Jump to content

Song Tapper


Renard
 Share

Recommended Posts

Låt säga att du hört James Bond temat på tv, men att du inte vet att det är James Bond temat. Du vill verkligen veta vad låten heter! Då går du in på Den här hemsidan. Här så bara trycker du på space i stället för de toner som är med i James Bond temat. Lite som en morsekod. I det här fallet så blir det : -....----....---

När du är klar så kommer det upp en lista på låtar som går precis så. Den här hemsidan har hjälpt mig många gånger. Tänkte dela med mig av den till er. Hoppas ni drar nytta av den. Nån får gärna flytta tråden till en mer lämplig tråd om det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fanns nåt liknande där man spelade in en låt man hörde på tex radio och sedan sökte datorn (eller var det kanske mobilen?) upp låtens namn. Kommer inte på vad det hette dock.

Ja, på vissa SE-mobiler finns det en svinbra tjänst som låter en skicka in inspelade klipp av låtar man vill veta namnet på.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, på vissa SE-mobiler finns det en svinbra tjänst som låter en skicka in inspelade klipp av låtar man vill veta namnet på.

Den funkar ju asbra ju, ja testade den på min brorsas mobil på en cover, som låter i princip lika dant som orginal-versionen. O programmet visste att det var covern, o den låten e inte ärskilt känd, varken orginalet eller covern.

Vad är det ni tappar i takt med då?

Tappar ni i takt med sången, eller med musiken, eller trummorna, eller gitarren eller vad?

D undrar ja också, den har inte hittat min låt nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...