Jump to content

Optisk mus spökar.


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Har sedan två-tre dagar haft ett problem med min optiska mus, Logitech MX700 närmare bestämt. Den hoppar, ca 15-20 pixlar väldigt ofta, ca en gång i sekunden. Riktigt jobbigt. Problemet uppstod, som sagt, för två-tre dagar sedan, då lampan på musen frenetiskt blinkade rött, och jag efter ett par års användande tvingades byta ut de medföljande laddningsbara batterierna. På insidan av batteriluckan står det "Replace batteries with similar type (NiMH 1500-1900 mAh). Both batteries must be same model and capacity". Det har jag nu gjort, till ett par gröngula GP-batterier, 1800 mAh.

Jag har försökt rengöra musen efter bästa förmåga - det vill säga tömma ett flertal lungmått luft i dess innanmäte -, och rengjort musmattan/musbordet, utan vidare resultat.

Några förslag på vad som kan vara fel? Någon som har/har haft samma problem? Någon som är hungrig?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog ett skrivfel men om du har ersatt batterierna med 188 mAh och det ska vara 1500-1900 mAh så är det ju inte riktigt rätt.

Men du menade kanske 1880 eller något sådant?

Ah, tack - 1800 menade jag.

En trådlös. Har du försökt att synka om musen med doknings-stationen?

Har du en musmatta?

Yes, har gjort det ett antal gånger, samt flyttat på närliggande elektriska produkter. Jag har en musmatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att kalibrera den, om du fått sån maskinvara. Installera om, om det är en sån maskinvara också. Annars brukar t.ex. laptopplattor/spakar, gamepads-spakar och PSP-plattor kalibrera sig när man rör spaken i alla åtta hörn. Min optiska mus flippar också ibland, men när man snurrar ett varv eller två runt skärmytan så har den fixat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...