Jump to content

Lite ny info från tyskland


Pubisboy
 Share

Recommended Posts

-There will be several different animation sets for breaking into a car, so far we know one of them includes Niko breaking the glass of the window with his elbow, then starting the car using the injection cables. We know there probably isn't a lot of different other ways Niko can do this, but we suspect it will involve dynamic animations, and for instance Niko sometimes becoming suspicious in the middle of hotwiring a car, looking around to see if anyone suspects what he's doing, then continuing. Rockstar previously said they want the animations to look less "canned", so this would fit well with that goal.

-According to the article, Rockstar are using less non-realistic elements than previous GTA games, such as arrows and markers assisting and indicating things to the player. We already know the in-game mobile phone will play a big part in replacing some of these things, so perhaps we might see other helpful gadgets such a GPS system, though that is just speculation.

-One of the ideas going into development is to give every street in the game a name, which could be displayed on-screen when you enter it by foot or car. This feature is yet to be decided on, along with the previously revealed information piece about Rockstar still deciding whether the entire city will be accessible from the start, or if different areas will be inaccessible by way of cordoning off bridges and such.

-When R*'s Dan Houser was asked about the differences between the Xbox 360 and PS3 versions, he replied saying that it is their goal to have none, and that there are no platform preferences, both are difficult to develop on. For now, we take this as to have nothing to do with the extra downloadable content.

Speaking of which, he further says that they're not sure what exactly will be offered through additional content downloads. He says that maybe some things will be free, and others offered at a price.

________

hinner inte översätta till svenska nu, men det gör säker nån annan duktig nisse snart.

KÄLLA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-There will be several different animation sets for breaking into a car, so far we know one of them includes Niko breaking the glass of the window with his elbow, then starting the car using the injection cables. We know there probably isn't a lot of different other ways Niko can do this, but we suspect it will involve dynamic animations, and for instance Niko sometimes becoming suspicious in the middle of hotwiring a car, looking around to see if anyone suspects what he's doing, then continuing. Rockstar previously said they want the animations to look less "canned", so this would fit well with that goal.

Gah, vad jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, vad jobbigt.

O rly.

*Niko shoot man, Niko run*

*Cop see Niko shoot man, cop angry, runs after Niko*

*Niko see car, Niko dont want to talk with cop, Niko wanna drive car away from cop*

*Niko trys to start the car using the injection cables*

*Cop runs closer to Niko*

*Niko become suspicious in the middle of hotwiring a car and looks around to see if anyone suspects about what he r doing*

*BUSTED*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Det kommer att vara ett antal olika animationer när man gör inbrott i en bil, än så länge vet vi att han kan göra inbrott i bilen genom att krossa glaset med sin armbåge och tjuvkoppla bilen. Det är förmodligen även det enda sättet, men Niko tittar sig även försiktigt omkring då han tjuvkopplar så att ingen ser honom, och fortsätter sedan om ingen ser honom. Folk kanske kommer att anmäla brott i GTA IV?

- Enligt GamePro använder Rockstar mindre orealistiska faktorer i GTA IV än i tidigare GTA-spel, i stil med pilar och markeringar som visar dig som spelare var saker finns. Dessa funktioner kommer antagligen mobilen att avhjälpa, GPS-system och liknande kan komma på tal, men det är bara en ren spekulation.

- Rockstar utvecklar nu så att att gator i spelet eventuell får ett eget namn, som syns då du går in eller ut ur en bil. Rockstar har dock inte bestämt sig om man ska ha tillgång att använda hela New York i början, eller om vissa broar är stängda tills man gjort vissa uppdrag - precis som i tidigare spel.

- Kommer inte att vara någon större skillnad mellan Xbox306-versionen och PS3-versionen, bortsätt från det extramaterial som kommer finnas att ladda ner, säger Dan Houser.

Från GTAnytt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara kewl om polisen regareade lite mer realistiskt. Till exempel om de jagade en för fortkörning eller något annat småkrafs så skulle de inte försöka preja en utan bara ligga bakom en med sirenerna på och om man stannade först efter ett litet tag så skulle de vara riktigt misstänksama och liksom lägga sig över bildörrarna med pistolerna riktade mot ens egen bild och: PUT YOUR HAND ON THE HEAD AND GET OUT OF THE CAR, SLOWLY!

Mysigt värre i äkta filmstil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt men realistiskt.

I want my GTA like I want my coffee - in a plastic cup.

Ska man inte behöva knyta skosnören också, så man slipper halka, resa sig up, gnida hakan och se efter om någon suspectar något?

Jäkla daltande, sen när är GTA realistiskt?

(HÖHÖ, NU... LOL!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I want my GTA like I want my coffee - in a plastic cup.

Ska man inte behöva knyta skosnören också, så man slipper halka, resa sig up, gnida hakan och se efter om någon suspectar något?

Jäkla daltande, sen när är GTA realistiskt?

(HÖHÖ, NU... LOL!!!)

Varför man har börjat göra det realistiskt är för att efterfrågan finns och även möjligheten. Tidigare hade man inte samma resurser till att animera i den utsträckningen som man har idag.

Vore ballt med skosnären imo, skulle köpa skor med karborre då, eller sandaler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, om R* nu lägger in animationer så kommer det självklart att anpassas efter situationen du befinner dig i.

Dessutom vore det mäkta korkat att försöka tjuvkoppla en låst bil som står på gatan när man har polisen några meter bakom sig. Är det bara jag som fortfarande drar ut folket ut bilarna, det vill säga kapar den rakt av?

Tycker att realisitknivån R* hittils, efter informationen som getts ut, verkar vara riktigt bra.

Mera! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ganska coolt, men det kommer inte funka för dummare spelare.

"Jag bryter upp den här bilen, mitt på dagen, vid polisstationen, men vänta. Innan jag tjuvkopplar bilen är det nog bäst att jag tittar mig omkring lite, fallifall den där samlingen poliser därborta har fått syn på mig. o.O

Så sitter 12 åringen som spelar där och skriker.

"Sluta titta runt jävla cp n00b bög jävel!" (Några saker dagens 12åringar troligtvis kan höras skrika)

Och så har vi spelare som faktiskt fyllt 18, där animationen passar in med spelstilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ganska coolt, men det kommer inte funka för dummare spelare.

"Jag bryter upp den här bilen, mitt på dagen, vid polisstationen, men vänta. Innan jag tjuvkopplar bilen är det nog bäst att jag tittar mig omkring lite, fallifall den där samlingen poliser därborta har fått syn på mig. o.O

Så sitter 12 åringen som spelar där och skriker.

"Sluta titta runt jävla cp n00b bög jävel!" (Några saker dagens 12åringar troligtvis kan höras skrika)

Och så har vi spelare som faktiskt fyllt 18, där animationen passar in med spelstilen.

Precis mina tankar. Själv tycker jag att det är dags att GTA blir lite mer realistiskt, blir ju så mycket roligare. ^^

-----

Halloj forumet btw, ny här. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åka fast för fortkörning, hmm nej helst inte för min del. Men gärna smartare poliser vid allvarligare/grovare brott, som verkligen försöker preja sönder bilen. (halvt misslyckat försök vi såg i SA)

OT: MrNoNja, Välkommen

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...