Jump to content

Musikåret 2008


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Basement Jaxx – Muy intresante! Kommer ihåg att jag köpte deras Greatest Hits i somras. Klockren by the way! Detta känns som ett säkert kort.

The Black Crowes - Senast jag hörde om dom här var när dom turnerade med Oasis lång tid tillbaka. Lyssnat på det här bandet sedan lång tid tillbaka, kan bero på att farsan gillar det eller att jag själv tycker om taggade lirare som bräker sydstatsrock (lång tid tillbaka). Detta kan ju bli intressant i alla fall.

Blur – Hur ska Albarn få det att låta den här gången då?

Dirty Pretty Things - Kan på pricken exakt tänka mig hur den här skivan kommer låta. Mycket skoj!

Pete Doherty - Jaha?

Fat Joe - Tack gode gud! Inget musikår utan Crack! Alright! Gimme some East Coast!

Franz Ferdinand - Ja!

The Futureheads – Mjaaa!

Gnarls Barkley - Greatest Hits? "Crazy" och...

Guns'n'Roses - Jaaaaaaa! Äntligen! Woho!

Kaiser Chiefs – Kul kul kul. Hoppas på ännu en bra platta. Är dock tveksam.

The Kooks - Muy intresante numero dos! Ska vi se om Virgin Records inköpta "indiekillar" kan palla trycket.

Oasis – Ska bli kul! Drömmer om en ny Don't Believe the Truth.

Dolly Parton – Nu mår dom bra därute i Värmland.

Raconteurs – Det behövs inte säga något.

The Rakes – Precis som The Futureheds. Det börjar bli svårt att hänga med nu.

Uncle Cracker - Så han lever alltså? Kommer definitivt lyssna igenom.

Von Bondies - Var helt säker på att det här bandet slutat med musiken. Vad händer då? Jo en ny platta ska komma. Ska bli skoj!

Stevie Wonder - Så länge "Master Blaster (Jammin)" är med så lyssnar jag.

Sen ska det även tilläggas att 3 Doors Down släpper nytt. Det är bara bra helt enkelt, och fruktansvärt mysigt.

Annars så blir The Raconteurs, The Von Bondies och Fat Joe årets grejer. Leeeeean back!

Frågan är om jag ens kommer lyssna igenom hälften.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ah, In Flames.. även om jag har lyssnat på dem jävligt mycket så har jag absolut inga förhoppningar alls på nya skivan, rättare sagt den nya skivan kommer med stor sannolikhet vara skit. In Flames går mer och mer åt pop än metal och anpassar mer och mer sina låtar för att de ska kunnas spela på RixFM och höra hemma med all annat skitpop där. Men det ska ändå bli intressant och se ändå hur skivan blir, även om de inte är melodeath längre.

Andra skivsläpp som jag ser fram emot.. Säkert glömt massa andra men men. <_<

Dawn of Solace - Yes yes yes, detta kan inte få fel. Inspelningen började redan i somras och ser verkligen fram emot den att den släpps snart. Go Tuomas Saukkonen!

Agalloch - Ska tydligen komma med en EP, väntar med spänning.

Heed - Varit jäligt tyst på den fronten, en demo läckte på internet mitten av förra året och den lät jävligt intressant. Får hoppas de kläcker ur sig något 2008, det var ju tre år sen de släppte sin skiva.

Rammstein - Har för mig att de skulle börja med nya skivan nu under 2008 efter ett längre uppehåll. Kan bli bra, kan bli dåligt.. är väldigt osäker.

Muse - Hm.. Kan nog bli bra.

Norther - Redan läckt ut på internet har hunnit lyssna genom den, låter mycket bra.

Avantasia - De två EP som har släppts har varit mycket bra. Tvivlar inte på att skivan blir dålig heller, hoppas bara inte fuckheadet Jorn Lande får för mycket plats. :mf_doof:

Before the Dawn - Inte så troligt at de gör en skiva under 2008, men man kan hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, In Flames.. även om jag har lyssnat på dem jävligt mycket så har jag absolut inga förhoppningar alls på nya skivan, rättare sagt den nya skivan kommer med stor sannolikhet vara skit. In Flames går mer och mer åt pop än metal och anpassar mer och mer sina låtar för att de ska kunnas spela på RixFM och höra hemma med all annat skitpop där. Men det ska ändå bli intressant och se ändå hur skivan blir, även om de inte är melodeath längre.

Det tycker jag faktiskt är positivt, bandet utvecklar sin egen musik och testar nya saker. Jag är trött på folk som säger "Det var bättre förr".

Det var samma respons som när Sonic Syndicate släppte Only Inhuman, folk började whina på att musiken inte var likadan som på Eden Fire. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påtal om album och sådant.

Vet någon om Tool kommer med ett nytt album? Inte hört något, men lika bra att checka med folket.

Det verkar som att det är långa mellanrum mellan varje skiva med Tool.

Undertow (1993)

Ænima (1996)

Lateralus (2001)

10,000 Days (2006)

3 år, 5 år och 5 år. Jag skulle inte tro på en ny platta förrän 2009-2010.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+44 – Längst upp på listan och även det som jag längtar efter mest. Första albumet var bra, inte kanon. Detta ska tydligen bli mycket bättre. Vill ha.

Coldplay –Engelskt, alltid.

Death Cab for Cutie - Åååh, detta är kärlek. Fantastiskt. Längtar som bara den.

Eminem – Vill höra vad han kommer med.

Panic! At the Disko – INget jag längtar efter, men värt att lyssna igenom.

The Postal Service – Åååh, detta är kärlek. Fantastiskt. Längtar som bara den.

Simple Plan – Nya singeln är inte så jävla bra, men bra. Det känns som albumet kommer bli ett steg neråt, trots att de jobbat riktigt länge på det nya nu. Men jag kanske fastnar för det. Vem vet.

U2 – Mycket bra låtar har dom producerat genom åren. Håller det i sig må tro?

Bullet For My Valentine - Metal när den är som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...