Jump to content

Portal™


Mikolan
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 74
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Göra samma sak som du gjorde med det första ögat?

Hmm ok. Men varför fanns det typ en blå/grön rör mellan ögat och roboten?

Eller skit i, jag orkar fan inte klara Robot kärringen :> . Har typ tröttnat på spelet :( .

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här var kul. :naughty: Inte så svårt, bara. Jag klarade alla testen utan problem utom slutet på test 18 (men när jag sedan kom på lösningen så var den pinsamt lätt. :)

Jag har precis klarat Portal. :) Sista banan var verkligen roligast. Och

slutbossen var verkligen en intresant och rolig strid.

Slutet var verkligen komiskt. Slutlåten var ju helt underbar. B) Och väldigt kul att man

rymde och förstörde datorn och så visade det sig att där fanns tårta.

:P

Men jag undrar lite om

man dog i slutet eller inte.

När man har klarat spelat så kan man spela om bana 13-18 i en högre svårighetsgrad. :)

Lajnux: Test 9 är enkelt. Du bara

skjuter portal så du kommer till kuben, skjuter sedan en ny genom den lilla gluggen övanför kraftfältet så att portalen hamnar i nästa rum och går genom portalen på din sida.

:)

Stammper: Test 15 är lite lång och kronglig. Jag fick också fundera en stund innan jag klarade det. Om det var första grejen så är lösningen rätt enkel.

När bollen är i din del av rummet så skjuter du en portal där den träffar. Sedan skjuter du en på andra sidan så bollen åker in genom det andra kraftfället (Där motagaren är). Sedan springer du genom kraftfälltet och gör en portal där bollen studsar mot väggen innanför kraftfälltet och en rakr ovanför motagaren och sedan är det klart. Det gäller bara att man gör det snabbt eftersom bollen håller inte länge.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vilka tecken? Menar du det i början på varje bana som säger vad man skall göra?

Nej, exempel. Den banan man första gången möter turrets.

Då finns det ju en trasig vägg, eller öppning av nåt slag. Om man går in och direct till höger finns det röda teckningar om typ portaler och turrets. Men vad det ståreller vad dom menas med har jag ingen aning..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, exempel. Den banan man första gången möter turrets.

Då finns det ju en trasig vägg, eller öppning av nåt slag. Om man går in och direct till höger finns det röda teckningar om typ portaler och turrets. Men vad det ståreller vad dom menas med har jag ingen aning..

Jaha. Jag tror att det skall föreställa sådant som försökspersoner innan dig har skrivit. Men, jag är inte säker på det, eller på vad du egentligen menar. Du kan ju alltid print screena :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. Jag tror att det skall föreställa sådant som försökspersoner innan dig har skrivit. Men, jag är inte säker på det, eller på vad du egentligen menar. Du kan ju alltid print screena :wub:

Enkelt... :naughty:

Detta är dom första man får se :teehee:

Men om det är som du säger, Andra "Test objekt". Då måste dom också ha rymt. För man ser ju lite längre fram efter hon försökte grilla en massor av tecken lite då och då?!

Och alla dog var då? vid bossen?

Och att bossen inte tänkt på det innan då. Att vissa kan klara sig... :)

post-3210-1193861077_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte följt denna topic så mkt. Men är detta gratis? vad gör man?

Det är inte gratis.

Det är ett pusselspel där man ska ta sig igenom banor med hjälp av ett portaler som man själv skjuter ut med hjälp av ett vapen.

är spelet värt o skaffa?

Du kan ju alltid köpa The Orange Box så får du HL2 ,HL2 Episod 1, HL2 Episod 2, Team Fortress 2 och Portal till priset av ett spel :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...