Jump to content

Resistance 2


RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Nu är det officiellt, Resistance 2 är under utveckling (till PS3, daah) och verkar bli ett jäkla bra spel. Jag låter er helt enkelt läsa texten:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=226865

Några av de nya sakerna i spelet:

• One campaign focusing on Nathan Hale across 1950's USA invaded by the Chimera

• One campaign focusing on a squad of soldiers, supports 2 players offline, 8 players Online Co-op (awesome :P )

• Online Multiplayer (dedicated servers) supporting 60 people, lobbies for individual squads

• Classes for Online, templates include Heavy, Special Ops, Medic

• Mobile phone quality headset voice transfer

• Partial Randomized Geometry in level spots (Oh yeah)

• Boss fights in FPS gaming finally done right

• New vehicles including Chameleon (Stalker with cloak)

• Insane stat tracking & Community features coupled with MyResistance.net (som i Halo 3?)

Scans!

Titta under Story Images för sidan de refererar till har blivit överbelastad.

Så vad tycks boys n' girls? Den här gången har dom nog ingen lika viktig dead-line som sist, när de fick order om att vara klara till PS3's release. Förhoppningsvis får de ta sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Direkt när jag klarade Resistance så visste jag att det skulle komma en 2'a, slutet var ju som uppbyggt för det!

Ska lätt skaffa.

Bortsett från CoD4 online så är Resistance mitt favorit FPS ute today (räknar bara next-gen spel då)

Undrar vad dem kommer kalla det "Resistance 2: Fall of Chimera" :P

Resistance 2 Box-art (antagligen fejk)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Direkt när jag klarade Resistance så visste jag att det skulle komma en 2'a, slutet var ju som uppbyggt för det!

Ska lätt skaffa.

Bortsett från CoD4 online så är Resistance mitt favorit FPS ute today (räknar bara next-gen spel då)

Undrar vad dem kommer kalla det "Resistance 2: Fall of Chimera" :P

Resistance 2 Box-art (antagligen fejk)

Helt klart fake, då det står multiplayer 1-42 players. Samt nånting om 18års gräns på texten längst ner, när spelet har 15år åldersgräns på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en snygg fejk, men det sämsta var "Rise of Man" när ettan hette "Fall of Man". Inget företag skulle få för sig att namnge en uppföljare till nåt så kasst.

Jag tycker det låter ganska bara med tanke på att första hette fall of man, efter man ramlar kliver man ju upp igen. men däremot tycker jag inte dem ska namnge spelet rise of men, utan någon som inte låter som att dem har brist på idéer

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en snygg fejk, men det sämsta var "Rise of Man" när ettan hette "Fall of Man". Inget företag skulle få för sig att namnge en uppföljare till nåt så kasst.

Varför skulle en världledande speltidning som Game Informer fejka?

Håller med emo, "Rise of Man" låter väl passande med tanke på att detta är människornas sista stand där troligen kriget ska börja vända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Ifall någon bott under en sten så postar jag lite mer trailers och liknande från spelet. :whistling:

Verkar som spelet helt förlorat undertitlen "Rise of Man". Troligen pga mycket negativ feedback på namnat.

Röstskådespelare brukar jag inte skriva om men den här kan vara intresant för Sci-Fi fantaster: Katee Sackhoff (Känd från "Battlestar Galactica") gör röstren till hjältens stora kärlek.

Hon är dessutom med i Webisoderna (på riktigt) och spelar rollen. De är som sagt Live Action och utspelar sig mellan Resistance: Fall of Man och Resistance 2.

Project Abraham Webisoderna (VARNNING för spoiler ang. slutet på första spelet Resistance: Fall of Man):

Webisode 1

Webisode 2

Webisode 3

Webisode 4

Webisode 5

Jag tror inte att fler avsnitt kommer släppas. Alla släpptes under Juli-Augusti och ingen ny har släppts sedan dess.

Spelet ser riktigt coolt och intresant ut. Mer så än ettan gjorde. Och spelet verkar ha de största bossarna jag har sett i ett spel. :P

Vill varna för att trailers och liknande kan spoila sanningen om fienderna som man får veta i första spelet om ni inte spelat det.

Teaser

E3 2008 Trailer

Big Boss

Grim gameplay

Gunplay Gameplay

Another Big Boss

Chicago Gameplay

Cool mellansekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
  • 1 month later...
Kadoff!

Är det nån som lirar detta? Siktar på platinum och har nästan bara multiplayertroféerna kvar. Funderar på att joina random svensk klan men vi kan väl lika gärna skapa en egen? (w00t)

Kadoff igen. Nu har jag kommit igång på allvar med multiplayer och kör för närvarande bara COOP-"kampanjen" (om man nu kan kalla den för det).

I början av varje uppdrag får man lite info, oftast i form av PM/rapporter/brev etc. Det finns 61 såna här dokument, men bara fem banor som mig veterligen alltid har samma uppdrag. Chicagos uppdrag ser alltid likadant ut, Oricks uppdrag ser alltid likadant ut, osv. Vill man samla alla 61 dokument för guldtrofén (silver?) måste man köra samma bana ca 10 gånger var. Det är det jag sysslar med just nu, men...

Har kört 23 hittills och det är riktigt roligt, är det nån mer som spelar här?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...