Jump to content

Killzone 2 - vackraste konsolspelet hittills?


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kan tillägga att Kill Zone 2 demot finns att ladda ner.

Jag prövade det för några dagar sen, och så imponerad är jag inte. Kan bero på att jag inte är något större fan av sci-fi, men ändå. Grafiken var (som vanligt) hundra gånger snyggare i alla cutscenes, men när jag väl började spela tyckte jag inte det var något direkt speciellt med det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag prövade det för några dagar sen, och så imponerad är jag inte. Kan bero på att jag inte är något större fan av sci-fi, men ändå. Grafiken var (som vanligt) hundra gånger snyggare i alla cutscenes, men när jag väl började spela tyckte jag inte det var något direkt speciellt med det :D

Det fanns väl inga cutscenes?

Jag blev inte heller särskilt imponerad, det känns som ett random framtidsspel med en himla massa vapen och world domination. Gäsp. Nästa storspel till PS3 blir Uncharted: Among Thieves, och innan dess tror jag inte att jag skaffar nåt annat än GH: Metallica.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns väl inga cutscenes?

Jag blev inte heller särskilt imponerad, det känns som ett random framtidsspel med en himla massa vapen och world domination. Gäsp. Nästa storspel till PS3 blir Uncharted: Among Thieves, och innan dess tror jag inte att jag skaffar nåt annat än GH: Metallica.

Kanske minns fel. Har för mig att det var någon form av introduktion i början i alla fall. Men ja, visst känns det som att det redan finns så många spel som liknar det här på så många plan? Ska spela Resistance istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske minns fel. Har för mig att det var någon form av introduktion i början i alla fall. Men ja, visst känns det som att det redan finns så många spel som liknar det här på så många plan? Ska spela Resistance istället..

Det är faktiskt väldigt roligt, men rätt fult och med enformig story. Väldigt, väldigt värt en genomspelning dock, helt klart! Har faktiskt beställt tvåan. Trodde inte jag skulle bry mig men efter att ha låtit ettan ligga ett halvår tills jag plockade upp det häromdagen och spelade klart sista banan med brorsan (har klarat det flera gånger innan dess) kom jag på vilket co-op-spel jag gått och letat efter ;)

Säg till om du vill spela storyn online, jag hänger på om jag har tid. Lust har jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev inte heller särskilt imponerad, det känns som ett random framtidsspel med en himla massa vapen och world domination. Gäsp. Nästa storspel till PS3 blir Uncharted: Among Thieves, och innan dess tror jag inte att jag skaffar nåt annat än GH: Metallica.

Du är min gud.

Jag tycker inte alls det var något speciellt med Kill Zone 2.

Känns mest som en hype än så länge.

Och dessutom håller jag helt med om att Uncharted: Among Thieves blir nästa spel!

Ser fram emot det väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt väldigt roligt, men rätt fult och med enformig story. Väldigt, väldigt värt en genomspelning dock, helt klart! Har faktiskt beställt tvåan. Trodde inte jag skulle bry mig men efter att ha låtit ettan ligga ett halvår tills jag plockade upp det häromdagen och spelade klart sista banan med brorsan (har klarat det flera gånger innan dess) kom jag på vilket co-op-spel jag gått och letat efter :P

Säg till om du vill spela storyn online, jag hänger på om jag har tid. Lust har jag :)

Kan man spela storyn online? Spännande. Du får PM om jag känner mig sugen. Ska bara klara av storyn i single mode först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag testat demot till Killzone 2. Jag gillade demot. Hade lite svårt att vänja mig vid den tröga kontrollen men troligen pga att jag just nu spelar F.E.A.R. spelen som har en mycket mjukare kontroll.

Irriterade mig på att man bara kan ha 2 vapen (vad jag uppfattade det iallafall) och att 1 av dem måste vara en pistol. Minns inte hur det var i ettan.

Sedan är det den där konstiga logiken att fienderna bara råkar på att ha en massa explosiva tunnor stådende på en bro där de har sina stora kanoner så man bara behöver skjuta på dem för att spränga bron. Lite för enkel lösning för min smak.

Fortfarande mycket World War II referenser i spelet.

Väldigt snyggt spel iallafall och bra musik. Ser fram mot att skaffa hela spelet. :innocent:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...