Jump to content

Härliga sångröster


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Wörd.

Rob Halford, Phil Anselmo, Tobias Sammet.

Lägger till:

Jason Newsted - Metallica... kanske inte bästa... med hårdaste

Sebastian Bach - Skid row... Så jävla underbara skrik han gör i 18 and life. måste lyssna på den nu...

David Coverdale - Whitesnake.....

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ian "Lemmy" Kilmister, Motörhead, finns inget roligare än Lemmys grova whiskeyröst med deras överdrivna musik

Thomas Adolphson/Anders Falk, egentligen inget vidare, men den passar bra med den smådystra och allvarliga musiken

Marian Gold eller Hartwig Schierbaum, sångaren i Alphaville, grymt bra, och sjukt underskattad

Bon Scott :huh:

Peter Bellotte han är rätt okänd men har en låt i GTA3 (Flashback FM) och två i Scarface

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sångaren i DLK

Sångaren i Rush

Björn Rosenströms röst är skön på ett vis.

Pastor Fahlbergs röst är den enda som kan passa i TKUs sinnesvridna lyriker.

The Doors (speciellt i Hideaway)

SOADs sångare

Håkan Hellström (på nått vis så låter den "skönt")

Lars Winnerbäcks låter erfaren och medvetande.

Dessa var som jag kom på sådär spontant

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att Nordman har en riktigt fin röst och även riktigt bra texter :)

Nordman skriver väl inte egna texter? I alla fall inte vad jag har hört... Men det kanske bara är vissa som han inte skrivit...? >_< Har ingen aning faktiskt... Men bryr mig inte direkt heller, då det inte är något jag lyssnar på.. ;)

Angående det där om GTAsajten Song Contest så ska det bli kul att se vem som vinner den här gången! :D Lite fler mottävlande nu! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eric Idle från Monty Python. En av världens bästa komiker och grym låtskrivare. Skönare sångröst får man leta efter. :lol:

Anthony Kiedis i Red Hot Chili Peppers. Älskar hans sångröst, särskilt i RHCPs lugnare låtar.

Bob Dylan. Behöver jag verkligen skriva någon kommentar? Nej.

Freddy Mercury från Queen. Helt enkelt en härlig röst. Hur fasen kunde han sjunga så ljust?

Kurt Cobain från Nirvana. Nja, grym på att sjunga var han egentligen inte, men jag är ändå helt fast i hans småmumlande röst.

Robert Plant från Led Zeppelin. Går den att inte älska? Allt från skönt skrikande till mjuk och lugn.

Axl Rose från Guns n' Roses. En speciell röst, det gillar jag. Numer känns den dock inte på topp, men på storhetstiden var han bäst.

Tog bara några ur huvudet, säkert glömt flertalet som jag skulle nämt om jag kommit ihåg dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eric Idle från Monty Python. En av världens bästa komiker och grym låtskrivare. Skönare sångröst får man leta efter. :angry:

Anthony Kiedis i Red Hot Chili Peppers. Älskar hans sångröst, särskilt i RHCPs lugnare låtar.

Bob Dylan. Behöver jag verkligen skriva någon kommentar? Nej.

Freddy Mercury från Queen. Helt enkelt en härlig röst. Hur fasen kunde han sjunga så ljust?

Kurt Cobain från Nirvana. Nja, grym på att sjunga var han egentligen inte, men jag är ändå helt fast i hans småmumlande röst.

Robert Plant från Led Zeppelin. Går den att inte älska? Allt från skönt skrikande till mjuk och lugn.

Axl Rose från Guns n' Roses. En speciell röst, det gillar jag. Numer känns den dock inte på topp, men på storhetstiden var han bäst.

Tog bara några ur huvudet, säkert glömt flertalet som jag skulle nämt om jag kommit ihåg dom.

Ser alla de där och tänker:

Precis.

You said it sister.post-10893-1169941675_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Chris Cornell - Soundgarden/Audioslave/Solo

Zack de la Rocha - Rage Against The Machine

Anthony Kiedis - Red Hot Chili Peppers

Jason Diakité - Han är mer känd som Timbuktu.

Martin Westerstrand - LOK/Rallypack/Lillasyster

Prince Roger Nelson - The artist formally known as Prince osv osv.. En miljon namn typ.. Men Prince är ju det rätta.

Var nog de alla. Riktigt sköna röster hela bunten men mina två favoriter är nog Chris och Zack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...