Jump to content

GTA Revolutionen


Avgen_VC
 Share

Recommended Posts

Grand Theft Auto - 1997

Spelet Utvecklades av DMA Design och distruberades av ASC Games. Spelet var den första serien inom den framgångsrika GTA Serien. Kameran sågs upp i från och kan påminnas lite om spelet Tibia. 1997 så var spelet ett succé och ingen hade emot grafiken tills GTA2 Släpptes. GTA1 är baserad på att man ska döda fotgängare och skaffa pengar som man sedan köper saker för.

grand_theft_auto_kokoversio1_897619_0.jpg

Om vi kollar på bilden här ovan så ser vi några övriga bilar bl.a en buss och en polis.

När man såg denna bild 1997 så tyckte man att grafiken var underbar. Men inte nu längre och det är på grund av revolutionen av spel och konsoler.

Grand Theft Auto 2 - 1999

Denna version av GTA var något oväntat enligt många spel tidningar. Man tyckte att effekterna och texturerna var bra men sågs lite framtids ut. Spelet var underhållande och spännande tyckte man. GTA2 utspelar sig i framtiden inom "X" år. Dem flesta föreslår 2018. Att bli busted var väldigt lätt. Det räckte bara med att röra en polis. ÄVEN en film om Grand Theft Auto 2 släpptes ut. Huvudrollen var Scott Maslen. Man kunde ladda ner filmen för en viss summa pengar hos Rockstars men nu brukar man hitta filmen gratis på övriga sidor. Filmen sägs vara 8 minuter lång.

250px-GTA2_PC_in-game_screenshot_897619_1.jpg

Här är en bild när spelaren blir jagad av poliser.

250px-GTA2_ClaudeSpeedLiveAction_897619_2.jpg

Här är en bild på Scott Haslen tagen från filmen GTA2 Claude Speed Live Action.

Jag ska fortsätta lite senare. Jag kommer o göra "Edit" om en stund.

Följande Nästa: GTA London 1961, GTA London 1966, GTA 3, GTA VC, GTA SA och GTA IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vadårå? Ska snart lägga till dem andra GTA, Jag tar bara ett paus just nu >_< ont i nacken!

Lite konstigt då du i alla dina andra inlägg har fullt med stavfel och särskrivningar, medans texten ovan knappat har några fel alls.

Om du trots allt skrivit allt själv så ger jag dig en stor eloge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När har "om en stund" blivit 8+ dagar? =P

Öhm ;) Jag är VÄLDIGT upptagen just nu. Det har gått minst 1 vecka nu innan jag skickade in något men saken är att jag håller på med en projekt på WarRock :S, Sen e jag en mapper i en Open Tibia Server och det tar as långt tid o göra massa kodar och saker. Sen måste jag göra klart min "Att Göra" listan som jag har klistrad i min hjärna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta tracka på han och ge han creds för texten istället.

Gör det själv om du tycker den är så jävla bra.

Kan ju tilläggas att tidpunkten i GTA 2 är en alternativ framtid sedd från de allrädda och så moralistiska amerikanarna på 50- och 60-talet. Hippies och kommunister har tagit över världen och fordonsdesignen är någon tillspejsad typ av bilarna från den tiden. Wow, de snodde konceptet från Fallout, starkt jobbat Rockstar, verkligen...

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...