Jump to content

Orsak till förseningen


burken12
 Share

Recommended Posts

But for gamers who only want to cause havoc, the game will offer that and the standard amount of weapon-unlock cheat codes.

Riktigt, riktigt dålig. Kasst med fusk även om det är frihet. Kommer endå inte att Fuska - Det är mycket mer spännande då man hittar olika vapen själv, utan fusk. Hoppas det har stora konsekvenser om man gör något sådant. Det får gärna auto-spara mitt upp i allt så man blir rejält efterlyst för en lång tid.

Om hot coffee

"Yeah, you can go on dates," Barrera said. "Obviously it's a mature title and there's human relations. That's a natural thing."

Kan det betyda att man kan ha sex med personer på ett lite ''finare'' Om ni förstår.. Alltså att det är ett mer ''vanligt'' (hatar dock att definera det så) samlag, kyssar, smek och penis mot vagina, inte penis mot mun och smisk mot stjärt.

The game will be as violent or nonviolent as the player wishes to make it

Nästan lite ''It's only as violent as you are''. (Citat från Postal-serien) Kan tolka citatet som att det kommer vara mycket våldsammare och blodigare än tidigare spel i serien..

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om jag inte tror mer på snacket om att det hade med T2s ekonomin och att de helt enkelt inte hade råd att släppa spelet. Att de sedan förbättrat spelet och tagit bort en massa av de buggar vi vanligtvis får i ett GTA spel är bäl bra samt lagt till en massa extra grejor men knappast orsaken till förseningen.

Möjligen är det så att Rockstar inte hade något mot förseningen för de ville gärna jobba mer på spelet innan det släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som tror att det bara var Ps3:ans fel har helt fel. Rockstar Games sa att de hade tekniska svårigheter och att båda konsolerna hade sina fördelar och nackdelar.

Vid en intervju med en anställd på Rockstar Games, tror det var Dan eller Sam Houser, så frågades han om Xbox 360:s brist på diskutrymme försvårade arbetet och då svarade han kort: "Yepp."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speculations were all over the place after Take-Two announced that the widely anticipated Grand Theft Auto 4 (Microsoft Xbox 360, Sony PlayStation 3) developed by Rockstar Games won't make it to retailers on October 2007 as initially intended. According to Rockstar's Vice President of Product Development, Jeronimo Barrera, the game's PS3 version brought up challenges that caused the delay and moved GTA4's release to what was recently confirmed to be April 29 in all regions.

In an interview, Barrera told MTV News, "It's really no surprise to anybody that the PS3 was definitely a contributing factor to that." Fortunately, he said the issues have been resolved and the PS3 version is now identical to the Xbox 360 version.

Putting delays aside, Barrera touted Grand Theft Auto 4 as the biggest in entertainment for 2008. "I don't see anything being bigger in 2008 in any entertainment," he said. Barrera seemed confident that GTA4 will improve on GTA3 as significantly as the series' evolution to 3D from its top-down 2D roots. "We don't want anybody else to raise the bar for a genre that we created and that everybody else ripped off," he added.

Bra, och ja.

Edit: Ang att en vanlig dvd-skivas plats är för liten och att det har bidragit till förseningen är jag skeptisk till.

Då spelen skapas parallelt med varandra för de båda konsollerna, slipper dom konvertera och sådanna saker, och då antar jag att dem utgår ifrån vad som får plats på en 360's dvdskiva.

Iaf, som det står där uppe, är nu de båda versionerna identiska, och de grafiska skillnaderna man kommer kunna se är ju bara pga konsollerna i sig, då dom inte har andra/mer högupplösta texturer etc. Så att spelet ska bli bättre på någon av konsollerna är nog bara snack. Det står i slutändan mellan vilken konsoll man själv gillar bäst, och dess kontroller.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som tror att det bara var Ps3:ans fel har helt fel. Rockstar Games sa att de hade tekniska svårigheter och att båda konsolerna hade sina fördelar och nackdelar.

Vid en intervju med en anställd på Rockstar Games, tror det var Dan eller Sam Houser, så frågades han om Xbox 360:s brist på diskutrymme försvårade arbetet och då svarade han kort: "Yepp."

Videointervju? Show me! :) Det kan vara nyhetsmaterial, nämligen. Om inte annat, så skulle det vara kul att kolla på :doh:

Edit: Ang att en vanlig dvd-skivas plats är för liten och att det har bidragit till förseningen är jag skeptisk till.

Då spelen skapas parallelt med varandra för de båda konsollerna, slipper dom konvertera och sådanna saker, och då antar jag att dem utgår ifrån vad som får plats på en 360's dvdskiva.

Läs den här tråden för min diskussion, där jag betvivlar det du säger:

Tryck på snapback-knappen! post_snapback_snapback_snapback_972389_0.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra, och ja.

Edit: Ang att en vanlig dvd-skivas plats är för liten och att det har bidragit till förseningen är jag skeptisk till.

Då spelen skapas parallelt med varandra för de båda konsollerna, slipper dom konvertera och sådanna saker, och då antar jag att de utgår ifrån vad som får plats på en 360's dvdskiva.

Iaf, som det står där uppe, är nu de båda versionerna identiska, och de grafiska skillnaderna man kommer kunna se är ju bara pga konsollerna i sig, då dom inte har andra/mer högupplösta texturer etc. Så att spelet ska bli bättre på någon av konsollerna är nog bara snack. Det står i slutändan mellan vilken konsoll man själv gillar bäst, och dess kontroller.

Det är just därför 360n begränsar, de måste ju hela tiden ta hänsyn till hur mycket en vanlig DVD kan lagra. :(

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=163233

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Videointervju? Show me! :whistling: Det kan vara nyhetsmaterial, nämligen. Om inte annat, så skulle det vara kul att kolla på :naughty:

Det var ingen videointervju. Jag kommer ihåg att jag läste det i någon av de första förhandstittarna. Kan inte komma på vilken tidning det är dock.

EDIT: Såg att Jacker hade skickat en länk.

Redigerad av p-c-2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...