Jump to content

IRQL_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL


Mark
 Share

Recommended Posts

Som sagt, när jag ska logga in på någon av mina karaktärer i WoW, så kommer jag förbi laddningsbilden men sen dör datorn, eller så dyker ett bluescreen upp. Se trådnamnet.

Jag har uppdaterat drivrutinerna, funkar ändå inte. Har testat köra med de gamla drivrutinerna, funkar inte. Har rensat lite i hårddiskarna, funkar inte. Har rensat fläkten, funkar inte. Har sökt efter virus, inga virus hittade...etc etc..

Jag tror att det kan bero på grafikkortet, så jag ska testa sätta i ett nytt/gammalt grafikkort och se vad som händer. Observera att problemen endast dyker upp när jag ska spela WoW.

Har sökt igenom hela internet efter svar på mina frågor, men ingenting hjälper, så jag vänder mig till er :mellow:

Hjälp, tack.

Marky.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ominstallera WoW? Been there, done that, hjälpte ej.

Juster, sidan du visade mig stod det något om att om man har 2 st RAM"sticks" så kan man testa att ta ut ena och se om det funkar. Ska göra det NU!

EDIT: Funkade ej :mellow:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Sometimes that error can signal bad RAM. Is your 1 Gig of RAM all in one stick or is it two or more? If it's only one stick, try downloading Memtest86+ to check your ram"

Tog du ut båda ram minnena? eller bara en? Såfall prova ta ut den andra. Eller så är det bara att prova.

http://www.memtest.org/#downiso som den där snubben sa.

Har 2 st 512mb ram minnen. Om jag tar ut båda har jag 0 :mellow:. Ska testa memtest och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en konflikt mellan moderkortet/ramet. Testa att köra med en sticka åt gånget, och döm ut det som jävlas.

Funkar inte..

..nåja, ska testa att formatera om datorn när jag har tid, ska se om det hjälper. Annars köper jag ändå en ny dator till sommaren :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar inte..

..nåja, ska testa att formatera om datorn när jag har tid, ska se om det hjälper. Annars köper jag ändå en ny dator till sommaren :mellow:

Okej.

Det har något att göra med moderkortet isåfall. 100% säker. Att köpa nytt kanske verkar onödigt, om du ändå ska byta upp dig i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...