Jump to content

2 episoder kostar 50 miljoner dollar


Cortez
 Share

Recommended Posts

Sant. Tror det kommer bli görning, att dom kommer sälja till Sony. Sedan så får vi se. Dom kommer väl kanske kosta en liten slant.

mm, och rockstar/take two(?) kanske till och med är så smarta så dom "väntar" tills 2009 när microsoft kontraktet går ut endast för att kunna sälja de till Sony med? för de är ju dom som fortf. tjänar cashen på det hela så varför inte? det är en grym affärs idé iaf..

jag hoppas på att dom kommer slutligen till ps3an med och sen får de kosta va de vill även om de är gratis till 360.. I WANNA PLAY IT TOO!!! :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg
mm, och rockstar/take two(?) kanske till och med är så smarta så dom "väntar" tills 2009 när microsoft kontraktet går ut endast för att kunna sälja de till Sony med? för de är ju dom som fortf. tjänar cashen på det hela så varför inte? det är en grym affärs idé iaf..

jag hoppas på att dom kommer slutligen till ps3an med och sen får de kosta va de vill även om de är gratis till 360.. I WANNA PLAY IT TOO!!! :doh:

Du skrev i princip samma sak som i ditt förra inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag förstår inte. Episoderna skulle ju vara exklusiva för Xbox 360. Om R* säljer episoderna efter kontraktet (vilket?) går ut, då blir inte episoderna längre exklusiva. Då har väl Rockstar / Microsoft ljugit? Eftersom att dom redan sagt att episoderna ska vara exklusiva för Xbox 360. Falsk marknadsföring?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag förstår inte. Episoderna skulle ju vara exklusiva för Xbox 360. Om R* säljer episoderna efter kontraktet (vilket?) går ut, då blir inte episoderna längre exklusiva. Då har väl Rockstar / Microsoft ljugit? Eftersom att dom redan sagt att episoderna ska vara exklusiva för Xbox 360. Falsk marknadsföring?

I guess.. eller som dom antagligen säger "just business"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I guess.. eller som dom antagligen säger "just business"

Då kan alla Microsoft-fanboys stämma R*. Eller så får dom väl stämma Microsoft, för att det var väl dem som sa att de skulle vara exklusiva. Så länge det var microsofts egna, förvrängda syn på det rockstar sa så är blir det ju då falsk marknadsföring. Men om rockstar verkligen sagt till Microsoft att episoderna skulle vara exklusiva så kan vi ju stämma dem också. Straff: "Arbeta dubbelt så mycket och göra GTA 5 megaskitotroligt bättre än någonting som ska skapas inom dom 10 kommande åren." :doh:

Iaf, tycker att det är elakt mot både Sony fanboys och Microsoft fanboys att säga att dem blir exklusiva för 360 om dom sen släpper dem till Ps3. För jag tror t.ex det finns en hel del personer som köper 360 istället för Ps3 bara pga episoderna. Och då blir MS-fanboysen irriterade för att episoderna inte är exklusiva, och Sony-fanboysen blir irriterade för att R* inte sa från början att episoderna skulle komma till Ps3 senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag förstår inte. Episoderna skulle ju vara exklusiva för Xbox 360. Om R* säljer episoderna efter kontraktet (vilket?) går ut, då blir inte episoderna längre exklusiva. Då har väl Rockstar / Microsoft ljugit? Eftersom att dom redan sagt att episoderna ska vara exklusiva för Xbox 360. Falsk marknadsföring?

De episoder som släpps nu, ja. Om det sedan släpps nya episoder till PS3 behöver det ju inte alla vara samma som släpps till 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag förstår inte. Episoderna skulle ju vara exklusiva för Xbox 360. Om R* säljer episoderna efter kontraktet (vilket?) går ut, då blir inte episoderna längre exklusiva. Då har väl Rockstar / Microsoft ljugit? Eftersom att dom redan sagt att episoderna ska vara exklusiva för Xbox 360. Falsk marknadsföring?

Om man tittar närmre på mitt HALO fodral så ser man att det står Only on Xbox.... Så.... ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tittar närmre på mitt HALO fodral så ser man att det står Only on Xbox.... Så.... ja.

Samma här. Rockstar sa ju också att Liberty City Stories och Vice City Stories skulle vara exklusivt för PSP. Blev inte så där heller. Så liknande saker har hänt, men det är fortfarande inte rätt.

Så episoderna till 360 är gratis för alla som köper 360 versionen av GTA IV?

Det vet väl ingen ännu. Förhoppningsvis kommer kanske saker finnas möjliga att ladda ner gratis. Men jag tror det är stor risk för att episoderna kommer kosta. Inte allt för lite heller. Jag ska iaf bunkra upp med microsoft points när jag skaffar IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...