Jump to content

Manhunt 2


LunCh
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Postal 2 är blodigt på sa att man kan slå av huvuden med en spade, skjuta det till slamsor med hagelbössa etc. I Manhunt är det våldsamma 'avrättningar'. Du kan t.ex. smyga fram till någon och kväva personen med en plastpåse, dra till han i skallen med ett basebollträ eller skjuta han i bakhuvudet och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Postal 2 är blodigt på sa att man kan slå av huvuden med en spade, skjuta det till slamsor med hagelbössa etc. I Manhunt är det våldsamma 'avrättningar'. Du kan t.ex. smyga fram till någon och kväva personen med en plastpåse, dra till han i skallen med ett basebollträ eller skjuta han i bakhuvudet och så.

Jag tycker endå inte att man ser så mkt blod i postal, så länge man inte sparkar in ett lik i ett litet rum å börjar skjuta våldsamt så att det 5 min senare är blod blod överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Förresten... Iomed att Manhunt 2 kommer till Wii så kanske man kan göra lite sköna slakta-en-ond-snubbe-moves istället för att bara gå fram och med rätt timeing klicka på en knapp :P

Tänkte också det. Man kunde få hålla in en knapp och flytta kontrollen på olika sätt för olika avrättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Spelet har tydligen blivit förbjudet i England enligt aftonbladets webb tv. Spelet anses vara för sadistiskt för att lämpa sig för vuxna så väl som för barn.

Detta är än en gång ett bevis på att film och spel inte klassas på samma sätt när det gäller censur av våld. Tv spel möts alltid av en hårdare censur än vad filmer gör vilket gör mig förbannad. Vad är det som gör en film mindre "farlig" än ett spel?

Vad kommer detta betyda för övriga länder, och försäljningen av spelet? Det kommer säkerligen gå att beställa på nätet men detta kanske kommer sätta en del käppar i hjulet för försäljningen i Sverige.

Källa:Aftonbladet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle precis berätta det!

Löjligt, blir irriteradpå såna där storebrors fasoner!

Ja, sätt 18 år på det, men vuxna människor skall fortfarande få lov att se och spela vad de vill! Ingen låsaspappa skall godkänna vad jag får och inte får spela och se!

Edit: Filmen med avbitatången, hittar den inte?!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...