Jump to content

SWAT 4 & Stetchkov Syndicate


Sniper
 Share

Recommended Posts

Nu kom Curly på att vi skulle bilda en Swat-klan som heter mensvärk. Fråga mig inte vad namnet kommer ifrån men så är det. Han var jävligt sugen på att möta Sniper&co i en match imorgon. Han åker själv bort men Jacker kan förmodligen hoppa in som reserv.

Fixa ihop ett lag på 4 pers om vi vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 466
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu kom Curly på att vi skulle bilda en Swat-klan som heter mensvärk. Fråga mig inte vad namnet kommer ifrån men så är det. Han var jävligt sugen på att möta Sniper&co i en match imorgon. Han åker själv bort men Jacker kan förmodligen hoppa in som reserv.

Fixa ihop ett lag på 4 pers om vi vill.

Det finns inget "Sniper och Co" för att jag lirade med dig, Everest, Kebab och några fler...

Tack för att jag blev bannad på eran server :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kom Curly på att vi skulle bilda en Swat-klan som heter mensvärk. Fråga mig inte vad namnet kommer ifrån men så är det. Han var jävligt sugen på att möta Sniper&co i en match imorgon. Han åker själv bort men Jacker kan förmodligen hoppa in som reserv.

Fixa ihop ett lag på 4 pers om vi vill.

Fast alla hette <Mensvrk> av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill också lira :'( . Vad behöver jag förutom SWAT 4 för att lira?. Lirar ni på några speciella kartor eller vad?

Du behöver expansionen Stetchkov Syndicate (som kostar pengar).

Sen behöver du tillägget Sheriff's Special Forces Mod (SSF Mod) 3,0 och 3,1 (vi spelar oftast med 3,0 men det varierar beroende på om Lajnux är med).

Sist så behöver du 5 banor som Everest har på sin ftp, om du läser i tråden står det hur du går med oss på Hamachi och kommer åt hans ftp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver expansionen Stetchkov Syndicate (som kostar pengar).

Sen behöver du tillägget Sheriff's Special Forces Mod (SSF Mod) 3,0 och 3,1 (vi spelar oftast med 3,0 men det varierar beroende på om Lajnux är med).

Sist så behöver du 5 banor som Everest har på sin ftp, om du läser i tråden står det hur du går med oss på Hamachi och kommer åt hans ftp.

Jag kommer inte åt FTP länkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från screentråden, flyttar hit för att det inte ska bli OT.

Själva problemet med det är att det segar ner så otroligt mycket. Att kolla in med wand i en liten skrubb är helt onödigt. Ta fram taser, gå in, ge eventuell bov en stöt och arrestera honom.

Ett litet rum kan man utan problem ta utan att kolla under dörren. Ta fram en flash (inte stinger - dom är för utomhusbruk), öppna, kasta in, tryck på f-knappen och se alla små busar släppa vapnen och sträcka upp händerna. Om inte - skjut dom bestämt med två tryck siktade mot bröstkorgen eller huvudet.

Optiwand är super i stora rum där man måste planera lite men om man låter det gå till överdrift blir det inget tempo i spelet.

Bara min åsikt. Håll med eller inte.

Dock är det säkrast att titta med wanden innan man går in, annars blir det svårt att bestämma vad som ska göras eller få reda på hur många som befinner sig i rummet.

Om dem inte ger upp på en gång ska man verkligen inte skjuta ihjäl dem (eller vad menar du med "två tryck"?). Då ska man helst ge sig på dem med less lethal, annars funkar det att skjuta dem i fötterna/benen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dem inte ger upp på en gång ska man verkligen inte skjuta ihjäl dem (eller vad menar du med "två tryck"?). Då ska man helst ge sig på dem med less lethal, annars funkar det att skjuta dem i fötterna/benen.

Jag citerar Sheriff's Special Forces' taktikguide:

Officers never fire warning shots. Nor do they shoot to wound or shoot to disarm. In reality a downed suspect still has the ability to fire a weapon, even though SWAT 4 does not provide this feature we will still exercise proper use of force at all times.
Eftersom spelet inte har sådan funktion spelar det ingen stor roll men om man ska vara verklighetstrogen mördar man.

Ett till citat:

Once a compliance order has been given the officer has the right to use deadly force if the suspect acts in a manner that is deemed as hostile. Such actions include:

1. Raising a weapon at the officer, another officer, a civilian or hostage.

2. Raising a weapon at another suspect. Remember the goal of a SWAT Team is to protect life, regardless if the subject in danger is another suspect.

3. If a suspect becomes hostile before a compliance order may be issued.

4. If an armed suspect ignoring compliance orders approaches an officer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...