Jump to content

Är spelet värt 2000?


chosen_one
 Share

Recommended Posts

Hej jag har suktat efter gta: vcs länge,antagligen eftersom gta vice city är det bästa spelet

genom tiderna enligt mig. :rolleyes:

men nu när jag såg den här filmen så fick jag nog 7-8 orgasmer på raken.

http://youtube.com/watch?v=hnn_yr_PYt0

nu är det så att jag inte har en psp utan jag måste alltså köpa en bara för det här spelet.

jag undrar om ni tycker att det är värt att lägga ut ca 2000kr bara för att få uppleva det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...men nu när jag såg den här filmen så fick jag nog 7-8 orgasmer på raken.

Sjukaste beskrivningen av lycka jag hört - grattis, you sick fuck! :huh:-_-

Men 2000 för spelet? Nej. 2000 För en PSP och VCS? Absolut. PSPn är så mycket mer än två bärbara GTA, du kan ju spela musik, foto, video och spel på den. Du kan surfa på webben, strömma RSS och spela emulatorer och en hel jäkla massa hemmagjorda spel och program. Vad sägs om att strömma innehållet på din dator medan du är på semester i Gran Canaria? Eller att spela Quake? Kanske att styra teven med PSPn? Skulle det smaka? För 2000 är det ett kap, men var hittar du det så billigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukaste beskrivningen av lycka jag hört - grattis, you sick fuck! :huh:-_-

Men 2000 för spelet? Nej. 2000 För en PSP och VCS? Absolut. PSPn är så mycket mer än två bärbara GTA, du kan ju spela musik, foto, video och spel på den. Du kan surfa på webben, strömma RSS och spela emulatorer och en hel jäkla massa hemmagjorda spel och program. Vad sägs om att strömma innehållet på din dator medan du är på semester i Gran Canaria? Eller att spela Quake? Kanske att styra teven med PSPn? Skulle det smaka? För 2000 är det ett kap, men var hittar du det så billigt?

Precis vad jag tänkte skriva. :wub:

Edit: 2000 posts! :wub:

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick VCS i julklapp. Hade det och PSP på min önskelista. Fick ingen PSP, men min far (som jag fick spelet av) hade väll tänkt att jag skulle köpt PSP'n för pengarna jag troligtvis skulle få av alla i min släkt. Och som sagt vet jag att jag kan använda en PSP till så himla mycket mer än GTA VCS. Men vad tycker ni, ska jag använda alla pengar jag fick i jul till att köpa en PSP?

Kan någon berätta allt man kan göra imprincip? Och följer det med en usbkabel i basepack för 1890(på discshop, med fri frakt) eller följer det bara med i value pack? Och vad kostar isf en separat att köpa? Och vad är det för minneskort i den när man får den? Som ni ser en massa frågor. Svara gärna så snabbt ni kan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick VCS i julklapp. Hade det och PSP på min önskelista. Fick ingen PSP, men min far (som jag fick spelet av) hade väll tänkt att jag skulle köpt PSP'n för pengarna jag troligtvis skulle få av alla i min släkt. Och som sagt vet jag att jag kan använda en PSP till så himla mycket mer än GTA VCS. Men vad tycker ni, ska jag använda alla pengar jag fick i jul till att köpa en PSP?

Kan någon berätta allt man kan göra imprincip? Och följer det med en usbkabel i basepack för 1890(på discshop, med fri frakt) eller följer det bara med i value pack? Och vad kostar isf en separat att köpa? Och vad är det för minneskort i den när man får den? Som ni ser en massa frågor. Svara gärna så snabbt ni kan. :)

Vad pengarna används till är väl din ensak, men det kan ju kännas udda om pengarna var avsedda för ett annat ändamål... (^_^(Men det var ju bara ett lån...)

Okej, från start till slut, nu då:

  • Titta på bilder
  • Spela musik
  • Titta på film
  • Surfa på internet
  • Strömma ljud-, bild- och videofiler
  • Spela en jäkla massa bra spel
  • Ladda ner demos till spel
  • Spela trådlöst multiplayer, upp till sex personer. (Tyvärr har jag inte träffat en enda med PSP, så jag går miste om sexpersoners VCS-multiplayer med mer än tio olika spelgrenar. :( )
  • En fördel är att du kan ladda upp sparfiler om du får problem med ett spel, till skillnad från alla andra konsoller
    :lol:

    • Spela NES, SNES, PS1 och i princip alla konsolers spelemulatorer upp till GC/PS2/Xbox-nivå
    • Strömma innehåll från din dator (utforska alla filer du har och spela upp dem på din semesterö på andra sidan jorden :rolleyes: )
    • Spela väldigt många hemmagjorda spel med rätt bra underhållningsvärde
    • Köra LCS och VCS med Edison Carters Cheat Device (ECCD), som gör att du kan teleportera dig, spawna bilar, flyga med bilarna, ändra havsvattennivån (dränk poliserna om de kommer för nära! :P ) mm
    • Spela *host-hrrmm*-spel, men gör helst inte det eftersom Sony förlorar för varje såld PSP och räknar med att de ska tjäna ihop det på köpta spel
    • Spela upp Xvid-videos
    • Med mycket mera, men det är de här funktionerna jag använder mest. :nuke:
      EDIT: Men tänk på: kolla den här
    länken innan du köper den. Sen köper du den med lägst bokstav, alltså så nära "A" som möjligt. Sen kollar du den här bilden. Om du ser siffror där ska du vara försiktig med vad du installerar. Sen tänker du på att aldrig nånsin röra funktionen "Network Update", eftersom högre firmwares spärrar alla roliga "inofficiella" funktioner. :o
Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad pengarna används till är väl din ensak, men det kan ju kännas udda om pengarna var avsedda för ett annat ändamål... (:)(Men det var ju bara ett lån...)

Okej, från start till slut, nu då:

  • Titta på bilder
  • Spela musik
  • Titta på film
  • Surfa på internet
  • Strömma ljud-, bild- och videofiler
  • Spela en jäkla massa bra spel
  • Ladda ner demos till spel
  • Spela trådlöst multiplayer, upp till sex personer. (Tyvärr har jag inte träffat en enda med PSP, så jag går miste om sexpersoners VCS-multiplayer med mer än tio olika spelgrenar. :( )
  • En fördel är att du kan ladda upp sparfiler om du får problem med ett spel, till skillnad från alla andra konsoller
    ^_^

    • Spela NES, SNES, PS1 och i princip alla konsolers spelemulatorer upp till GC/PS2/Xbox-nivå
    • Strömma innehåll från din dator (utforska alla filer du har och spela upp dem på din semesterö på andra sidan jorden :rolleyes: )
    • Spela väldigt många hemmagjorda spel med rätt bra underhållningsvärde
    • Köra LCS och VCS med Edison Carters Cheat Device (ECCD), som gör att du kan teleportera dig, spawna bilar, flyga med bilarna, ändra havsvattennivån (dränk poliserna om de kommer för nära! :P ) mm
    • Spela *host-hrrmm*-spel, men gör helst inte det eftersom Sony förlorar för varje såld PSP och räknar med att de ska tjäna ihop det på köpta spel
    • Spela upp Xvid-videos
    • Med mycket mera, men det är de här funktionerna jag använder mest. :nuke:

    EDIT: Men tänk på: kolla den här länken innan du köper den. Sen köper du den med lägst bokstav, alltså så nära "A" som möjligt. Sen kollar du den här bilden. Om du ser siffror där ska du vara försiktig med vad du installerar. Sen tänker du på att aldrig nånsin röra funktionen "Network Update", eftersom högre firmwares spärrar alla roliga "inofficiella" funktioner. :o

    Tack så mycket. Men det första i din edit lär jag inte kunna använda mig av. För jag har köpt den på Discshop.

    Men vad "händer" om det är en TA-082 egentligen? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket. Men det första i din edit lär jag inte kunna använda mig av. För jag har köpt den på Discshop.

Men vad "händer" om det är en TA-082 egentligen? :lol:

TA-082 är serienumret på moderkortet. Hela grejen med kampen om "homebrews" vara eller icke vara handlar om att vi konsumenter, vi som faktiskt köper deras hårdvara, spel och mjukvara, vill använda PSPn till saker som är jäkligt användbara och roliga. Av nån förbannad anledning tycker inte Sony om detta, så i deras releaser av nya firmwares lägger de till spärrar för dessa program. Vi försöker (och lyckas! :) ) komma runt dessa spärrar för att tvinga PSPn att göra som vi vill - vi vill komma till firmware 1.5 för här har inte Sony lagt in några spärrar, det var mer än ett och ett halvt år sen denna firmware var den senaste. Sen dess har de lagt till många spärrar som gör PSPn mindre användbar, även om releaserna innehåller riktiga program- och featureuppdateringar också, inte bara spärrar.

Hela grejen med TA-082 är att det är en HÅRDVARUSPÄRR för att motverka att vi kommer till 1.5. Vi har inte haft möjlighet att göra som vi vill med dessa moderkort. Försöker man downgrada går apparaten sönder helt och hållet, och det har Sony gjort med flit. Ända fram tills häromdagen då en breakthrough kom inom homebrew-utvecklingen. Nu kan vi "downgrada", alltså tvinga den till den lägre mjukvaran 1.5. Det är jäkligt bra, för man har försökt med detta sen i... ja, kan det vara, mars?

Jag babblar... :rolleyes:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TA-082 är serienumret på moderkortet. Hela grejen med kampen om "homebrews" vara eller icke vara handlar om att vi konsumenter, vi som faktiskt köper deras hårdvara, spel och mjukvara, vill använda PSPn till saker som är jäkligt användbara och roliga. Av nån förbannad anledning tycker inte Sony om detta, så i deras releaser av nya firmwares lägger de till spärrar för dessa program. Vi försöker (och lyckas! -_- ) komma runt dessa spärrar för att tvinga PSPn att göra som vi vill - vi vill komma till firmware 1.5 för här har inte Sony lagt in några spärrar, det var mer än ett och ett halvt år sen denna firmware var den senaste. Sen dess har de lagt till många spärrar som gör PSPn mindre användbar, även om releaserna innehåller riktiga program- och featureuppdateringar också, inte bara spärrar.

Hela grejen med TA-082 är att det är en HÅRDVARUSPÄRR för att motverka att vi kommer till 1.5. Vi har inte haft möjlighet att göra som vi vill med dessa moderkort. Försöker man downgrada går apparaten sönder helt och hållet, och det har Sony gjort med flit. Ända fram tills häromdagen då en breakthrough kom inom homebrew-utvecklingen. Nu kan vi "downgrada", alltså tvinga den till den lägre mjukvaran 1.5. Det är jäkligt bra, för man har försökt med detta sen i... ja, kan det vara, mars?

Jag babblar... :angry:-_-

Det låter som att det är du som håller på med detta när du säger "Vi" hela tiden. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...