Jump to content

Gta:vcs... äntligen på ps2!


The Balla
 Share

Recommended Posts

Hej på er alla idag kom gta vice city stories ner i min brevlåda runt 11 tiden, men olyckligtvis var ja ju i skolan då:) men när jag kom hem öppnade det och spelade det, ja det va nästan så man fick en tår i ögat av att få återvända till staden som man en gång i tiden kallade för "sitt andra hem"

visst det kan ju inte gå upp mot sanandreas, men ändå det är vackert:D >_< så hur går det för er med det då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig går det inte alls.. Sitter och är arg för att discshop gjorde fel. Man hade vart på ICA och hämtat paketet och sätter sig vid ps2an för att njuta. Öppnar paketet och jo va fen ligger i där jo ett Vice City platinum edition Vej >_<

Hade inte blivit speciellt glad om det hände/händer mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv köpte jag det efter förgandsbokning på premiärdagen för 550 spänn. Min PSP-firmware stämde inte överens och jag vägrade uppgradera, så jag fick vänta tills developers fixat ett trick för det. Det dröjde en vecka innan jag fick igång spelet, och då hade Elgiganten sänkt priset till 399 spänn :'(

Väl när jag satte igång det blev det inte stopp på det på ett långt tag :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det idag på Sci/Fi Mässan i Malmö. :lol:

Grand Theft Auto: Vice City Stories (PS2)

Roligt spel, precis som alla GTA spelen. Men definitivt inte det bästa. Det slår inte GTAIII, Vice City eller San Andreas.

Det är trevligt att vara tillbaka i Vice City igen med den underbara 80-tals musiken, träffa alla gammla karaktärer. Och huvudkaraktären är den här gången nästan lika djup som C.J (San Andreas).

Men styrningen på bilarna är jättejobbig. Bilarna sladdar totalt ur kontroll när man kommer upp i höga hastigheter och ska svänga. Bilen börjar vaja tills man förlorar kontrollen. Verklighets troget visseligen men inte så kul. Motercyckel kontrollen är därimot lika bra som alltid. Kamerna är lite för mjuk men funkar.

Uppdragen är förkorta men det beror på att detta är en portning från PSP där uppdragen gjordes korta för att man skulle kunna spela 10 min på bussen. Inga av uppdragen ska vara längre än 10-15 min och det är rätt tråkigt.

Musiken är, som jag sa, underbar som vanligt men huvudmusiken är lite dåligt vald tycker jag. (Den som spelas när man klara uppdrag osv)

I slutändan, man märker att det inte är det vanliga Rockstar teamet som gjort spelet, lite saker och känsla är lite off. Men ett väldigt kul och underhållande GTA spel ändå. Bara inte lika bra som orginalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju just det de har gjort också, gjort spelet till PS2. <_<

Jag tror tk menade om de utvecklade spelet för PS2. Det utvecklades för PSP för att kunna spelas medans man väntar på bussen eller liknande så uppdragen blir sällan längre än 10 minuter och billkontrollen är aldeles för sladdrig så man förlorar kontrollen på bilen och börjar snurra runt. Liksom vissa delar när man slåss som blir lite virriga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är spelet jämfört med PSP versionen?

För att svara på den frågan måste man ha köpt båda versionerna, och det tror jag ingen är slösaktig nog att göra. Men R* säger att skillnader finns, bland annat att PS2 har fler egna sidemissions och att grafiken är förbättrad. Mer vet man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...