Jump to content

Långsamt med torrents :o


Xennah
 Share

Recommended Posts

Som sagt så går det vääldigt långsamt på alla torrents. Runt 30 kB/s fast har 8mbit. Och ganska många som seedar.

Men när jag laddar ner en vanlig fil från internet så går det runt 1 MB/s . Har haft 0.25 mbit innan, är det nån port eller dylikt man ska öppna eller? :s

Vet inte om detta klassas som warez eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt så går det vääldigt långsamt på alla torrents. Runt 30 kB/s fast har 8mbit. Och ganska många som seedar.

Men när jag laddar ner en vanlig fil från internet så går det runt 1 MB/s . Har haft 0.25 mbit innan, är det nån port eller dylikt man ska öppna eller? :s

Vet inte om detta klassas som warez eller inte.

Nej självklart är det inte warez, du tankar väl bara speldemos och dylikt? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns flera möjligheter.

1. Du har en seg torrent. Prova ladda hem t.ex. OpenOffice via torrent, från deras sida. Det är den snabbaste torrenten jag har tankat någonsin, då gick det på 2,4mb/s så du ska nog kunna maxa din anslutning med den.

2. Du har en router med stängda portar som någon sa. Kolla portforward.com.

3. Du har en ISP med shaping på P2P-protokoll. Aktivera kryptering i uTorrent och se om det gör skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heho, hade visst begränsat uppladdningshastigheten. Måste ändrat av sig själv O.o. Ändrade till 0 från 5 och så speedade det upp =), Tack för hjälpen alla.

Ändra till 10kb/s annars, kör jag med ibland när jag är så sniken och inte vill seeda (när jag tankar från publictrackers) och då stryps inte nedladdningshastigheten på samma sak som vid 5kb/s. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar troden nu om det går bra. Medans vi pratar om Torrent Program här. Så undrar jag hur man seedar använder Bitlord 1.1 och när min laddning är klar av det jag laddar ner. Så höger klickar jag på torrent namnet och ändrar till seeda. Och det verkar som inget händer hur ska jag gör det. Är ej bra på sånt där

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar troden nu om det går bra. Medans vi pratar om Torrent Program här. Så undrar jag hur man seedar använder Bitlord 1.1 och när min laddning är klar av det jag laddar ner. Så höger klickar jag på torrent namnet och ändrar till seeda. Och det verkar som inget händer hur ska jag gör det. Är ej bra på sånt där

Det kan bero på att det inte är någon annan som laddar ner torrenten. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...