Jump to content

GTA Revolutionen


Avgen_VC
 Share

Recommended Posts

Gör det själv om du tycker den är så jävla bra.

Kan ju tilläggas att tidpunkten i GTA 2 är en alternativ framtid sedd från de allrädda och så moralistiska amerikanarna på 50- och 60-talet. Hippies och kommunister har tagit över världen och fordonsdesignen är någon tillspejsad typ av bilarna från den tiden. Wow, de snodde konceptet från Fallout, starkt jobbat Rockstar, verkligen...

Och alla FPS har stulit idén från DOOM. Bryr vi oss? Nej. Tycker vi istället att det är bra? Ja.

Och är du säker på att R* stal idén, och inte att de bara kom på det samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och alla FPS har stulit idén från DOOM. Bryr vi oss? Nej. Tycker vi istället att det är bra? Ja.

Och är du säker på att R* stal idén, och inte att de bara kom på det samtidigt?

Då får jag gratulera till att Rockstar är jävligt sena då Fallout kom ut 1997 och GTA 2 hm... två år senare? Och jag antar att DMA / Rockstar med tanke på framgången med Grand Theft Auto 1997 hade ett liiite större startkapital för GTA 2 än vad de nykläckta ja, vad de nu hette, hade med Fallout. Så Rockstars skulle egentligen vara först om de kom på idén samtidigt, eller? Men det var dom inte, utan två år sena. Kanske tre år om du smygtittade på förhandsvisningar.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får jag gratulera till att Rockstar är jävligt sena då Fallout kom ut 1997 och GTA 2 hm... två år senare? Och jag antar att DMA / Rockstar med tanke på framgången med Grand Theft Auto 1997 hade ett liiite större startkapital för GTA 2 än vad de nykläckta ja, vad de nu hette, hade med Fallout. Så Rockstars skulle egentligen vara först om de kom på idén samtidigt, eller? Men det var dom inte, utan två år sena. Kanske tre år om du smygtittade på förhandsvisningar.

Men hur kan du veta att Rockstar började jobba på GTA 2 efter Fallout? Releasedatum har väl inget att göra med vem som började först?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur kan du veta att Rockstar började jobba på GTA 2 efter Fallout? Releasedatum har väl inget att göra med vem som började först?

Han är antagligen bannad efter vad jag sett i någon tråd, så han kan nog inte svara på det där längre :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tillbaka =]

Jag kan tyvärr inte skriva så mycket just nu för att jag har nyss fått jobbet av att vara en GM på Tales Of Pirates med 200 dollar i veckan =]]

Tydlingen e jag bara 13-14 År. Kan inte minnas för jag struntar i min ålder XD!

Tänk mig som en fjorton åring =]]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka =]

Jag kan tyvärr inte skriva så mycket just nu för att jag har nyss fått jobbet av att vara en GM på Tales Of Pirates med 200 dollar i veckan =]]

Tydlingen e jag bara 13-14 År. Kan inte minnas för jag struntar i min ålder XD!

Tänk mig som en fjorton åring =]]

Visst, jag ska tänka dig som en 14 åring.. Varför ska jag de? :unsure: Föresten! Som nån annan skrev.. gta london kom efter gta1.. Har själv en utgåva med både gta1 och london 1969 i ett dubbelpack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...