Jump to content

"Take Two höjer sköldarna mot EA"


Jacker
 Share

Recommended Posts

"Rykten om att Take Two Interactive skulle bli uppköpta har florerat på världens spelsidor under ett par månaders tid. Anledningarna till ryktesspridningen ska ha varit dåliga finanser samt pågående stämningar - till exempel några pågående aktieägartvister.

Att EA varit intresserade av att köpa upp 2K Sports-utgivarna (eller delar åtminstone) har varit ungefär lika klart som att Take Two inte vill bli uppköpta. Nu verkar det dock som att Take Two Interactives styrelse tröttnat på det överliggande hotet, då sex av medlemmarna lagt beslag på stora delar av de redan utdelade aktierna.

Anledningen till EAs försök till uppköp eller hur många aktier företaget lyckats lägga sina vantar på är fortfarande icke officiell information, men ett uppköp av företaget skulle inte bara ge dem GTA-serien utan även ett monopol på stora delar av sportspelsmarknaden."

FZ.se

Riktigt vettigt gjort av T2. Jag hoppas fler utvecklare och utgivare tar efter både nu och i framtiden. Skulle EA kommer över T2 eller andra stora utgivare är spelbranschen illa ute!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med en liten touch av Sims, 007, alla sportspel som alltid ser likadana ut etc etc. GTA skulle inte vara GTA längre. Trust me.

:shifty: Varför skulle GTA få en touch av dessa titlar? EA har dessutom börjat producera spelvärda och genomtänkta titlar. Skate och Army of Two till exempel. Förändiring hos EA förra året visar faktiskt att de vet vad vi gamers tycker illa om, nu för tiden satsar dom lite mera på de riktiga spelarna och inte majoriteten av köparna. Så länge EA pumpar in pengar i Rockstar och inte påskyndar utvecklingsprocessen bryr jag mig inte om det står produced by Take 2 eller EA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:shifty: Varför skulle GTA få en touch av dessa titlar? EA har dessutom börjat producera spelvärda och genomtänkta titlar. Skate och Army of Two till exempel. Förändiring hos EA förra året visar faktiskt att de vet vad vi gamers tycker illa om, nu för tiden satsar dom lite mera på de riktiga spelarna och inte majoriteten av köparna. Så länge EA pumpar in pengar i Rockstar och inte påskyndar utvecklingsprocessen bryr jag mig inte om det står produced by Take 2 eller EA.

Men varför måste du försvara en spelproducent som EA? Majoriteten av deras spel är inte bra. Att EA skulle förändras till det bättre tror jag först när jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-_- Varför skulle GTA få en touch av dessa titlar? EA har dessutom börjat producera spelvärda och genomtänkta titlar. Skate och Army of Two till exempel. Förändiring hos EA förra året visar faktiskt att de vet vad vi gamers tycker illa om, nu för tiden satsar dom lite mera på de riktiga spelarna och inte majoriteten av köparna. Så länge EA pumpar in pengar i Rockstar och inte påskyndar utvecklingsprocessen bryr jag mig inte om det står produced by Take 2 eller EA.

Dessvärre skulle vi nog EA pumpa sönder spelen med en massa nedladdningsbart material kors och tvärs. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför måste du försvara en spelproducent som EA? Majoriteten av deras spel är inte bra. Att EA skulle förändras till det bättre tror jag först när jag ser det.

Därför att Take 2 dras med dålig ekonomi vilket kan påverka utvecklingen av spelet. Dock kan försäljningen av GTA IV förbättra ekonomin ofantligt mycket då spelet väntas komma upp i Halo 3:s försäljningssiffror. Det jag vill se är ett påkostat GTA.

Dessvärre skulle vi nog EA pumpa sönder spelen med en massa nedladdningsbart material kors och tvärs. :shifty:

Sant, gillar verkligen inte dyra "10 new fag characters-paket" och hoppas därför att EA försöker se sig som plånbok och inte medutvecklare i spelet. Något som känns ganska otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att Take 2 dras med dålig ekonomi vilket kan påverka utvecklingen av spelet. Dock kan försäljningen av GTA IV förbättra ekonomin ofantligt mycket då spelet väntas komma upp i Halo 3:s försäljningssiffror. Det jag vill se är ett påkostat GTA.

---

Sant, gillar verkligen inte dyra "10 new fag characters-paket" och hoppas därför att EA försöker se sig som plånbok och inte medutvecklare i spelet. Något som känns ganska otroligt.

Denna rollen innehas redan av Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför måste du försvara en spelproducent som EA? Majoriteten av deras spel är inte bra. Att EA skulle förändras till det bättre tror jag först när jag ser det.

Vad är dåligt med "The sims" i helhet då mister perfekt? Vad är dåligt, ur spelsynvinkel, inte ur ekonomisk, eller hur många expansioner dom ger ut, så jag ser det är det ett perfekt spel för mindre barn eller liknande.

Sen sportspelen var de första som gjordes (Vad jag vet?) runt 95, 96 hur kan man inte älska NHL 96? (Soundtracket yumms.)

För att summera det, är inget fel på EA egentligen, bara det att det finns några skithuvuden där, men, hellre EA än Ubisoft, då riskerar vi att få starforce på spelen, usch, hejdå DVD/CD-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...