Jump to content

Halo


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Har inget att spela och funderar nu på Halo spelen.

Kan det jämföras med Half life, som jag faktiskt tyckte om!?

Skulle vilja se en video från spelet, men hittar inga på Youtube. :/

Finns bara trailer och de är inte pålitliga.

Och hur bör man spela, 1, 2 och 3 eller starta på 3:an direkt?

Finns på även på PC antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Har inget att spela och funderar nu på Halo spelen.

Kan det jämföras med Half life, som jag faktiskt tyckte om!?

Skulle vilja se en video från spelet, men hittar inga på Youtube. :/

Finns bara trailer och de är inte pålitliga.

Och hur bör man spela, 1, 2 och 3 eller starta på 3:an direkt?

Finns på även på PC antar jag?

rglz4nght9pn.jpg

http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=pc842

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara spelat första Halo, och jag måste säga att jag förstår verkligen inte varför det var så mycket hype över spelet. nu har jag ju inte spelat dem andra så jag kan inte uttrycka mig om dem men när första halo släpptes så kändes det som om folk trodde att Halo var guds egna gloria. så bra var det inte, men det är ett relativt kul FPS spel som är värt att spela (så länge du inte behöver betala för det) :)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo är somsagt, episkt.

Skulle absolut inte likna det med fear, och inte med half life heller. Det är något mellanting!

Ettan är inte så väldigt djup i handlingen, men när man spelat igenom ettan, och börjar på tvåan, dåå är det värt hela besväret. Sen efter det är det bara ett nöje att spela dom.!

Jag rekommenderar det, helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så förbannat kul. Det är allt Half-life inte är, men på samma gång saknar det vissa skojsigheter från Half-life.

Tror inte det går att räkna alla timmar jag och polarna spenderade att spela Halo: CE på Xboxen. Kändes som vi hade Lan varje. :P

Sen kom ju Halo 2. Var inte lika kul, saknade det där lilla speciella som Halo: CE hade, men visst var det fortfarande kul.

Och sist och inte minst så kom ju Halo 3. Det bästa av de alla. Rolig och spännande singleplayer. Snabb multiplayer och 4 i Co-op läget. Episkt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så förbannat kul. Det är allt Half-life inte är, men på samma gång saknar det vissa skojsigheter från Half-life.

Tror inte det går att räkna alla timmar jag och polarna spenderade att spela Halo: CE på Xboxen. Kändes som vi hade Lan varje. :P

Sen kom ju Halo 2. Var inte lika kul, saknade det där lilla speciella som Halo: CE hade, men visst var det fortfarande kul.

Och sist och inte minst så kom ju Halo 3. Det bästa av de alla. Rolig och spännande singleplayer. Snabb multiplayer och 4 i Co-op läget. Episkt. :P

Föklarar fortfarande inte vad som är så "episkt". tycker det är som en vanlig FPS, man får lite vapen och sen är det bara att döda

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föklarar fortfarande inte vad som är så "episkt". tycker det är som en vanlig FPS, man får lite vapen och sen är det bara att döda

Engelskt uppslagsord

epic

Svensk översättning

storslagen (adjektiv)

När ettan kom vart det utsätt (?) till det första fungerande FPS-spelet till konsoll, eller liknande. Storyn är även den storslagen. Den handlar om ett massförstörelsevapen (ringarna - halos) och man ska rädda mänskligheten. Musiken och sättet storyn är genomarbetad, och miljöerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Engelskt uppslagsord

epic

Svensk översättning

storslagen (adjektiv)

När ettan kom vart det utsätt (?) till det första fungerande FPS-spelet till konsoll, eller liknande. Storyn är även den storslagen. Den handlar om ett massförstörelsevapen (ringarna - halos) och man ska rädda mänskligheten. Musiken och sättet storyn är genomarbetad, och miljöerna.

Att rädda mänsklighet från ett massförstörelsevapen, terroristgrupp, galen pensionär, eller något annat otyg är väl i och för sig ett väldigt gammalt koncept. :doh:

Men spelet är som du säger väldigt genomarbetat. Vapen, banor, fordon, karaktärer och framförallt musiken...Halo-serien måste nog ha det absolut bästa soundtracket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att rädda mänsklighet från ett massförstörelsevapen, terroristgrupp, galen pensionär, eller något annat otyg är väl i och för sig ett väldigt gammalt koncept. ^_^

Men spelet är som du säger väldigt genomarbetat. Vapen, banor, fordon, karaktärer och framförallt musiken...Halo-serien måste nog ha det absolut bästa soundtracket.

Jo men alltså sättet det är uppbyggt på. Jag har spelat flera spel som handlar om terroristgrupper och liknande, men aldrig någonting så genomarbetat som Halo. Sedan har jag inte heller sätt något spel som handlar om ett stort massförstörelsevapen i rymden som förstör hela universum. Men storyn är så underbart genomarbetad.

Lite info till dig Vice, tror inte du skadas, är inga megaspoilers direkt.

Erat skepp (The pillar of autumn) blir anfallet av The covenants som ni, vid tillfället det händer inte har någon information om alls, ni vet bara att dom försöker döda er, och att ni måste överleva och försöka döda dom istället. Ni rymmer skeppet som håller på att gå under och när ni sitter i eran... Livbåt. Livskepp skulle man kunna säga, så märker ni en stor ring, wtf is that? Ja, men ni landar och tänker utforska. Det är början på Halo. I slutet av trean vet man det mesta om Halo, och arterna man "kör mot" osv. Men som sagt, det som egentligen gör Halo episkt det är den otroliga musiken. Dom har verkligen tagit in proffs och proffsen vet vad dom vill göra. Musiken passar in underbart med spelet och det blir spännande så att man får nästan rysningar varje gång man spelar.

Halo 1: 8.5/10.0

Halo 2: 7.0/10.0

Halo 3: 9.8/10.0

Halo som serie: 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halos story har varit rolig att spela igenom tillsammans med kompisar men jag tycker ändå att dess multiplayer är det mest underbara det har att erbjuda. Alltså. Blood Gulch med 4 kompisar, alla mot alla. Prisoner med bara Rocket Launchers. Beaver Creek. Alltså allt. Fyfan. :doh: Jag älskar mina kompisar som köpte Xbox direkt när det begav sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...