Jump to content

Ny dator.


Eudoros
 Share

Recommended Posts

Ja precis, till sommaren har nog även jag som vissa andra skrapat ihop en del pengar. Och då hade jag tänkt skaffa en ny dator.

Och jag vill inte alls ha någon "über-pwnz0r" dator, utan jag nöjjer mig gärna med en som man klarar av att spela morgondagens spel och liknande på relativt snyggt, jag kräver absolut inte att man ska kunna maxxa Oblivion eller liknande. En, ja, "duglig" data kan man säga - som ändå ska gå att spela på. :) Och det ska vara billigt... Då jag inte vill slösa bort en smärre förmögenhet.

Iallafall, HÄR är vad jag funderat på och plockat ihop hittills. Duger det? Fattas det något? Vet ni någon del som är minst lika bra men billigare? skriv! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iallafall, HÄR är vad jag funderat på och plockat ihop hittills. Duger det? Fattas det något? Vet ni någon del som är minst lika bra men billigare? skriv! B)

Min kompis har det där chassit. Visst, det var snyggt första gången man såg det, och det är lätt och bära och så...

Numera tycker jag att det är fult som stryk och sen låter det förjävligt också. Nu ska jag inte skylla chassit på det, men jag kan ändå inte rekommendera det...

Sen låter det förjävla dumt att köpa med gröna ljusrör till ett chassi som redan lyser blått... Om du hade planerat att ta bort det blåa så får du även palla dig till att köpa nya fläktar för det är dom som lyser. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eudoros, undvik NorthQ. Låg kvalité på grejerna.

Jag tycker att du ska ta denna istället. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308622

I see. Ska titta upp det, tack så mycket. :)

Min kompis har det där chassit. Visst, det var snyggt första gången man såg det, och det är lätt och bära och så...

Numera tycker jag att det är fult som stryk och sen låter det förjävligt också. Nu ska jag inte skylla chassit på det, men jag kan ändå inte rekommendera det...

Sen låter det förjävla dumt att köpa med gröna ljusrör till ett chassi som redan lyser blått... Om du hade planerat att ta bort det blåa så får du även palla dig till att köpa nya fläktar för det är dom som lyser. >_<

Chassits utseende bryr jag mig inte ett smack om, då jag är en sån som nöjer sig med att datan itself funkar bra. :)

Och det där med ljusrör har du rätt i, ingenting jag ska ha med när jag väl köper den.

Vart går smärtgränsen?

Hmm... skulle inte så gärna vilja överstiga ~ 8 000 iaf. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chassits utseende bryr jag mig inte ett smack om, då jag är en sån som nöjer sig med att datan itself funkar bra. :)

Och det där med ljusrör har du rätt i, ingenting jag ska ha med när jag väl köper den.

Då kan du ju lika gärna köpa ett bra chassi för nästan samma summa pengar (ehrm... 200 kr mer) som dessutom är både snyggt och inte högljutt. Tips: Antec Solo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis har det där chassit. Visst, det var snyggt första gången man såg det, och det är lätt och bära och så...

Numera tycker jag att det är fult som stryk och sen låter det förjävligt också. Nu ska jag inte skylla chassit på det, men jag kan ändå inte rekommendera det...

Sen låter det förjävla dumt att köpa med gröna ljusrör till ett chassi som redan lyser blått... Om du hade planerat att ta bort det blåa så får du även palla dig till att köpa nya fläktar för det är dom som lyser. :o

Du sa det! Hadde ett sånt chassi förut, Jag lovar att du kommer att tröttna och tycka det är fult efter en vecka!

Redigerad av Puslakan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Då kan du ju lika gärna köpa ett bra chassi för nästan samma summa pengar (ehrm... 200 kr mer) som dessutom är både snyggt och inte högljutt. Tips: Antec Solo

Jag vill ju inte ha något dyrare, då jag inte tycker det jag har valt är fult, och fö. så bryr jag mig, som sagt, inte om det är fult eller inte... ;)

Du sa det! Hadde ett sånt chassi förut, Jag lovar att du kommer att tröttna och tycka det är fult efter en vecka!

Men sweet Jesus mother of god in the heaven of heavens! Jag behöver inte alls ha något jäääättefint chassi... ;)

Edit: Amen broder Lajnux, Amen.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ju inte ha något dyrare, då jag inte tycker det jag har valt är fult, och fö. så bryr jag mig, som sagt, inte om det är fult eller inte... :)

Men sweet Jesus mother of god in the heaven of heavens! Jag behöver inte alls ha något jäääättefint chassi... (w00t)

Edit: Amen broder Lajnux, Amen.

Men vafan... Det jag menar är att du betalar för skit. Chassit är inte bra helt enkelt. Om du nu verkligen inte vill gå högre i pris (Tro mig, det är värt dom där 200 kronorna), så kan jag rekommendera ett chassi som är helt klart bättre, på alla sätt och vis.

Det kostar 20 spänn mer och heter Cooler Master Centurion 534

Det finns även i silver om du vill ha det.

Jag tjatar om chassit eftersom jag helt enkelt inte tycker att man ska köpa dåliga grejer.

Det är pricis som om du går i en affär och ska köpa en banan. Du hittar 2 bananer, båda kostar lika mycket men den ena är rutten. Vilken tar du?

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan... Det jag menar är att du betalar för skit. Chassit är inte bra helt enkelt. Om du nu verkligen inte vill gå högre i pris (Tro mig, det är värt dom där 200 kronorna), så kan jag rekommendera ett chassi som är helt klart bättre, på alla sätt och vis.

Det kostar 20 spänn mer och heter Cooler Master Centurion 534

Det finns även i silver om du vill ha det.

Jag tjatar om chassit eftersom jag helt enkelt inte tycker att man ska köpa dåliga grejer.

Det är pricis som om du går i en affär och ska köpa en banan. Du hittar 2 bananer, båda kostar lika mycket men den ena är rutten. Vilken tar du?

Men bleh. Aja, får se hur jag gör med chassit då. Just nu står det och väger mellan flera olika...

Och jag gillar inte banan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...