Jump to content

Special Edition


VickeX
 Share

Recommended Posts

har ett problem...

Och en grej inte jag riktigt fattar.

Jag MÅSTE ha special versionen, och har pratat med olika företag.

GAME, säger att de har två versioner, en Game edition, som innehåller mögprylar som en t-tröja och nått mer och sedan den "riktiga" special edition, och den har de inte har en aning om hur många versioner de får in av, och de som de får in kan man inte boka. Det är först till kvarn som gäller. De kan alltså få in en eller 50 st...

Gameshop.se säger att de tror att de kan leverera till alla, men är inte säkra. Men troligtvis kan de det.

Elgiganten säger att man kan förhandsboka den och att det är klart som korvspad att de kommer att kunna leverera. 100% Dock skickas det UT 29, och det tar ett par dagar att få hem det, så man får det efter 2-3 dagar.

Tror ni att det är ett PR-trick, att de säger att det är så få versioner, för att folk skall köpa som galningar eller stämmer det tro ni?

Och hur skall man göra?

Bokar jag på Elgiganten är jag tvungen att köpa det, eller så får man skicka tillbaka det och pröjsa en summa, samma på gameshop skulle jag tro.

Som det är nu har jag bokat på gameshop och på GAME.

Så planen är att åka till Game och försöka få fatt i rätt version, om Gameshop meddelar någon dag innan hurvida de kan leverera eller ej, vill säga. (vilket de sa att de skulle göra)

MEN, om om de meddelar att de inte kan det, då måste jag få tag i det på GAME och spricker det så står jag utan special edition.

Och vid den tidpunkten är det inte säkert att Elgiganten har versioner kvar.

Så, ert tips, hur bör man göra, vad gör ni som vill ha det?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Elgiganten säger att man kan förhandsboka den och att det är klart som korvspad att de kommer att kunna leverera. 100% Dock skickas det UT 29, och det tar ett par dagar att få hem det, så man får det efter 2-3 dagar.

ElGiganten sa till mig att de skickar direkt de får in den på lagret och att de garenterar att man ska ha spelet på releasedagen. Jag 5ringde och frågade dem 2 gånger och fick samma svar. Säker påm att du inte missuppfattade dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ElGiganten sa till mig att de skickar direkt de får in den på lagret och att de garenterar att man ska ha spelet på releasedagen. Jag 5ringde och frågade dem 2 gånger och fick samma svar. Säker påm att du inte missuppfattade dem?

Japp, men killen jag snackade med var kanske inte det.

Tyckte det lät underligt, men han sa att det var olagkligt att skicka det tidigare än på relisedagen. Men det lät som sagt skumt, du måste ha rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu går det inte längre att köpa Special Edition på ElGiganten. Verkar som att den är fullbokad där nu.

Jag har ringt till dem och nu sa tjejen jag snackade med även till mig att de inte kommer skicka den fören på releasedagen. Jag känner mig förvirrad.

Visst, inte hela världen om jag får vänta ett par extra dagar när jag dessutom sparar ett par hundralappar men jävligt jobbigt och irriterande om det blir så.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohmajjgodd Ohmajjgodd Ohmajjgodd Ohmajjgodd!!!

GAME ringde för en sek sedan och frågade om jag fortfarande är intresserad av GTA IV SP-edition, och det var jag ju.

Och de sa att eftersom de hade så många som var så intresserade av SP-versionen frångick de reglen om att det var först till kvarns som skulle gälla (underlig logik!?) och de ringde runt och kolla vilka som fortfraande vill ha det. Och imorgon när de fick spelet skulle man få veta 100% om man fick det eller ej! (hoppashoppashoppas)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...