Jump to content

Första recensionen av GTA: IV släppt.


MyStiC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Ja, jättebra. Jag vill byta vapen varje gång jag ska se hur mycket liv jag har kvar.

Liv och armor är ju runt kartan. Grönt/blått.

Vapen och ammo syns bara när dom används (när du byter vapen t.ex). Och jag kan som sagt tänka mig att ammo syns när du laddar om. Det samma med pengarna. Dom kanske tagit bort pengarna från hud'en helt (då dom med vilje gjort huden så liten som möjligt för att öka realismen). Man ska ju kunna ta ut pengar från bankomater i staden. Kan tänka mig att man bara då ser hur mycket pengar man har på fickan och i banken. Det är också möjligt att man får upp en pengaindikator på huden när du kan köpa någonting så att du vet hur mycket du har kvar.

Fast "Kan tänka mig" är ju förståss bara mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte pengar man ser längst upp till höger? Där det står 13417.

Där står 134 17, alltså 134 i Ammo och 17 kvar innan du måste ladda om. Titta noga så ser du att 17 syns lite starkare.

Har för mig att jag läst att ens konto bara kan kollas via bankomater >_<

Jag har hört liknande. Bankomater samt när man ska köpa något eller får pengar. Men jag skulle gissa att man även kan se det på statestik-sidan.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört liknande. Bankomater samt när man ska köpa något eller får pengar. Men jag skulle gissa att man även kan se det på statestik-sidan.

Jo, det låter ju betydligt mer verkligt också. Jag menar hur många går omkring och vet exakt hur mycket pengar de har på sitt konto hela tiden? Grabbarna och tjejerna på Lundsbergs skola för de ekonomiskt oberoende är de enda undantagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där står 134 17, alltså 134 i Ammo och 17 kvar innan du måste ladda om. Titta noga så ser du att 17 syns lite starkare.

Jag har hört liknande. Bankomater samt när man ska köpa något eller får pengar. Men jag skulle gissa att man även kan se det på statestik-sidan.

Om man kan titta i statestik sidan är det ju helt onödigt att gå till en bankomat och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med lite båda två. Jag gillar att det är en liten smal diskret stilren HUD så att inget känns ivägen. Jag gillar också att hälsan är vid minikartan så att man kan kolla kartan och hålla koll på hälsan. Men samtidigt hade jag velat ha lite tydligare livmätare och att de behöll Röd/Grön som i tidigare spel. Otydliga mätare betyder ofta att man dör lätt utan att veta att man är i riktig fara. Sånt är irriterande.

Men vad jag verkligen saknar är en klocka. Jag vill inte behöva kolla i en meny eller liknande helatiden.

Vice City HUDen var för stor och påfrestande och passade i ett spel som utspelar sig i 80-talet (eftersomm den var gjord som en typ parodi på den tidens stil med att allt skulle vara stort och flashigt) men inte i ett modernt spel. San Andreas versionen är mycket bättre och mer diskret. Den nya är en logisk utveckling från den.

GTAIII

070403_CB_grandTheftAutoEX_997481_0.jpg

GTA:VC

1689_large_997481_1.jpg

GTA:SA

igrand-theft-auto-san-andreasi-bored-in-san-andreas-20041028023514550_997481_2.jpg

GTA:LCS/VCS (Bilden är från LCS men båda spelen har exakt samma HUD)

grand-theft-auto-liberty-city-stories-20050923064059349-001_997481_3.jpg

GTAIV

299_997481_4.jpg

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser otroligt bra ut, bättre än jag hade trott faktiskt, speciellt om man kollar på den nya bilderna som R* skickat ut. Vapenikonerna som syns endast då man har ett vapen i handen och wanted level-stjärnorna som syns endast när man är efterlyst, stilrent!

Dock tycker jag att det skulle ha fått finnas en klocka med också, gärna bredvid kartan nånstans.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...