Jump to content

Bästa Filmslutet?


Saleen
 Share

Recommended Posts

Läste "Sorgligaste spelslutet"-tråden i Spel forumet och tänkte att det måste finnas en "bästa filmslutet"-tråd eftersom film är ett väldigt stort ämne. Jag sökte men icke sa nicke!

Jag tycker själv att slutet på Lord of War är bra,

Att Yuri Orlov (Nicolas Cage) fortsätter göra det han själv vet han är bra på, att sälja vapen, även fast hans bror dött och hans fru lämnat honom pga. det.

:whistling:

Ett annat slut som jag gillar är American Gangster,

som slutar med att polisen Richie Roberts (Russel Crowe) som satte ditt Frank Lucas (Denzel Washington) hjälper honom att få ner hans fängelsestraff till 15år.

Glöm ej spoiler tags! :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

31759_942475_0.jpg

Gökboet, har ett av de allra mest klassiska och bästa sluten i filmhistorien.

McMurphy har blivit utsatt för extrem behandling och är mer eller mindre livlös. Men 'Chief' som har lovat att de skulle rymma tillsammans klarar inte av att lämna honom så. Han tar en kudde och kväver McMurphy, går sedan till dryckesfontänen i badrummet som de talat om tidigare i filmen, han sliter loss den från golvet och bär den till fönstret, han kastar den igenom gallret och hoppar sedan ut genom hålet och springer mot solnedgången och kameran är kvar på samma plats och man ser honom bli mindre och mindre.

Monty Python and the quest for the Holy grail

Kung Arthur kallar fram sin gigantiska armé från ingenstans och ska anfaller det franska slottet men då kommer den brittiska polisen och griper alla för den gubben de dödade tidigare i filmen.

Monty Python's Life of Brian

Den klassiska, Brian ska bli räddad av självmordspatrullen, som begår självmord precis framför honom...sedan såklart: 'Always look on the bright side of life!'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fight club.

Bara klockren. Stå där, blödandes från skottet, hand i hand. Byggnaderna rasar ihop av smällarna.

You met me in a weird period of my life.

Sedan för klippa in en kuk i det sista.

:)

Fast sedan igen... De mistänktas slut.. Är riktigt, riktigt bra..

Bästa slutet vet jag inte, men någon av dom är det allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tenebrae slutar bra,

blod och döda kroppar överallt, i regnet står polisassistenten som inte alls har en central roll och skriker.

Almost Famous får man mysvibbar av när

Penny Lane ger Russell fel adress och The Enemy äntligen får sin intervju.

Och slutligen Lock, Stock & Two Smoking Barrels när

alla försöker ringa killen som ska slänga bössorna i sjön.

Edit: Just det, The Usual Suspects.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scarface är förbannat bra! Titanic också, blir gråtfärdig varje gång... :naughty::)

Speed 2 är också jäkligt bra,

bl.a när lyxryssaren brakar rakt upp på land

:teehee:

En annan bra är också Hajen (1) Eventuellt 2:an också, minns inte riktigt hur slutet var där.

Och en massa andra som jag inte kommer på nu, editerar in isf.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crash -

När alla öden har fått ett "slut" och snön faller ner för Los Angeles och det är som vanligt till bakgrunden av Bird York - In The Deep

Alpha Dog -

Riktigt sorgligt när de ska skjuta killen. Han bara ligger ner där och vet att han kommer bli skjuten och de skjuter verkligen honom.

The Departed -

Där alla blir dödade förutom han, ja han.

Traffic -

Bra o bra, men slutscenen är otroligt vacker.

Beck - I Guds Namn -

Otroligt vackert på både begravningen och på balkongen efteråt. Varning för att bli tårögd.

Reservoir Dogs -

Oväntat slut, men ack så bra.

Breach -

Sista scenen är ju gudomligt fantastiskt när FBI-agenten möter förrädaren i hissen när han ska kliva på och han säger 'Pray for me (namn)' medans han är både fot och handfängslad.

....

Men det absoluta bästa slutet jag sett i en film är:

The Prestige -

Man ville klura ut under filmen hur allt gick till och hur han lyckades göra sitt trolleritrick och den cirka 5 minuter långa förklaringen i slutet är så bra så man får rysningar. Allt blir ju bara bättre när han skjuter han (Den onde, kommer inte ihåg vad han hette) och går därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...