Jump to content

Harry Potter and the Deathly Hallows


Hew
 Share

  

93 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det kanske var ett misstag och beställa på internet, eftersom boken kom igår, betyder det att jag får den tidigast Måndag eftersom Posten suger :/

Jag fick min samma dag som den släpptes, beställde via adlibris. (w00t)

Spoiler om du inte läst fram till sida 240, typ:

SATAN vad jag stör mig på att de lyckades schabbla bort Grimmauld Place! Stackars Kreacher!

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst till ca 210, så va försiktiga om ni ligger längre bak.

Visst, inledning var bra imo, väldigt bra. Men vafan 200 sidor in och de håller fortfarande på med horcruxen som befarades vara förstörd i förra boken, vilket det visades att det inte var fallet. Med så många horcruxer+uppgörelse så kommer det nog bli något billigt där han lyckas ta alla i ett svep

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spoiler för er som inte läst fram till sid 386:

DOBBY!!! NOOO!!!

:mellow: Fan, kunde inte goblinen ha dött istället? Irriterande att dumjävel- Harry avslöjade deras plats. Intressant med hela Deathly Hollows- grejen btw. Jag tror på dem. Kanske är det Harrys trollstav som är den feta trollstaven? Den skickade ju själv iväg flammor i början. :unsure:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spoiler för er som inte läst fram till sid 386:

DOBBY!!! NOOO!!!

:cry: Fan, kunde inte goblinen ha dött istället? Irriterande att dumjävel- Harry avslöjade deras plats. Intressant med hela Deathly Hollows- grejen btw. Jag tror på dem. Kanske är det Harrys trollstav som är den feta trollstaven? Den skickade ju själv iväg flammor i början. ^_^

Var helt förstörd när Dobby dog, var nära till tårar

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allmänna tankar, inte direkt spoilers, men jag skulle ändå inte vilja läsa följande, eller vemsomhelst med hjärna har redan figured this out men ändå..

Så jobbigt att allt alltid löser sig för Harry och gänget. Eller jo det är klart att det är skönt och att det är rätt, men det är så förutsägbart.

En miljard dödsätare fångar Harry och han blir våldtagen i rumpan och hans huvud är avhugget, men han lyckas överleva och besegra dem. Typ så är det hela tiden.

Om ni inte läst hela boken, GE FAN I ATT MARKERA FÖLJANDE TEXT OCH FÖRSTÖRA ALLT FÖR ER SJÄLVA:

SISTA VARNINGEN

Jag gillar verkligen, verkligen, hur Snape var god trots allt, fast visst, jag tänker inte ljuga, fram till då Snape står och snackar med Voldemort hoppades jag på att Harry skulle komma fram och skrika "Avada Kedavra" och döda båda två.

Boken slutar på helt rätt sätt och det har varit ett sant nöje att få läsa alla sju Harry Potter-böcker. Men en ful grej är att Harry återvänder från de döda.

Fan vad man faktiskt blev upprörd då Harry fick höra att han måste dö, och gick dit, och med the resurrection stone, tog fram sina föräldrar, Sirius och Lupin. Och Neville. Han blev fan en av mina favoriterkaraktärer genom denna bok. Fan vad stark han var, trots att Harry var "död" dödar Nagini.

Fett ångest att vara klar med serien. Ett projekt för J.K Rowling att skriva den riktiga "The Life and Lies of Albus Dumbledore" ? ^_^

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis läst ut boken.

De sista ~150 sidorna när Harry & co tar sig tillbaka till Hogwarts, måste vara bland de mest spännande jag har läst i bokväg.

Så jävla härligt när Kreacher ledde alla husalver till att attackera Dödsätarna, eller när Molly rusar mot Bellatrix och skriker "NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH". Och Neville, vilken kille, extra skönt var det när hans farmor kom och var riktigt exalterad över honom.

Måste bara hålla med jaeger om att det var kul att se att Snape faktiskt var god, kände det på mig lite men trodde verkligen att han var på Voldemorts sida. Det var kul när Harry kallade honom den modigaste mannen han vet, det kändes verkligen bra.

Epilogen var kul att läsa, dock lite störande att alla Harrys ungar skulle vara döpt efter någon. Skulle dock vilja veta lite mer om Harry, speciellt om han lyckades att bli en auror tillslut. Skulle också vilja veta vem var rektor på Hogwarts, om det var någon man kände till. Men verkar som att vi kommer få svar på frågor som dessa. Hittade detta på wikipedia. "On July 24, 2007, Rowling announced in an interview that she "probably will" write an encyclopedia of the Harry Potter world, which would include background information cut from the narrative as well as post-Deathly Hallows information, including details of what happens to the other characters, who the new Hogwarts headmaster is, and more"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis läst ut boken.

De sista ~150 sidorna när Harry & co tar sig tillbaka till Hogwarts, måste vara bland de mest spännande jag har läst i bokväg.

Så jävla härligt när Kreacher ledde alla husalver till att attackera Dödsätarna, eller när Molly rusar mot Bellatrix och skriker "NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH". Och Neville, vilken kille, extra skönt var det när hans farmor kom och var riktigt exalterad över honom.

Måste bara hålla med jaeger om att det var kul att se att Snape faktiskt var god, kände det på mig lite men trodde verkligen att han var på Voldemorts sida. Det var kul när Harry kallade honom den modigaste mannen han vet, det kändes verkligen bra.

Epilogen var kul att läsa, dock lite störande att alla Harrys ungar skulle vara döpt efter någon. Skulle dock vilja veta lite mer om Harry, speciellt om han lyckades att bli en auror tillslut. Skulle också vilja veta vem var rektor på Hogwarts, om det var någon man kände till. Men verkar som att vi kommer få svar på frågor som dessa. Hittade detta på wikipedia. "On July 24, 2007, Rowling announced in an interview that she "probably will" write an encyclopedia of the Harry Potter world, which would include background information cut from the narrative as well as post-Deathly Hallows information, including details of what happens to the other characters, who the new Hogwarts headmaster is, and more"

Hon har redan svarat på några av dina frågor, och del två av intevjuerna görs idag tror jag,

Extrema spoilers: http://www.msnbc.msn.com/id/19959323/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boken utläst. ^_^

Fint slut, känns bra att slippa oroa sig för spoilers nu med.

Gillar de sista striderna, de kommer nog bli häftiga i filmerna sedan. Gillar även epilogen, kunde just ana att Harry skulle döpa sina barn efter hans föräldrar och Dumbledore (samt Snape, fast det anade jag inte). Har även jag flera frågor, bland annat, vad var den gnällande grejen som låg och äcklade sig när Harry träffade Dumbledore? Och vem blev den nya rektorn? Go Neville, btw.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boken utläst. ^_^

Fint slut, känns bra att slippa oroa sig för spoilers nu med.

Gillar de sista striderna, de kommer nog bli häftiga i filmerna sedan. Gillar även epilogen, kunde just ana att Harry skulle döpa sina barn efter hans föräldrar och Dumbledore (samt Snape, fast det anade jag inte). Har även jag flera frågor, bland annat, vad var den gnällande grejen som låg och äcklade sig när Harry träffade Dumbledore? Och vem blev den nya rektorn? Go Neville, btw.

:D

"Grejen" tror jag är Voldemort, alltså den bit av hans själ som fanns i Harry. Och i intervjuen som mr_tobbe postade så säger Rowling att rektorn är en helt ny person.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Grejen" tror jag är Voldemort, alltså den bit av hans själ som fanns i Harry. Och i intervjuen som mr_tobbe postade så säger Rowling att rektorn är en helt ny person.

Ah, misstänkte att det var något sådant ja, eftersom Voldermort också verkade ha varit borta lite sekunden efter att han försökte döda Harry.

Btw, det finns hur mycket intressant information som helst på Wikipedia. De har listat upp alla horcrux, alla trollformler som någonsin använts i böckerna, skrivit en massa information om exakt allting, t e x alla karaktärer, alla byggnader o s v. Råder er till att inte kolla om ni inte har läst alla böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, öppnade länken Mordos postade för några sidor bak som Henki blev så tjurig över, och kan säga att spoilersarna där inte stämmer till fullo

:lol:

Ron dör inte, Percy dör inte

I princip inget stämmer där. Killen har väl fått reda på kapitlena och byggt upp teorier på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läst ut hela boken nu, bara läst morgnar och lite kvällar innan, tog tag i det

idag och har läst större delen av dagen!

'

Håller med Hew, när de

återvänder till Hogwarts är så sjukt bra, dels hade jag saknat alla andra

karaktärer i böckerna, och vilken slutstrid också! Underbart verkligen, lite

segt att jag lyckades se "nineteen years later"-rubriken innan jag hade läst ut

boken bara.. ;)

Och sen Snape, man blir så lurad och att när man får veta

vad han hade gått igenom, och att han var god :lol:

Kommer lätt bli klassiker, dom här böckerna.

Åh, hade kommit ihåg sidnumrerna till olika klockrena repliker, främst av Ron, som fick mig att börja gapskratta, men har glömt alla nu :P Min släkt tyckte jag var konstig när jag hemma hos min moster satt och skrattade för mig själv i soffan hela kvällen..

Edit.. skön radbrytning, vet inte vad som hände :D

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...