Jump to content

Varför till första ön?


Mr_Dufus
 Share

Recommended Posts

Yo på er.

Läste igenom lite gammla frågor/svar och la då märke till en sak. Tänkte att nån som är mer insatt i GTA världen en vad jag är kan svara på detta

Det sades att banken man rånar i introt ligger i ghost town (bakom observatoriet på 3:e ön va)

Varför åker man därifrån till 1:a ön.? polisstationen på andra ön tycker jag verkar mycket större.

Finns det ett rikigt fängelse på första ön jag har missat eller varför åker man hela vägen dit? Är ju lite kass stoyr idee om man åker fångtransport till första ön bara för att det är där man ska börja.

Förlåt för att jag inte kommer ihåg vad öarna heter. var ett tag sedan jag lirade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet vart "Ghost Town" egentligen ligger, för om en stad skulle legat inuti ett osolitt berg med blue hell skulle det vara konstigt.

Platsen där Ghost Town ligger nu, bakom observatioriet, är bara en "studio". Som man sätter upp en backdrop i riktiga filmer för att illustrera att man exempelvis är i ett rum fast man egentligen är i en stor hangar med massa filmutrustning.

Så den Ghost Town som vi känner till är bara en övergiven studio ungefär. Den lämnades antagligen kvar av R* som ett easteregg. Kanske.

Men vad jag kommer ihåg från introt är att nyhetsuppläsaren säger att det var "convoy", eskortering alltså.

Några killar skulle flyttas från Stauton Island till Portland av någon orsak, sen kom det några "computer hackers" och sprängde bron.

"Liberty City is in chock today, when..."

Vill man vara absolut säker så får man väl maila R* och fråga :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att maila R* är ingen succé, jag har försökt 20 ggr men bara fått mailerdemons. Skickade en lååång, välarbetad lista med förslag till VCS, men det kom ju aldrig fram så jag fick skicka till tech support istället. De sa att "du har mailat fel, men tack för förslagen." Jag svarade "men deras mailadress funkar ju inte." "Nu har vi skickat mailet till berörda parter", svarade de, men jag fick aldrig nåt svar av de "berörda parterna".

Jag skickade ett till till Tech Support en månad senare, och jag har inte fått svar än. -_- :'( Det var en jäkligt bra lista, vill jag påstå. Många års funderingar på lösningar på små problem man haft, saker som man vill ha efter 100%, att ta med alla saker som hittills varit bra och skippa de dåliga (att kunna/inte kunna simma, tex) och utvidgande av spelvärden i många aspekter. Jag kan ge listan till de som är intresserade, just nu är det rätt offtopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet vart "Ghost Town" egentligen ligger, för om en stad skulle legat inuti ett osolitt berg med blue hell skulle det vara konstigt.

Platsen där Ghost Town ligger nu, bakom observatioriet, är bara en "studio". Som man sätter upp en backdrop i riktiga filmer för att illustrera att man exempelvis är i ett rum fast man egentligen är i en stor hangar med massa filmutrustning.

Så den Ghost Town som vi känner till är bara en övergiven studio ungefär. Den lämnades antagligen kvar av R* som ett easteregg. Kanske.

Men vad jag kommer ihåg från introt är att nyhetsuppläsaren säger att det var "convoy", eskortering alltså.

Några killar skulle flyttas från Stauton Island till Portland av någon orsak, sen kom det några "computer hackers" och sprängde bron.

"Liberty City is in chock today, when..."

Vill man vara absolut säker så får man väl maila R* och fråga :ermm:

jo.. var ju orsaken jag tänkte att någon hade svar på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...