Jump to content

Project Torque


Rixxz
 Share

Recommended Posts

Sen the failure med warrock, (Visade sig allaredan existera en tråd.) Har jag nu letat upp ÄNNU ett spel för oss gtasajtare att spela.

Tänk er ett Live for Speed, fast med pimp möjligheter. Då har ni Project Torque.

Vad gör man? Man kan köra olika spellägen, såsom Capture the flag, drag racing, till vanlig racing.

Man tjänar pengar efter varje avklarat lopp. ( Du tjänar pengar genom att utföra diverse combos på banan, t.ex att få en "Clear sector."

Du Får även mindre pengar ifall du krockar och tar sönder din bil mycket.)

Det är hyfsat realistisk bil fysik, med delar som faller av, och motorer som slutar funka. (Du kan reparera din bil, men då förlorar du pengar (RP Points.) Och du måste stanna bilen, vilket gör att ligger du 1:a, kan du ge dig fan på att du ligger sist när du reparerat den.)

Hur får man XP då?

Det är samma system som med pengarna. Ju mindre skador, och mer combos, ju mer XP och RP points. (Pengar.)

Vad händer när man går upp i level?

Du får saftigare betalt efter varje lopp, och du får nya pimp-möjligheter.

Det är väl typ det man kan beskriva spelet på. Skulle mer än gärna "Räjsa" mot nån GTA-sajtare. :o

Och om ni vill det, finns jag inne på servern Phoebus.

Hemsida: http://project-torque.aeriagames.com/download

Lite filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=cMSow-b4Jg4

http://www.youtube.com/watch?v=0zNt8rT4VAk...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XOKTNzy65es...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=juC88oUNyhU...feature=related

Screenshot av min halv-fina bil. :)

Ädit: Tittade runt lite i diverse manualer (Då jag själv är ganska noob.) Och såg där att du måste skaffa dig ett körkort för att gå upp till högre levlar. "Tja" Tänkte jag "Är väl lika bra att göra dom direkt då!" Så jag körde igång ett bilskole test.. Och fyfaaan vad svårt det var. Minsta lilla du åker utanför den 1½ meterbreda vägen, blir det FAIL direkt. Vilket är skitsvårt att inte göra i kurvorna. :cry:

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värdelöst? Vad gjorde det värdelöst? Om du inte spelade BETAN då.

Handlingen på bilarna är way off imo, lite verkligare känsla skulle inte skada, samt lagget som ständigt gör att man blir förvirrad av de andra bilarna, men ska installera och kolla om de har tweakat något på handlingen osv.

EDIT Efter lite spelande: De har iallafall gjort spelet mycket bättre, nu känns det faktiskt helt okej att spela det, kanske inget man spelar varje dag, men bra tidsfördriv :D

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog E license förut, rätt fult att jag klår folk som toppar 130-150 med min bil som toppar 115.

Kan man typ "adda friends"?

Ja, du kan adda friends. Och det är väl inte särskilt fult? Det beror ju på personerna du kör emot. Dom kan ju vara skit kassa förare och bara har fina bilar? Jag menar, jag får spö av dom som kör med bilar som toppar 105, när, när min toppar 118. ;)

Du och jag kan ta ett race imorrn. Orkar inte nu.

ÄDIT: Hur fan klarade du körskolan? Jag blir nervös och kör på kanten direkt, även fast jag övat den typ, 6 ggr, och fått silver alla gångerna. Kanske bara är att inse att jag är skitkass. :doh:

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÄDIT: Hur fan klarade du körskolan? Jag blir nervös och kör på kanten direkt, även fast jag övat den typ, 6 ggr, och fått silver alla gångerna. Kanske bara är att inse att jag är skitkass. ;)

Du får tänka på att bilen har väldigt lätt för att överstyra, alltså måste du ta det lugnt i svängarna, annars är det bara att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får tänka på att bilen har väldigt lätt för att överstyra, alltså måste du ta det lugnt i svängarna, annars är det bara att köra på.

Mjo, jag har märkt det. Minsta lilla du svänger för mycket, så flyger du in i räcket.

Edit:

Klarade det nu. ;)

Edit igen, hehu.

Är det INGEN som har prövat det mer än JSHC?

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är på E-V nu. Börjar faktiskt tröttna lite. Ingenting nytt händer. Jippie, jag har köpt 3 nya saker och nu går min bil i 121mph istället för 120mph. Någon ny bil blir det inte inom en snar framtid heller. Man får ~1000rp för ett långt race som kanske tar 15-20min och en ny bil kostar över 100k.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat detta sen min förra post, lite till och från så klart :rolleyes:

Är D-II nu om jag minns rätt, kör en Kawana K-600 (Tror det är nått sånt B) )

Nån som har lust att lira en stund efter tolvslaget ikväll?

PMa isf så får du min MSN =)

Edajt: Slussen stängd, men ni som lirar kan ju ändå PMa mig så kan vi kanske lira nån annan gång =)

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...