Jump to content

Texturer i spel byter plats!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag köpte det just eftersom det var ett budgetkort, och att spela F.E.A.R är jag inte intresserad av. Skulle nog inte fungera så bra heller då resten av datorn är rent skräp.

Men jag överväger att skicka tillbaka skiten och få pengarna tillbaka. Någon som vet ett annat kort som borde fungera bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag köpte det just eftersom det var ett budgetkort, och att spela F.E.A.R är jag inte intresserad av. Skulle nog inte fungera så bra heller då resten av datorn är rent skräp.

Men jag överväger att skicka tillbaka skiten och få pengarna tillbaka. Någon som vet ett annat kort som borde fungera bra?

Tja.. Om du skiter i att köpa ett Radeon kort, gå då över till ett Nvidia Geforce 7600. Det är ochså ett budget kort.

Jag har det och kan köra Crysis på medium. Kostar bara runt tusenlappen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle han vilja köpa ett gammalt kort? :)

Jag vill köpa ett gammalt kort. ;)

Eller alltså.. Den här datorn är ingen idé att uppgradera egentligen. Jag tänker köpa en splitterny senare i år. Men mamma och pappa kommer fortsätta använda denna, så därför måste den ha ett fungerande grafikkort. (Anledningen till att jag köpte nytt var att det gamla gick sönder).

Så vi köpte det billigaste AGP-kortet som fanns på datorbutiken.com, men det är ändå något som inte stämmer. Usch vad jag hatar det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha det var AGP vi pratade om... Förklarar endel! ;)

Rixxz: Nej det är det inte och både 8600GT och 9600GT finns släppta så har man PCI-E på sitt moderkort så finns det absolut INGEN anledning att köpa 7600GT.

.. Öm jo, för att vara släppt 2006 är det det. Med tanke på att jag kan spela Crysis på medium inställningar med ett spelbart FPS.

Och har man PCI moderkort och ska köpa riktigt nytt graffe kort ska man ju satsa på 8800? Som är billigare än 8600 (Om jag inte fattat det fel)

Och det ska även vara bättre än 9600, som enligt recensioner var riktigt sunkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har löst det hela genom att skicka tillbaka Radeon-kortet och installerat ett Geforce 4 MX, som följde med datorn för länge sedan (det har varit försvunnet ända tills idag). Det kortet får duga så länge, jag orkar verkligen inte hålla på och krångla längre. Vice City flyter på bra med högsta inställningar, så jag får vara nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...