Jump to content

VC-MP Stuntserver


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Jag har under dagen knopat ihop en stuntserver med hjälp av Brulla ifrån GTAStunting.com som vi på gtasajten kan använda om vi vill åka runt och stunta med varandra. Att vara flera stycken som åker runt kan vara roligt och man kan lära varandra av sina egna tips och trix.

Till en början behövs det VC-MP 0.3x Client som vi ska tacka http://www.vicecitymultiplayer.com/ för.

Efter du har laddat hem den så installerar du det i samma mapp som du har installerat Vice City i. Vid start av programmet första gången kommer du behöva söka upp Vice City .exe filen. Du kommer även bli tillfrågad att leta upp Liberty City .exe filen, men det är inte ett måste för dig som inte har det.

Sen är det bara att du letar upp Gtasajtens server i listan över internetservrar. Den kommer kanske inte alltid vara till hands men om du/ni vill ha den uppe vid ett speciellt tillfälle är det bara att du/ni kontaktar mig. Men om det visas ett intresse för detta kommer servern vara uppe allt oftare.

Det har blivit lite ändringar för stunden då min server inte fungerar som den ska. Under tiden har JSHC hand om Gtasajtens stuntserver. Se till att ladda hem version 0.3 (Nope, det är inte samma som 0.3x). Version 0.3

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har varit i fritidsstugan hela dagen, så har inte lirat så mycket..

..lirade nyss dock med en brasilian på en annan server. Han visade mig lite stuntspots, var riktigt roligt :ph34r:

(Jag är CountMark)

EDIT: Hoppsan, råkade visst bli 2 bilder. Ska bara vara en :P

EDIT2: Fan vad roligt vi hade inne på GTAsajtens stuntserver. Jag, Kebab och Lajnux försökte göra ett stunt, jag och Kebab klarade det :)

post-4374-1176046206_thumb.jpg

post-4374-1176046220_thumb.jpg

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr fungerar inte min server atm, men jag har skickat config.ini till JSHC så han har hand om servern just nu. Saken är den att dom som vill spela på den måste ladda hem version 0.3 (det var 0.3x) som användes förut. Om man inte gör det kommer man få ett meddelande där det står "INCORRECT VERSION" när du försöker connecta till servern.

Edit: Det var det som nyss hände dig Marky.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...