Jump to content

Special Edition


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

på hemsidan står det att man inte kan förhandsboka SE än. sen ser det ut att bara finnas till ps3.

vad sa dom när du kontaktade dom då?;)

Jag bokade redan för ett halv år sedan. De sa att de tog bort bokningen pga att det hade blivit bokat så många som de skulle få. Jag nämnde det där som Discshop sagt men de sa att Discshop kan omöjligt veta något som de inte vet och att alla som har bokat hos dem kommer att få sina.

När de sedan kommer få dem, DET är en annan fråga för de nämde att SE har okänt lagerstatus då de har inte fått ett datum bekräftat eller att de kommer få dem till releasedagen.

Om det blir så att SE inte släpps till releasen så kommer jag köpa den någon annan stans och när jag sedan får SE så kommer jag sälja spelet där på Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skickade iväg ett liknande brev till GameShop, de som fortfarande tar emot bokningar... får se hur det går.

Det gjorde jag för några veckor sedan också. Dom sa att dom inte kunde 100% garantera, men att dom som bokat förmodligen skulle få. Eller någonting åt det hållet. Vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, de har höjt den med 300 kr. Tur att jag redan bokat. Hoppas bara att Spelbutiken verkligen håller vad de lovat och skickar mig en.

Kiedis: Ja, om du beställer innan de stänger portarna. De har bara ett visst antal och när så många har bokat så skriver de fullbokat.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gjorde jag för några veckor sedan också. Dom sa att dom inte kunde 100% garantera, men att dom som bokat förmodligen skulle få. Eller någonting åt det hållet. Vet inte riktigt.

Stämmer alldeles riktigt, de skulle leta utomlands och beställa hem också i fall de inte kunde ordna och i värsta fall ta enligt bokningslista.

Jag litar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kanske deta är något att slå till på :D

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....submit=S%C3%B6k

Jag är frestad, måste jag erkänna. Men det hela kommer ned till leveranstiden. Jag tror jag ska ringa höra med dem. Kan de garentera leverens på Releasedagen och att jag verkligen får ett exemplar så kanske jag bokar där istället. Men infot är helt åt skogen:

Kategori Barn & sällskapsspel

Konsoll Nintendo Wii

:ermm:

Annars har min beställning på Spelbutiken gått från Förbokning till Aktuella beställningar vilket betyder att de förbereder sig för att behandla den. :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kanske deta är något att slå till på :ermm:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....submit=S%C3%B6k

Specifikationer för GTA 4 Special Edition - Förhandsbokning

Kategori Barn & sällskapsspel

Konsoll Nintendo Wii

:D, av ren princip handlar jag förresten inte på ElGiganten, de är ett oseriöst, opålitligt och ont företag... men billigt är det, säkert en 200 kronor biligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man med SE till? Spelet köper man separat, lådan finns bättre versioner av att köpa på Biltema eller vad som helst (fast utan GTA IV-logo), bagen finns bättre (fast utan logo), soundtracket kan köpas separat antar jag och bildboken kommer kunna tankas/googlas upp. What's the big deal? Femhundra spänn i sjön IMO, men jag skulle inte tacka nej om nån köpte den åt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man med SE till? Spelet köper man separat, lådan finns bättre versioner av att köpa på Biltema eller vad som helst (fast utan GTA IV-logo), bagen finns bättre (fast utan logo), soundtracket kan köpas separat antar jag och bildboken kommer kunna tankas/googlas upp. What's the big deal? Femhundra spänn i sjön IMO, men jag skulle inte tacka nej om nån köpte den åt mig.

Soundtracket, eller just det soundtracket kommer ju tydligen bara finnas med i den boxen, kommer väl säkert kunna tanka det eller nått.

Men ibland så måste man få unna sig något gött :ermm: . Vet inte hur det är med er andra men jag älskar SE grejer, kommer det en SE utgåva av en skiva tex så köper jag den, samma med filmer, ser snyggt ut i hyllan, ok nu kommer jag väl inte trycka in bagen i hyllan, men själva lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man med SE till? 1.Spelet köper man separat, 2.lådan finns bättre versioner av att köpa på Biltema eller vad som helst (fast utan GTA IV-logo), 3. bagen finns bättre (fast utan logo), 4. soundtracket kan köpas separat antar jag och 5. bildboken kommer kunna tankas/googlas upp. What's the big deal? Femhundra spänn i sjön IMO, men jag skulle inte tacka nej om nån köpte den åt mig.

1. Visst kan man det. Men då får man den inte i specialförpackning.

2. Verkligen? Finns det banklådor till backfack att köpa på Biltema? :ermm: Men som sagt, saknar GTAIV logan och kännslan av att ha spelet i den.

3. Fast utan R* logan, ja. Dessutom är bagen man får en kopia av den som man använder i spelet.

4. Nej, just det här soundtracket kommer vara låtar som inte kommer släppas på det andra soundtracket har R* sagt. Därimot lär man kunna ladda ned det. Men det blir inte den riktiga skivan.

5. Scanade bilder på internet, ja. Men det är väl inte samma som att ha en bok. Det är mycket mer personligt att kunna sitta och bläddra i en bok. Dessutom verkar den ha en fin pärm.

Sedan glömde du nyckelringen med R* logan. :D

Spel: 600 kr

Banklåda: ca 300 kr

Bag: 200 kr

Soundtrack: 300 kr

Bok: 100 kr

Nyckelring: 50 kr

1550 kr om man skulle köpa seperat. Bara Spel, Banklåda och Bag skulle gå på 1100 kr. Dessutom hade de saknat R*/GTAIV logan.

Men det hela handlar inte om pengar. Det har med lyx, samling och att det är officiellt att göra. En autograf skriven av en snubbe på Ica vill ingen ha, även om namnet han skriver är någon jätte känd. Men om kändisen själv skriver den så blir det en helt annan sak.

Här är det samma sak. Att köpa liknande i en vanlig affär är inte samma som att ha de riktiga.

Om du inte förstår grejen med det så är det svårt att förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...