Jump to content

Tv-köp.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Hoho, nu ska jag köpa en ny TV, min gamla är för liten, för dålig och för gammal.

Jag letar efter en TV som jag ska använda till följande: Spela PS2spel på, spela PS3spel på, spela spel med kompisar, kolla på TV någon gång ibland, kolla film på samt slå lite på. (Säg ingenting till den)

Nåväl, jag har försökt att hitta en med hyffsat stor skärm då jag kommer sitta en bit ifrån samt att man sitter en bit ifrån när man spelar med många kompisar. Så att alla kan se. Men också för att spelkänslan blir lite bättre om man sitter framför en stor skärm än om man sitter framför en 5''-skärm.

Sedan har jag också kollat runt om LCS eller Plasma är bäst, och har fått uppfattningen om att det är LCD som gäller. Speciellt passar det då bra i mitt rum eftersom TV:n nästan kommer vara vinklad mot ett fönster och jag har läst att LCS inte reflekterar lite mycket.

HD har jag också varit inställd på, men inte för att kunna se på TV så jättefint, utan för att jag vill utnyttja mitt kommande PS3 till maximum! Även PS2:ans grafik kanske känns lite bättre med HD vad vet jag, men HD-valet är som sagt förberedande inför PS3:an.

Mycket mer har jag inte haft i åtanke, det är därför jag ska langa upp två alternativ som är intressanta, sedan vill jag ha rådgivning av er kunniga sajtare. Nåja, en del av er i alla fall.

Var gärna kreativa, och sök er ut på det vilda nätet och hitta kanske billigare eller bättre alternativ än de två jag listat. De enda kraven när ni surfar runt efter egna alternativ är: Inte mindre än 32'' och inte dyrare än 5 - 6000 sisådär. För då skriker min plånbok plågsamt.

Så slå nu era kloka huvuden ihop och ge mig tips och slagord!

post-9459-1195989479_thumb.png

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du ska köpa den här.

Jag har den, och är grymt nöjd.

Om inte, köp Philips som i bilden

Den där såg riktigt intressant ut, nu har jag tre TV:ar att välja mellan.

Antingen morfars, eller någon av de två som jag länkade tidigare.

Men oj, den TV:n du länkade slog igenom som en riktig kandidat! Det lutar mest åt den, dels för att det är ett känt märke och för att den har snabb leverans och är billigare.

Nåväl, jag har en liten tid kvar innan jag beställer, mer tips och mer ideér som kan hjälpa mig. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där såg riktigt intressant ut, nu har jag tre TV:ar att välja mellan.

Antingen morfars, eller någon av de två som jag länkade tidigare.

Men oj, den TV:n du länkade slog igenom som en riktig kandidat! Det lutar mest åt den, dels för att det är ett känt märke och för att den har snabb leverans och är billigare.

Nåväl, jag har en liten tid kvar innan jag beställer, mer tips och mer ideér som kan hjälpa mig. :whistling:

Snabb leverans och Pixmania? Tjoho, det är två saker jag aldrig trodde jag skulle få höra tillsammans. Skulle akta mig för dem, gå in på Prisjakt och läs. Men så länge det inte blir några problem borde det väl gå bra, man kan ju hoppas att Samsung tar emot den själva om det skulle bli problem.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhå, det var ju synd att Pixmania inte är att lita på.

Nå, då står det fortfarande mellan de två jag bildade i första posten. Vad säger ni? Det lutar lite åt den dyrare varianten.

Men som sagt, vad säger ni? Finns det någon av de två som verkar bäst? Eller är de jämnlika? Eller vet ni kanske till och med någon ännu bättre TV?

Skriv, skriv, skriv!

Jag har än så länge bara noterat Boomers och Morfars tyckande, och båda säger Philips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste i någon tekniktidning på jobbet om LCD och Plasma, Samsung, Sony och LG är tydligen märkena att satsa på.

Vi hade en Philips på jobbet ett tag, den la av helt efter någon månad, kommer inte ihåg vad felet var men det var tydligen ett vanligt fel på deras apparater, nu har vi en LG och den är riktigt bra.

Jobbets TV är den enda erfarenheten jag har av platt-tv, men vi ska nog köpa en till familjen efter jul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åhå, det var ju synd att Pixmania inte är att lita på.

Nå, då står det fortfarande mellan de två jag bildade i första posten. Vad säger ni? Det lutar lite åt den dyrare varianten.

Men som sagt, vad säger ni? Finns det någon av de två som verkar bäst? Eller är de jämnlika? Eller vet ni kanske till och med någon ännu bättre TV?

Skriv, skriv, skriv!

Jag har än så länge bara noterat Boomers och Morfars tyckande, och båda säger Philips.

Pixmania har jag aldrig haft problem med, och har beställt både min tv och min mp3 därifrån.

Även syrran har beställt en tv och mp3 därifrån, och de kom.

De har lägre pris än de flesta återförsäljare.

FAST leveransen brukar vara seg. Uppåt två veckor kan det ta, fast det beror på att de har deras huvudkontor och lager ligger i Frankrike.

Akta dig även om du väljer en tv med inbyggd digitalbox från pixmania, för min syster beställde det, och tvn hon fick funkade inte i norden.

Far ringde till Pixmania, och de kom med en bil och hämtade tvn utan kostnad.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...