Jump to content

Lika ouppdaterat som LCS?


Cyper
 Share

Recommended Posts

Liberty City Stories är klart bra, men känns oupdaterat och lite tråkigt. Storyn är heller inget att hänga i julgranen. Hur är Vice City Stories (vi snackar självklart PS2 nu!) är det lika ouppdaterat? Håller storylinen en bra klass? Och vad är uppdaterat i det. Tell me.

EDIT: Förresten, villken grafikmotor använder de?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DE ANVÄNDER RAGE!! :unsure:

Haha, nej, deras grafikmotor är väl samma som förr, men uppiffad. Du kan kolla en likadan tråd för att kolla vad skillnaderna mellan VC och VCS är, sett till karta mm. Storyn är bra, men på sina håll lite tunn och motsägelsefull eftersom Vic inte vill hålla på med droger, men att döda är helt okej.

Men en sak som är skillnad mot andra spel (utom VC, delvis) är berättartekniken och hur de väver ihop VCS med VC genom att ha med Lance igen. Man ser hur Lance var innan, och hur han förstörde sitt och brorsans liv. Berättarteknik? Jättebra. Speciellt med intrigerna som råder: Vic försöker försörja familjen, blir utkickad från armén, börjar smått olagliga jobb, Lance kommer till stan och plötsligt blir det tunga drogaffärer, och värre är det när knarket de stulit inte är skitstövel-befälets, utan drogbaronerna Mendez. De är ungefär lika glada som Sonny Forelli var åt att Tommy tappat bort det knarket.

(Speaking of which, jag gillar sista meningen i VCS. Den meningen - om någonting - binder verkligen ihop storyn i VCS med storyn i VC.

Story? Bra, liknande den i VC.

Uppdragen? Ganska annorlunda. Det är inte längre lika mycket "åk dit. Skjut dem. Skjutsa honom. Åk tillbaka". Å andra sidan finns det ganska många såna uppdrag, så fördelningen är antingen "tråkigt standarduppdrag" eller "kul, ny spelidé" som t.ex när man styr en husrobot för att knäcka ett kassavalv hos drogbaronerna. Andra exempel är när man ska vara livvakt åt Phil Collins både när han anländer till Vice City, under tiden han stannar där och rentav under tiden hans konsert är. Det vet jag inte att man sett i något tidigare GTA-spel, att en IRL-kändis ska beskyddas. :ph34r:

:)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DE ANVÄNDER RAGE!! :unsure:

Haha, nej, deras grafikmotor är väl samma som förr, men uppiffad. Du kan kolla en likadan tråd för att kolla vad skillnaderna mellan VC och VCS är, sett till karta mm. Storyn är bra, men på sina håll lite tunn och motsägelsefull eftersom Vic inte vill hålla på med droger, men att döda är helt okej.

Men en sak som är skillnad mot andra spel (utom VC, delvis) är berättartekniken och hur de väver ihop VCS med VC genom att ha med Lance igen. Man ser hur Lance var innan, och hur han förstörde sitt och brorsans liv. Berättarteknik? Jättebra. Speciellt med intrigerna som råder: Vic försöker försörja familjen, blir utkickad från armén, börjar smått olagliga jobb, Lance kommer till stan och plötsligt blir det tunga drogaffärer, och värre är det när knarket de stulit inte är skitstövel-befälets, utan drogbaronerna Mendez. De är ungefär lika glada som Sonny Forelli var åt att Tommy tappat bort det knarket.

(Speaking of which, jag gillar sista meningen i VCS. Den meningen - om någonting - binder verkligen ihop storyn i VCS med storyn i VC.

Story? Bra, liknande den i VC.

Uppdragen? Ganska annorlunda. Det är inte längre lika mycket "åk dit. Skjut dem. Skjutsa honom. Åk tillbaka". Å andra sidan finns det ganska många såna uppdrag, så fördelningen är antingen "tråkigt standarduppdrag" eller "kul, ny spelidé" som t.ex när man styr en husrobot för att knäcka ett kassavalv hos drogbaronerna. Andra exempel är när man ska vara livvakt åt Phil Collins både när han anländer till Vice City, under tiden han stannar där och rentav under tiden hans konsert är. Det vet jag inte att man sett i något tidigare GTA-spel, att en IRL-kändis ska beskyddas. :ph34r:

:)

Jag älskar dina långa inlägg som handlar om GTA.

Jag älskar verkligen Lance, jag tycker han har så underbara kommentarer hela tiden, och Philip Michael Thomas är perfekt.

Storyn i VCS är tillsammans med VC GTA-seriens bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liberty City Stories är klart bra, men känns oupdaterat och lite tråkigt. Storyn är heller inget att hänga i julgranen. Hur är Vice City Stories (vi snackar självklart PS2 nu!) är det lika ouppdaterat? Håller storylinen en bra klass? Och vad är uppdaterat i det. Tell me.

EDIT: Förresten, villken grafikmotor använder de?

Titlarna till både Vice City Stories och Liberty City Stories säger sig självt. Man märker att man inte alls tänker komma med så mycket nya uppdateringar eftersom titeln säger Stories, alltså handling. Det betyder att man kommer satsa mest på handlingen och hur det såg ut mellan VC, SA OCH LC åren, vilka karaktärer som gjorde vad tidigare, o.s.v. Satt några nya fordon och andra saker kanske man inte ska räkna lika mycket med som ett kan man säga vanligt GTA-spel, utan här är det mest handlingen som är ny.

Lite tråkigt kan mna ju kanske tycka, men det är mest för dom inbitna GTA-spelarna, för dom som vill fåt ut lite mer info. med mera. Självklart har man kryddat till med lite nya funktioner, men det är väl mest för att sepalren ska ha kul när han spelar det också.

Men den största faktorn till att man i själva verket släppte spelet var ju för att PSP-spelare ska få njuta av ett alldeles eget GTA. Sen att man släpper det vidare till PS2 är väl tror jag för att dom mest inbitna GTA-spelarna spelar det på PS2. Resten som spelar på XBox och PC är ju som vi alla vet inte lika trogna med tanke på att man skickar savefiler och modifierar sönder skiten. Så lång näsa åt dom, trots att dom iofs inte bryr sig.

Storyn till VCS är bra om man vill få ut mer information om alla härliga karaktärer. Men det finns GTA-spel med tyngre stories.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa spelet. Har hört att man kan simma. Bra uppdatering. Värkar väldigt intressant att köpa olika ''affärer'' runt om i staden. Är det värt att köpa? Vad får det för betyg? Ge gärna + och minus. Kan tänka mig att de tär bättre än LCS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa spelet. Har hört att man kan simma. Bra uppdatering. Värkar väldigt intressant att köpa olika ''affärer'' runt om i staden. Är det värt att köpa? Vad får det för betyg? Ge gärna + och minus. Kan tänka mig att de tär bättre än LCS.

Du kan ju alltid kolla min referenslista för att jämföra alla spel. Du kan nog ta bort alla bugg-minus eftersom du kör på PS2, men resten tror jag stämmer. Har ju redan sagt plus och minus samt skillnader i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte var så mycket buggar, vilken plats hade lagt spelet på då?

Svårt att säga, högre än en femteplats iaf. Det slåss om tredje/fjärdeplatserna, men LCS, VCS och SA har olika styrkor. Det kändes mer magiskt att utforska SA såklart, och det är det stora plusset hos SA. Soundtracket är VCSs styrka, och vad som är LCSs styrka är svårt att säga. Jag tyckte det var allmänt väldigt bra, helt enkelt.

Om antalet speltimmar jag lagt ner på spelen skulle räknas som hur bra de var, skulle SA fortfarande komma före VCS. Storyn är så grymt mycket längre i SA också. Svaret blir nog en delad fjärdeplats med SA, tror jag. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att säga, högre än en femteplats iaf. Det slåss om tredje/fjärdeplatserna, men LCS, VCS och SA har olika styrkor. Det kändes mer magiskt att utforska SA såklart, och det är det stora plusset hos SA. Soundtracket är VCSs styrka, och vad som är LCSs styrka är svårt att säga. Jag tyckte det var allmänt väldigt bra, helt enkelt.

Om antalet speltimmar jag lagt ner på spelen skulle räknas som hur bra de var, skulle SA fortfarande komma före VCS. Storyn är så grymt mycket längre i SA också. Svaret blir nog en delad fjärdeplats med SA, tror jag. :unsure:

Okay, då vet jag. Är det värt att köpa spelet..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Definitivt, bara soundtracket är värt mer än 300. (w00t)

Vi hade tänkt samla ihop pengar till en klassresa. Det blev aldrig av, villket jag visste från början. Vi skall nu dela upp pengarna, runt sexhundra spänn. Tror jag tar en resa till Vice City igen. (w00t)

Hur är Vic som karaktär? Hoppas verkligen han inte är lika vek som CJ. Jävla kvinna. (w00t)

EDIT: Villket ''Statssystem'' använder de? Hoppas det inte är samma som i San Andreas där man måste en sjuk tillgång pengar samt tusentals liv på sitt samvete. Inget statssystemi gta är korrekt, men san andreas har det sämsta.

ÄDITH: Kan man se krig mellan gängen? =>

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är Vic som karaktär? Hoppas verkligen han inte är lika vek som CJ. Jävla kvinna. :)

Vic har mer moral än vad CJ har, Vic känns som den mest mänskiliga av alla spelbarakaraktärer i GTA-serien. Hans relation med Lousie, Vance m.m.

EDIT: Villket ''Statssystem'' använder de? Hoppas det inte är samma som i San Andreas där man måste en sjuk tillgång pengar samt tusentals liv på sitt samvete. Inget statssystemi gta är korrekt, men san andreas har det sämsta.
Det finns stats där det står hur många man dödar

ÄDITH: Kan man se krig mellan gängen? =>

Ja, ibland ser man strider mellan två andra gäng, det är roligt när man själv ska köra till ett uppdrag så ser man dom, då är det bara till att köra rakt över dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vic är inte vek, bara dryg. Lite fjantig är han eftersom han inte gillar knark, men mord och rån är helt ok. Han känns opålitlig. Med Tommy visste man sin plats som huvudperson, men i VCS vet man inte riktigt. Vic är missnöjd för det mesta med vad han måste göra, och ärligt talat verkar han lite lat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vic som personlighet så är han som det Henkibojj nämner. Men när man spelar Vic så blir man ibland fruktansvärt orolig, är killen dum i huvet? Han kan inte börja slå tillbaka mot en kille som slår honom, han kan inte sikta på en annan snubbe riktigt nära, och har man tryckt trekant för att vela gå in i en bil och bilen åker däifrån så måste man trycka på alla knappar på kontrollen 20 gånger om för att få Vic att sluta springa efter bilen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där bilproblemet fanns redan i SA och till viss del även VC och LCS. Kontrollerna är utökade sen tidigare, det är ganska många nya fightingkontroller så det är bäst du lär dig dem. I värsta fall är det ju bara att springa därifrån i en sekund för att sen vända sig om?

Men det var absolut inte lika "kraftigt" i dom spelen, jag kommer ihåg att i SA behövde man bara trycka på en annan knapp så sket han i bilen, nu behöver amn verkligen råtrycka för att Vic ska låta bli. Fightingkontrollerna är självklart ett stort plus och är underbara när man väl fått in dom. Men som du säger så är det mer effektivt oftast att bara vända om och sen fortsätta slåss, men det är ju också jobbigt. Eller jobbigt är kanske fel ord, men det ska inte behövas tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...