Jump to content

Kan vi sätta dit "Storbokstav"-filtret!?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Inget jag stör mig på faktiskt. Däremot borde det finnas ett väldigt avancerat filter som kan rätta människors stavning. Jag säger inte att jag har perfekt, men det finns människor som har myyycket värre :shifty: . Lite jobbigt liksom. Kolla bara på "cykel tråden".

Back on topic, jag har inget emot det om det införs, bryr mig liksom inte så mycket bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VARFÖR?!

Om det av någon bisarr anledning skulle införas; gör så att det blir automatiskt så man slipper få upp felmeddelanden.

Hultan valde frivilligt att INTE ha det per automatik. Det beror på att han ville lära folk att skriva rätt. Ser fult ut att börja med liten bokstad. Förstår heller inte varför man ska vara så barnslig att börja med liten. Inte direkt svårt att skriva med stor.

det var allt jag ville säga :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På riktigt, vad spelar det för roll?

Liksom borde vi inte ta bort alla medlemmar som har siffr0r eller N^ i sina namn också?

Det ger ju inte ett särskilt seriöst intryck då de flesta som nickar så är 12år och har just lärt sig att skriva på sina datas

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att första bokstaven i inlägget blev en versal.

Men som med w0rd-filtret så gick människor runt det genom att tagga första bokstaven... tror jag...

Många satte en punkt i början av inlägget. Bland annat Metanolic var ordentligt envis med att fortsätta skriva med liten bokstav i början, trots filtret. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultan valde frivilligt att INTE ha det per automatik. Det beror på att han ville lära folk att skriva rätt. Ser fult ut att börja med liten bokstad. Förstår heller inte varför man ska vara så barnslig att börja med liten. Inte direkt svårt att skriva med stor.

det var allt jag ville säga :ermm:

Håller med, tycker det ska tillbaka, det ser bättre ut, och jag ät van o skriva med stor bokstav i vilket fall så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultan valde frivilligt att INTE ha det per automatik. Det beror på att han ville lära folk att skriva rätt. Ser fult ut att börja med liten bokstad. Förstår heller inte varför man ska vara så barnslig att börja med liten. Inte direkt svårt att skriva med stor.

det var allt jag ville säga :ermm:

Det finns ord som SKA börja med liten bokstav, exempelvis af, von, da.

da Vinci levde på 1400-talet och hade sex med lik.

Ett annat exempel är namn som börjar med liten bokstav, cLOUDDEAD, eller varför inte okka på forumet?

Vice: Varför skulle vi sätta dit igen det när det inte är ett problem längre? Jag har iaf inte stört mig på att någon börjar med liten bokstav på länge...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ord som SKA börja med liten bokstav, exempelvis af, von, da.

da Vinci levde på 1400-talet och hade sex med lik.

Ett annat exempel är namn som börjar med liten bokstav, cLOUDDEAD, eller varför inte okka på forumet?

Vice: Varför skulle vi sätta dit igen det när det inte är ett problem längre? Jag har iaf inte stört mig på att någon börjar med liten bokstav på länge...

ytterst få ord som börjar med liten bokstav om det nu är så att ord börjar med liten bokstav kanske man får göra som rebelliska metanilic och sätta en punkt framför jag skriver alltid Okka med stort o då egennamn alltid börjar med versal det hör till jag ser forumnamn som ett egennamn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ytterst få ord som börjar med liten bokstav om det nu är så att ord börjar med liten bokstav kanske man får göra som rebelliska metanilic och sätta en punkt framför jag skriver alltid Okka med stort o då egennamn alltid börjar med versal det hör till jag ser forumnamn som ett egennamn

Skrev du det där inlägget med avsikten att använda dålig svenska för att jag skulle förstå att det krävs vissa språkregler? I så fall är du lite inne på fel spår eftersom spärren som tvingade folk att börja inlägg med versal inte hindrade folk att ändå skriva förjävla kasst.

Orden som ska börja med gemen är som du säger ganska få, men inte helt ovanliga, och jag vill kunna använda ett korrekt språk utan att behöva sätta en punkt framför!

Att man sedan får välja ifall ens internetnick ska innehålla små eller stora bokstäver är ganska vedertaget. Du kallar okka Okka bara för att du ogillar att han sticker ut och minsann inte ska komma här och komma, medan jag tvivlar på att du skulle kalla eXotic Exotic. Sluta tramsa Slewme.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev du det där inlägget med avsikten att använda dålig svenska för att jag skulle förstå att det krävs vissa språkregler? I så fall är du lite inne på fel spår eftersom spärren som tvingade folk att börja inlägg med versal inte hindrade folk att ändå skriva förjävla kasst.

Orden som ska börja med gemen är som du säger ganska få, men inte helt ovanliga, och jag vill kunna använda ett korrekt språk utan att behöva sätta en punkt framför!

Att man sedan får välja ifall ens internetnick ska innehålla små eller stora bokstäver är ganska vedertaget. Du kallar okka Okka bara för att du ogillar att han sticker ut och minsann inte ska komma här och komma, medan jag tvivlar på att du skulle kalla eXotic Exotic. Sluta tramsa Slewme.

Precis vad jag tycker. Det räcker med filter och det här tillför ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...