vara mycket mindre än riktigt New York (Vad jag antar). Och att helt enkelt ta ett flygplan och flyga passar bara inte in. Helikopter känns mer storstad och helikoptrar känns mycket mer New York. Med flygplan skulle man vara tvungen göra landningsbanor och flygplansfysik och annat. Så det skulle ta mer tid. Men jag tror det största argumentet de har är att det just inte passar in. I San Andreas passade flygplan in då det var enorma mängder "Fri land" bara. Helt tomt. Men NY kommer varenda lilla gatuhörn vara fullt. Så om man ser det på det viset. Sedan tror jag även det skulle förstöra spelkänslan lite då man satsat på ett mer realistiskt spel än föregångarna. Liksom åka flygplan mitt i innerstaden. Visst, men det känns lite si och så.

Jag tror du och jag kommer mycket hellre åka bil överallt. Vid vissa tillfällen helikoptrar, men visst, vissa människor lär ju sakna flygplan mycket och du är en av dom helt enkelt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi nu ska vara petiga, vet du egentligen hur absurt stort NY är?!

Givetvis finns det mer än en flyplats i NY. Finns säkert 40 st små, där plan flyger emellan. Givetvis inte 747:or men små mindre, privatplan. Tom. den lilla hålan Eslöv i Skåne har en liten flygplats. Så visst hade det funkat.

Förstår egentligen inte problemet.

GTA IV är inte mindre än tex GTASA, och ser man på GTA IV kartan, så är staden uppbyggd av 3 elelr 4:a mindre städer (eller minns jag fel?) precis som GTASA eller VC är.

Så man borde kunna flyga från punkt a till b utan problem.

GTA IV's LC kommer att vara mindre än hela SA mappen, men vi har ju fått det bekräftat att det inte handlar om någon stor skillnad... har jag för mig. Flera av spelrecensenterna har i alla fall nämnt att "storleken är skrämmande".

Vad som jag däremot är säker på är att Rockstar har bekräftat att om man skulle flyga med ett flygplan över staden (IRL, mach 1) skulle ta tre sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...