Jump to content

Läskig spök gåta!


 Share

Recommended Posts

Tja GTAsajten!

Idag när jag spelade så tänkte jag kolla lite närmare på spökbron.

Ni vet den som har gått av på mitten.

Jag ville veta om man kunnde se något typ av spök tecken på den.

Såhär ser den alltså ut.

Så jag tittade nog på den.

----

Och så plötsligt såg jag något.

Det var ett lyse som lös upp under bron.

Lyset var endast under bron och inte någon annan stans.

Så jag letade efter lampor men hittade inget.

Kan det vara ett gyllene ljus?

Vad tror ni?

PS: Vad jag vet är lyset bara där på natten.

Peace Johan K

EDIT:

Jag bestämde mig för att kolla upp om lyset var där på dagen.

Sen kollade jag lite mer på bron och hittade ett spår.

Spåret visar att en bil/motorcykel har kört väldigt mycket åt höger.

Sen tänkte jag kolla lite mer på bondgården som ligger i närheten av spökbron.

Där hittade jag denna avbrytna stegen. Läskigt!

En bild väggen

Här ligger en förmodligen övergiven åker brevid huset.

Ett läskigt bromspår på den nya bron brevid.

Peace Johan K !

Redigerad av JohanK
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljuset är väl antagligen en bugg.

Och störst sannolikhet är ju att det är du själv som har gjort "de läskiga bromsspåren". >_<

Men vem vet, det kanske spökar? :ph34r:

Nej, jag har inte gjort spåren själv :D

Ljuset har varigt där varge kväll flera gånger alltså. ;)

Kan någon vara snäll och kolla upp på sin dator om ljuset är där? :)

R* brukar göra små gömda saker roligt att kolla upp dem! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag har tråkigt så jag får skriva vad jag tror det är.

Det fanns en gång en känd seriemördare i San Andreas som gick under namnet Safebox.

En dag hade han fått order av sin boss som på den tiden var en ung Salvatore Leone att döda en polis som hade infiltrerat hans organisation.

Safebox sa lugnt med en cigarr i munnen : "Yes, sir"

Nästa dag vid skymningen så väntade han på att polisen skulle komma ut ur ett hus.

Han kom ut och satte sig i sin bil och åkte och Safebox följde med tills en liten mer avlägsen plats som då var gruveriet (Där dom gräver upp, det där stället ni vet).

Safebox åkte sidledes med polisen och girade honom så bilen tappade kontrollen, han steg ut, gick till polisen och sköt honom där, iskallt.

Tyvärr så hade han inte sett att han själv var förföljd av FBI.

Han blev smått chockad och sprang till bilen och vände om fort.

FBI kallade på förstärkning och satte på sirenerna.

Safebox som hade en moddad "Stallion" tog på sin N20 och fick stort försprång.

Han for över bron (Den till vänster på bilden) och körde då alltså höger mot spökbron.

Han hade ett litet försprång och åkte inte på vanliga vägen då han skulle blivit märkt.

Efter honom fanns plötsligt en civil polisbil, den hade kommit från ingenstans och var plötsligt jämsides med Safebox:s Stallion.

Men polisbilen tog inte den vägen utan den vanliga och kollade åt höger då seriemördarens bil gasade iväg.

Seriemördaren som såg bron (Den var hel på den tiden) gasade på, men åkte just på en liten sten och tappade kontrollen så att bilen for åt höger.

Bron som annars var i väldigt dåligt skick och bara tålde cyklar och lättare fordon bröt ihop och Safebox bil föll ner i vattnet.

Civilpolisens bil som var precis jämsides fast på den vanliga vägen bromsade in väldigt hastigt (Därifrån kommer bromsmärkena på vanliga vägen).

Civilsnuten gick ut och kollade lugnt på när han såg Safebox drunkna. Han tände en cigg och njöt efter att äntligen få se bilden av San Andreas mest fruktade lönnmördare dö.

Safebox försökte simma upp mot kanten medans dånande sirener hördes komma närmare och helikopterljudet började höras på riktigt nära håll. Civilsnuten som än idag är okänd tog ut sin pistol, tog ut alla salvor förutom en.

Han siktade långsamt på Safebox som såg ut att klara sig.

I detta ögonblick var bilen redan längst ner på botten och Safebox som trodde att han skulle klara sig kollade åt höger då han såg en pistol siktad emot sig. Precis då hördes ett skott. Skottet träffade under Safebox vänstra öga och kom ut på andra sidan. Safebox var fortfarande vid liv 1-2 sekunder efter skottet och han kollade sakta uppåt himlen med ögon lika stora som äpplen och började sjunka.

Civilsnuten släckte cigaretten, kastade den i sjön och satte sig i sin bil och for iväg och var lika snabbt försvunnen som när han kom.

Poliserna och polishelikoptern märkte inte bron som hade gått sönder och sökte vidare.

Dom hittade aldrig Safebox lik eller bil.

Ljuset som nu lyser upp på natten är allas själar som Safebox har dödat och dom börjas synas precis vid den tidpunkten då han dog.

Än idag vet ingen vem civilpolisen var och vart han kom i från, utan man kan bara spekulera.

Hur vet man då att Safebox dog där?

Efter 10 år var det några dykare som letade guld. Dom grävde i botten och lyckades hitta några skelettben.

Dessa ben var okända och man hittade aldrig vems ben det var utan det enda man vet är att dessa ben måste vara Safebox och dom står just nu i ett museum i San Fierro som är strängt förbjudet för vanliga människor. (Civila)

Hela stället under bron grävdes upp, men man hittade aldrig Safebox "Stallion" och den är fortfarande försvunnen och det är därifrån alla själar lyser upp ifrån.

----

Lool. Om ni orkar läsa. Lite halvdålig men jag är nöjd D:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Natten for över den lilla bron. Lyset undertill lockade ofta spökjägare.

Det mystiska ljuset som lös under bron, lyste endast på natten.

Spökjägaren JohanK åkte ditt en dyster natt. Precis som han förespått lös ljuset under bron. Han tog en närmare titt, och i sin fasa upptäckte han bromsspår på den söndriga bron. Någon hade kört är, och förmdligen förstört bron.

"Känner någon till historian om bron ni har väster om er by?" Frågade Johan när han kommit in i värdshuset i byn.

Ingen svarade.

Alla satt stilla och drack sin öl. Ingen pratade. Det var helt tyst. Tills...

"Vill du verkligen veta, unge man?" sade en gammal man till Johan. Mannen såg ut att ramla ihop vilken sekund som helst. Han hade tappat alla tänder i munnen förutom fyra, och han bar en trasig skjorta.

"Jag kan berätta!"

"Allt hände en natt, ganska lik denna. En ung man, precis som du, kom in i år by och frågade efter vägbeskrivning. Ingen svarade den unga mannen, så han frågade igen. Efter många förfrågningar blev den unga mannen våldsam. Han greppade om min krage. Jag var även en ung man på den tiden, må jag säga. Hur som helst; Den unga mannen skakade mig och frågade mig om vägbeskrivning, men jag lossade bara mig från hans grepp och gick där ifrån. Vår by gillar inte storstadsfolk, förstår du.

Den unga mannen tog sin motorcykel och körde iväg. Det var mörkt, och en lykstolpe borta vid den västra utfarted ur byn var trasig. Den unga mannen körde rakt ut för bron, och just i den stunden sprängdes bron.

Den hade varit tidsinställd att sprängas just vid det tillfället då den unga mannen körde över där.

Ljuset sägs vara han ande som lever kvar där."

Johan skakade bara på huvudet.

"Är det sant?" frågade han den gamle mannen.

Mannen vände bara sig om och började dricka igen. Precis som om han återgått i en trans, precis som alla andra i värdshuset.

När Johan druckit upp gick han ut ur värdshuset, slängde en blick tillbaka mot huset och möttes av en chock. Alla människor i värdshuset hade mystiskt nog försvunnit.

Slut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ni har ju inte ens tagit upp historien om farmen som ligger alldeles intill?

Daah.

1988 fick Catalina sparken på bensimacken hon jobbade på i Blueberry. Redan då hade Catalina dåligt med pengar, hennes mamma som bosatte sig uppe i Idaho hade sagt tidigare att Cesar ofta tog pengar av Catalina så han kunde köpa den där saftiga lowridern som han så gärna velat ha länge.

Hursomhelst så hade Catalina ett helvetes humör, man fick absolut inte visa sig vara bättre än henne på att stå i kassan eller säga något ont om feminism eller Mexiko, hennes ursprungsland då alltså. När Clarke som senare även brann upp i hans lägenhet i Montgomery började jobba på bensinmacken så skapade han ett helvete åt Catalina. Chefen gillade han bättre, och Catalina tappade sitt fina förtroende på grund av hennes damp, hennes dåliga ekonomi, och hennes farm som hon aldrig lyckades sköta fullt ut.

En dag när Catalina åkte till jobbet så vart hon omkörd av en person, Catalina såg vem det var, men hon orkade inte göra något åt saken. När hon kommit fram till jobbet och ställde sig i kassasn för att börja arbeta så klev den där personen som körde om henne fram och frågade henne om hon hade lite Sprunk, för den var slut i kylen. Catalina svarade inte, hon vart arg efter omkörningen. Kunden frågade då om Catalina var dum i huvudet, då kom dampet. Rykten säger att skorstenen på besninmacken började ryka, glas sprack och radioaktivt avfall rann upp ur en brunn i närheten när Catalina tjöt som en tjur. Kunden levde inte länge till, han vart bryskt mördad utav Catalina som senare fick sparken.

Med ekonomin nere på noll, en oskötbar farm och arbetslös så såg Catalina ingen annan idé en att sälja sin bostad. Hon fick inte mycket pengar, det sägs att en dåre vid namn Safebox köpte den så han kunde göra lite konstiga målningar på väggarna. Hursomhelst så fick hon tillräckligt för att kunna köpa ett nytt hus vid Fern Ridge. Där tapade hon fattningen totalt, hon började gräva gravar och råna banker och samla på fäljar. Catalina började sakta ge upp livet. Tills en dag...

Detta är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en annan legend som sträcker sig långt bak innan Catalinas eller Leones existens.

Året är 1851, guldruschen är i full gång. En handfull skara män beger sig ut mot Kalifornien för att tjäna en hacka. Namnen på dessa herrar är Jack, Earl, Maximillian, Parrish och Lewis. På den långa vägen till Sutter's Mill stannar de till vid ett flott värdshus, där de sover och äter gott för natten tack vare Maximillains familjebesparingar. När frukosten vankas på morgonen ansluter sig en äldre herre till bordet. Han presenterar sig som Gilmour och tar del utav männens planer till rikedom. Han avfärdar detta som struntprat och berättar istället om en engelsk lords gamla guld som ska forslas vidare till hamnen.

Frestelsen är för stor för de allihopa att motstå, och de kommer överens om att dela bytet med Gilmour när de kommit över det i utbyte mot detaljer.

När Gilmour gått igenom varenda aspekt av det hela skiljs de alla; Earl och Parrish för att skaffa tillhyggen, Lewis för att ordna hästar och Jack beger sig ut till vägen för att få en överblick av området. Maximillian tar en tupplur.

När natten faller ligger alla och lurar i ett buskage vid vägen, utom Gilmour och Max som skall befinna sig vid hamnen där de ska fly ombord på ett skepp på väg mot England. Det dova ljudet av klapprande hovar börjar höras från långt håll, männen kramar om sina gevär och är eggade till tusen, svettet dryper om deras pannor. Just när vagnen med guld tar sig upp på bron över sjön rusar de fram, vapnen höjda och vilt skrikandes. Det de inte räknat med var att transporten hade förberett sig på detta, så ur den förtäckta vagnen hoppar fyra gevärsmän som skjuter i riktning mot rånarna. Earl tar en kula i halsen och drunknar i sitt eget blod, skakandes mitt på slagsfältet. De andra hinner ducka undan kulorna och levererar själva en salva som omedelbart dödar vagnens förare och tar i bron, vilket visar sig vara ett digert misstag.

Bron kollapsar och i far häst, vagn, män och inte minst guldet. På håll märker männen att byn tänds upp och att de måste handla snabbt. Just som de springer fram mot kanten sätter Lewis en kula i ryggen på Parrish som förenas med liken i vattnet. Handgemäng utbryter mellan Jack och Lewis, de enda kvarvarande på platsen och till slut lyckas Jack sticka bajonetten på ett gevär i buken på förrädaren, som dör medan han försöker hålla sina tarmar inne i kroppen.

Jack förstår att det inte finns tid till att ta guldet, men nu är saker och ting oklara. När polis anländer till platsen ligger Jack på marken med en sönderskjuten fot. Han fångas in och döms till fängelse men lynchas kort därefter varpå han hängs och bränns levande. Allt pekar på att Maximillian förådde honom i sista stund, då endast hälften av guldet återfanns och Gilmour hittades död i hamnkvarteren med avskuren hals endast ett dygn efter händelsen. Det sägs att Maximillian återvände till England med guldet som planerat och bosatte sig någonstans utanför nuvarande Liverpool. Ljuset under bron sägs vara otaliga mängder guld som aldrig hittades, och om nätterna kan man skymta Jacks vålnad bland vegetationen.

But I'm an old man now, what harm could I possibly do?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte kolla lite på det (bland annat om ljuset fanns på min dator). Men nu kraschade spelet.

Ska testa igen.

edit: hmm... Det fungeerade inte så bra i vista. Musen reagerar inte inne i spelet.

Detdära ljuset är där för mig med. tror inte att det är en bugg utan att R* medvetet har lagt dit det för att skapa sådana här disskusioner hos sina spelare :mellow:

Redigerad av XaaR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Okej, jag har tråkigt så jag får skriva vad jag tror det är.

Det fanns en gång en känd seriemördare i San Andreas som gick under namnet Safebox.

En dag hade han fått order av sin boss som på den tiden var en ung Salvatore Leone att döda en polis som hade infiltrerat hans organisation.

Safebox sa lugnt med en cigarr i munnen : "Yes, sir"

Nästa dag vid skymningen så väntade han på att polisen skulle komma ut ur ett hus.

Han kom ut och satte sig i sin bil och åkte och Safebox följde med tills en liten mer avlägsen plats som då var gruveriet (Där dom gräver upp, det där stället ni vet).

Safebox åkte sidledes med polisen och girade honom så bilen tappade kontrollen, han steg ut, gick till polisen och sköt honom där, iskallt.

Tyvärr så hade han inte sett att han själv var förföljd av FBI.

Han blev smått chockad och sprang till bilen och vände om fort.

FBI kallade på förstärkning och satte på sirenerna.

Safebox som hade en moddad "Stallion" tog på sin N20 och fick stort försprång.

Han for över bron (Den till vänster på bilden) och körde då alltså höger mot spökbron.

Han hade ett litet försprång och åkte inte på vanliga vägen då han skulle blivit märkt.

Efter honom fanns plötsligt en civil polisbil, den hade kommit från ingenstans och var plötsligt jämsides med Safebox:s Stallion.

Men polisbilen tog inte den vägen utan den vanliga och kollade åt höger då seriemördarens bil gasade iväg.

Seriemördaren som såg bron (Den var hel på den tiden) gasade på, men åkte just på en liten sten och tappade kontrollen så att bilen for åt höger.

Bron som annars var i väldigt dåligt skick och bara tålde cyklar och lättare fordon bröt ihop och Safebox bil föll ner i vattnet.

Civilpolisens bil som var precis jämsides fast på den vanliga vägen bromsade in väldigt hastigt (Därifrån kommer bromsmärkena på vanliga vägen).

Civilsnuten gick ut och kollade lugnt på när han såg Safebox drunkna. Han tände en cigg och njöt efter att äntligen få se bilden av San Andreas mest fruktade lönnmördare dö.

Safebox försökte simma upp mot kanten medans dånande sirener hördes komma närmare och helikopterljudet började höras på riktigt nära håll. Civilsnuten som än idag är okänd tog ut sin pistol, tog ut alla salvor förutom en.

Han siktade långsamt på Safebox som såg ut att klara sig.

I detta ögonblick var bilen redan längst ner på botten och Safebox som trodde att han skulle klara sig kollade åt höger då han såg en pistol siktad emot sig. Precis då hördes ett skott. Skottet träffade under Safebox vänstra öga och kom ut på andra sidan. Safebox var fortfarande vid liv 1-2 sekunder efter skottet och han kollade sakta uppåt himlen med ögon lika stora som äpplen och började sjunka.

Civilsnuten släckte cigaretten, kastade den i sjön och satte sig i sin bil och for iväg och var lika snabbt försvunnen som när han kom.

Poliserna och polishelikoptern märkte inte bron som hade gått sönder och sökte vidare.

Dom hittade aldrig Safebox lik eller bil.

Ljuset som nu lyser upp på natten är allas själar som Safebox har dödat och dom börjas synas precis vid den tidpunkten då han dog.

Än idag vet ingen vem civilpolisen var och vart han kom i från, utan man kan bara spekulera.

Hur vet man då att Safebox dog där?

Efter 10 år var det några dykare som letade guld. Dom grävde i botten och lyckades hitta några skelettben.

Dessa ben var okända och man hittade aldrig vems ben det var utan det enda man vet är att dessa ben måste vara Safebox och dom står just nu i ett museum i San Fierro som är strängt förbjudet för vanliga människor. (Civila)

Hela stället under bron grävdes upp, men man hittade aldrig Safebox "Stallion" och den är fortfarande försvunnen och det är därifrån alla själar lyser upp ifrån.

----

Lool. Om ni orkar läsa. Lite halvdålig men jag är nöjd D:

Jag var själv på väg till larm om en misstänkt person och skottlossning i Palomino Creek före FBI bad om förstärkning, men jag fick hjälpa till med sökandet då jag kom till platsen istället, eftersom den misstänkte var ju död. :rolleyes:

Har dock hört ljudet av en slirande bil som försöker bromsa i panik och sen åker genom räcket vid just den bron då jag åker förbi Palomino Creek på mina nattskift då och då ;)

// Officer Hernandez - LSPD

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Hihi, tycker det är skit kul att läsa alla era historier! Ska själv skriva en nu.

Året var 1970, 20 år före Carl Johnsson flyttade till San Andreas.

San Andreas har aldrig varit så här mörkt eller våldsamt. Mannen som orsakade allt kaos var självaste Michael Umberto, San Andreas tuffaste gangster boss. En sen kväll kom två av Umbertos vakter insläpandes med Todd Neeson, en vanlig grabb vid 17 års åldern. Michael blev väldigt förvånad och frågade

-”Vad ska detta föreställa?”

En av vakterna svarade

-”Vi tänkte att du behöver en ung man till ”jobbet”.”

-”Ja, men för i hellvete! Det bestämmer ju jag!”

-”Vi vet det, men eftersom det är snart så tog vi första bästa.”

Så efter en vecka var Todd Neeson mer känd som Jeeves Watzer.

Månad: September, tid: 21:00, datum 12/9.

-” Sean! Watzer är här!” skrek John Holmes.

-” Jag ser han! Jag tar andra sidan av bron så tar du denna sida!”

-”Okej Sean!”

Jeeves Watzer åker med sin motorcyckel vid en gammal bondgård, över en åker och rakt fram emot bron. Ingen visste att Mickael Umberto hade lagt ut minor i mitten av bron. Så när han ser att Sean Bale och John Holmes är på varsin sida av bron, gör Watzer bara en sak:

Han stänger av sin motorcyckel, hoppar sedan av den, ställer sig nästan vid mitten av den, och så ropar han

-”Kom och ta mig era jävla snut jävlar! Jag bryr mig inte!”

Dom åker mot bron och när dom kommer till mitten sprängs bron på mitten.

De två motorcycklarna och en bil, blir det mystiska ljuset under bron som är permanent, det försvinner aldrig. Mannen som bodde på bondgården såg allt med sina ögon och blev vittne på mordet på Todd Neeson. Mannen hette Liam Freeman, men på mitten av 70-talet blev han känd som The Truth! Eftersom han hade sett allt! Han bor fortfarande på den bondgården, men här nästan aldrig hemma.

Nu när jag har läst allas historier i tråden, kommer jag att vara mer uppmärksam med "Spökbron"

Redigerad av gtasas
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...