Jump to content

Ge Kritik på min nya halvfärdiga-låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

vill inte att fler trådar ska stängas för dom spårar ut totalt, så låt denna va om detta den är om :)

ja, på min förra låt så va det mkt klagomål.. brydde mig inte så mkt för det va min första låt ja spela in..

men jag tog åt mig av sakerna från vissa och hoppas ja förbättrat lite iaf!!

tänk på detta innan du kritiserar:

*DÅLIG MIC! därav kvalitén på rösten försämras, och jag kan inte ta i med rösten så mkt som jag egentligen ville!

*Beaten är inte min, tagit från någon sida bara..

*LÅTEN är INTE en färdig produkt och inspelad rätt snabbt så där kan va lite ringrostigt flow där och var..

detta tänkte jag på:

*Ny beat som inte va så "dr.Dre"

*Ny text med bättre innehåll och syfte (hoppas jag?)

*försöker hitta mitt flow fortfarande, och tycker ja lyckats bättre nu

*bara gjort denna versen för att se vad den får för kritik innan ja gör hela klar!

*tagit bort Echo och gjort allt jag kunnat för att min röst inte ska scorra så mkt!

hoppas denna uppskattas mer än den andra!

TÄNK PÅ ATT Denna har ja skrivit på 1 dag,beaten hitta jag igårkväll..

och att jag är NYBÖRJARE, vissa fattar inte vad det är..

http://www.speedyshare.com/319719435.html

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Texten är rätt skön. Flowet var okej. Men skippa "Eyy yoo" i början och sånt. Passar inte din röst riktigt. Jag vet att din mic är kass men endå, du viskar nästan imellanåt. Försök rappa mer "sneaky" typ som Snoop eller så. Då låter det skönt istället för som du viskar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Texten är rätt skön. Flowet var okej. Men skippa "Eyy yoo" i början och sånt. Passar inte din röst riktigt. Jag vet att din mic är kass men endå, du viskar nästan imellanåt. Försök rappa mer "sneaky" typ som Snoop eller så. Då låter det skönt istället för som du viskar. ^_^

hehe, tackar :wub: ska skippa det i början med :wub:

fatta inte vad du menar med sneaky :P

detta är det bra med kritik, du sa saker ja inte ens själv lagt märke till förrens du sa det :) TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre beat, viska ej, men en sak som e lite dålig, du verkar ha problem med att andas snabbt, det är det som e svårt då du ej är 100 % engelskspråkig.

Försökt att få in en refreng så du kan komma tillbaka till tempot, ta det inte för snabbt.

Annars mycket bättre än förra.

Prova nu ta ett känt beat, från en känd rap låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte den var bättre än den förra även fast den är halvfärdig. Kul att se att du förbättrats. Det ända jag tycker du bör förändra fort är vad tommy sade:

en sak som e lite dålig, du verkar ha problem med att andas snabbt, det är det som e svårt då du ej är 100 % engelskspråkig.

T.ex "I wanna thank the loh'...", det låter inte bra. :/ Men även ditt flow är förbättrat sedan förra, precis som du sa. Aja det löser sig nog, lycka till. Keep doin ya thang.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte den var bättre än den förra även fast den är halvfärdig. Kul att se att du förbättrats. Det ända jag tycker du bör förändra fort är vad tommy sade:

T.ex "I wanna thank the loh'...", det låter inte bra. :/ Men även ditt flow är förbättrat sedan förra, precis som du sa. Aja det löser sig nog, lycka till. Keep doin ya thang.

haha, känns najs detta ju!! så mkt mer possitiva saker ! och mkt mer bättre mer noggrann kritik!! ja ska inköpa en mkt bättre mic än den jag har!

så kvalitén kommer bli bättre (äntligen :ermm: )

och sen så ska jag börja öva mer på mitt uttal! jag vet faktiskt inte vad som hänt, i 9an, som är ca 2 år sen, så hade jag perfekt uttal i engelska, men sen så vet jag inte vad som hänt faktiskt?! men ska lätt börja öva mkt mkt mkt mer nu när ja får mic snart..

skönt att ni tyckte denna var bättre för det bevisar att jag kunde göra bättre som jag sa :(

och jag ska göra ännu bättre på färdig produkten såfort mikrofonen är här.. om 1-2 veckor..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om detta är din andra låt, så tror jag faktiskt det blir bättre om du börjar att rappa på svenska först, så att du känner dig säker på vad du gör. Det är lättare att rappa/sjunga på sitt eget språk, och när du känner att du kan det bra så kan du pröva på ett annat språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om detta är din andra låt, så tror jag faktiskt det blir bättre om du börjar att rappa på svenska först, så att du känner dig säker på vad du gör. Det är lättare att rappa/sjunga på sitt eget språk, och när du känner att du kan det bra så kan du pröva på ett annat språk.

Skulle också vilja höra dig rappa på svenska. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hahah, fan vad mkt positivt med denna låten!

jag har testat på svenska, men diggar inte riktigt det.. kan försöka lite mer sen kanske när ja fixat mic..

men en sak ang. mic, behöver någon som kan sånt där!

jag har 500:- totalt att spendera, och med rätt inställning hittar man lätt en bra mic för det..

men så på en sida där jag fick syn på en mic jag ville ha, så fråga jag dom om de passa till datorer, så sa han att jag Måste ha en Preamp om ja ska koppla till dator, och bara en preamp kostar 1000:-!!!!!!!

han sa att ljudet blir väldigt dåligt annars.. är det han som överdriver eller måste man verkligen ha sån? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För 500kr kommer man inte så himla långt om du vill ha en bra mic.

ADK A51e är en som jag tipsar om, alla som jag känner som rappar han sån mic och den kostar runt 1000kr bra mic för lite pengar.

joo, det är en sån jag vill ha. sån modell iaf.. men ja hittar ingenstans.. och vill absolut högst ge 1000 för den såfall..

nån som vet var man kan hitta sån Billigt!? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

den va fan billig där på musikborsen.se!! 999:-!!

funderar på denna, måste fixa 500 till bara! men förvänta inte er full versionen bara förrens jag inköpt en ny mic :(

haha, tycker en sak e kul på denna sidan! :ermm:

där e 159 st som har kollat inne på tråden, och jag antar att dom flesta har laddat ner låten, och det är bara 17inlägg totalt(18 med detta), varav några av oss skrivit fler än 2 ggr (w00t)

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...