Jump to content

Dom bästa konsolerna


tomaten
 Share

Recommended Posts

Nintendo 64!

Kommer ihåg det som om det var igår. Köpte det på ett ställe som heter Eriksson Center. 1495 :-. Min största utgift någonsin. Mor och far var bortresta och jag och min syster sov hos farmor och farfar. Jag fick med Super Mario 64 och Mario Kart. Första kvällen satt jag uppe till 23.00 (!) innan farmor sa åt mig att gå och lägga mig. Det var 1997.

Sorry, nostalgikick.

Nåväl, har haft otroligt roliga timmar framför mitt Nintendo, framförallt med The Legend of Zelda: Ocarina of Time (tidernas bästa spel) och Super Mario 64 (tidernas näst bästa spel). Har flera "minnesbitar" från de flesta N64-spel och gamla vänner jag associerar med de spelen.

Ah, good times.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vill ändra min röst från Playstation 2 till Nintendo 64. Jag hade glömt bort hur kul jag hade med den. :)

N64 kommer nog strax efter min favorit PS2, elr nej :P ... helvete heller :teehee: ... 1.PS2, 2.PS1, 3.N64, så går sagan till..

Jag hade bara Zelda Ocarina of time, 007 Goldeneye och mario 64 till mitt N64 sen gjorde jag det smartaste valet jag någonsin gjort, jag bytta den mot en PS1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså..

PS2:an för att den är (var) en sån ultimat konsoll när den kom och de bra spelen bara rullade in. Tekken, Burnout, Soul Caliber, Shadow of the Colossus är spel som gått varma och om och om igen gett mig glada stunder tillsammans med vänner, med brorsan eller bara för en själv.

Fast sen har ju N64:an gjort precis samma sak.. Super Smash Bros., Golden Eye etc. ..

Fan vad svårt det var att bestämma sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...