Jump to content

Geforce 6800GT Problem.


Nerheden
 Share

Recommended Posts

Tja. Vi sitter här på lan och en polares grafikkort har totalt slutat funkat.

"Tjena. När jag startar datorn så blinkar strömindikatorn på grafikkortet till en gång. Sedan händer inget alls. Datorn startar om med 4.5 sekunders mellanrum. strömsladden (6pin 12v) ger ström på alla pins. Mycket sällan så funkar hela paketet. Det känns som glapp nånstans men jag vet ej. när man väl har fått igång den så är den inte känslig, så glappteorin funkar kanske inte där(dessutom så blinkar ju faktiskt lampan). Jag är inte någon hårdvarusnubbe så jag står handlös. Tacksam för snabbt svar."

Redigerad av Nerheden
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafikkortet kan ha dött. Mitt gamla ATi dog snabbt som satan. Det ännu tråkigare för mig var att butiken jag köpt det ifrån hade upphört att existera.

Huahuahuahe, så svårt var det väl inte att förstå eller Siana lille?

Jag sa aldrig att jag inte förstod det, men varför i allsin dar skrev skribb sådär kryptiskt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa aldrig att jag inte förstod det, men varför i allsin dar skrev skribb sådär kryptiskt? :D

Jag trodde jag skrev hyfsat normalt jag. Det enda felet var att jag råkade skriva "dock" istället för "dog". Ska åtgärda det nu.

Edit: Right, hade skrivit "butik" istället för "butiken". Så blir det om man inte korrläser :lol:

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svensklärare, btw

Nu gick vi lite off-topic men...

Jag är bara lite före min tid: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1629&a=578047 ;D

I finlandssvenskan har former som svenskalärare, svenskaprov länge varit fullt brukliga. Nu erkänns just dessa också i den alldeles nya, trettonde upplagan av Svenska Akademiens ordlista, om än som vardagliga.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade typ sånt här problem förut. Hade haft min ATi Radeon 9600 PRO i typ en månad. Sen så skulle jag starta NFS: MW (Hade kört det utan problem innan) så blev min skärm typ konstig. Det var en massa färglinjer och så över hela skärmen när man startade det. Och sen några sekunder senare så slocknade den helt. Jag prövade om den funka i farsans data, men nej, skärmen blev svart direkt. Så då köpte man bara ett nytt graffekort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...